Verzameltopic voetbal

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

NieuwZuid schreefCOLON
Emielepiel schreefCOLONWeer een nederlaag voor onze BV Veendam. Het was gelukkig wel droog in tegenstelling tot Waalwijk waar Jeroen actief was vanavond. Dat is 1 schrale troost :(
Wat vinden jullie ervan? Ook de grensrechter en een andere fotograaf bij het 'spel' betrokken.
gr. Emiel
Met deze iso toch nog flinke opening.
Zijn zeer strakke platen, eerst in raw geschoten zo te zien en toen noisefilter. Zou je kunnen vertellen wat je instellingen bij dit noisefilter waren en was dit de Adobe variant of een pugin??
Jep, RAW geschoten. Beetje geknutseld :wink: Ik gebruik eigenlijk bijna altijd de standaard waarden van Noise Ninja (plugin). Dus Strength 10, Smoothness 10, Contrast 10, USM 60+ en Radius 1.2 Af en toe speel ik daar een beetje mee. Het is voor mij ook nog een juiste weg vinden. Deze plugin heb ik nog niet zo lang, maar je kunt er mooie resultaten mee behalen.

Gr. Emiel
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONEmiel,

Wij hebben onlangs het staartstukje van het seizoen besproken qua dekking.
Het ziet er naar uit dat ik naar Veendam kom
Met een beetje geluk kunnen jullie kampioen worden.
Maar euh..... denk het niet :wink:
Laat me het maar even weten als je komt. Doen we samen een bakkie voor de wedstrijd.
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
JTF
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2005 15:07

Vorig jaar zomer deze serie geschoten.
Prachtig weer en dan is het heerlijk om lekker plaatjes te schieten van de stoere mannen.


In een snelle uitbraak oog hebben voor het spel en voor de tegenstander
de inspanning is van de gezichten af te lezen maar het oranje talent is iedereen te snel af.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=101512[/img]



Een extra verdediger komt in beeld, tijd om te kappen en te draaien ... de weg naar het doel is nog maar kort .... scoren zal hij !!

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=101513[/img]



Maar ja ... die stoere verdediger laat niet met zich dollen en wil ten koste van alles voorkomen dat er wordt gescoord ..... dan maar een gele kaart ....

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=101514[/img]



De scheids heeft gefloten en de kaart op zak gehouden .... maar wel een vrije schop voor Oranje !
Met een knalharde vrije schop vliegt de bal richting het vijandelijk doel ..... het spel gaat weer beginnen.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=101515[/img]
7D, 24-70 2.8L, 70-200 4L, 300 F4, 550 EX, 1.4x II
Niels B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2006 12:00
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Beker: Nunspeet - Glanerbrug* 1-1 (*w.n.s 9-10). Zaterdag 23-03 speelde Nunspeet in de 5de ronde van de beker tegen de Zondag 5de klasser Glanerbrug(Twente). Hoofdklasser Nunspeet kwam al vroeg op 1-0 voor sprong door een doelpunt van Erwin Schouten. Na 1-1 van Glanerbrug en de afgekeurde treffer van Nunspeet waren er 22 penalty's nodig en was Glanerbrug de gelukkigste en gaat verder in de beker.

Zou graag comments hebben op de volgende punten:
- Wat vinden jullie van de crops?
- Momenten/acties
- Nog tips iemand?

Foto's
#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

Alvast bedankt!

Gr Niels
40D |350D(backup) | 70-200 F2.8 | 28-70 F2.8-4.0
Robert Wagter
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2007 21:37
WoonplaatsCOLON Nijega, Friesland

Ok, daar gaat ie dan.

Crops: vindt alleen nr. 2 niet goed maar de enige manier om dat te verbeteren is als je 'm verticaal zou croppen maar weet niet of dan de verhouding (2/3) voor elkaar krijgt zonder er lichaamsdelen af te moeten snijden.

Momenten/acties:
Met name bij 5 en 6 zijn het de bekende standaard momenten terwijl er bij de rest al meer sprake is van iets extra's.

Tips:
Tja, ik zit ongeveer op jouw niveau qua voetbalfotografie dus de tips die ik je geef ken je denk ik al:
- laag standpunt innemen
- kritisch zijn (bij foto 1 bijvoorbeeld is de tegenstander vrijwel geheel buiten beeld)
- horizon goed rechtzetten; sommige van de foto's lijken recht maar zijn dat niet helemaal
- heel veel foto's nemen; oefening baart zeker kunst bij deze tak van sport.

Ondanks het commentaar zijn het echt wel prima foto's maar opbouwende kritiek moet kunnen nietwaar!

Succes!

Robert
Canon EOS400D/kitlens/50 mm 1.8/Sigma 70-300 mm APO Macro DG
Niels B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2006 12:00
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Robert Wagter schreefCOLONOk, daar gaat ie dan.

Crops: vindt alleen nr. 2 niet goed maar de enige manier om dat te verbeteren is als je 'm verticaal zou croppen maar weet niet of dan de verhouding (2/3) voor elkaar krijgt zonder er lichaamsdelen af te moeten snijden.

Momenten/acties:
Met name bij 5 en 6 zijn het de bekende standaard momenten terwijl er bij de rest al meer sprake is van iets extra's.

Tips:
Tja, ik zit ongeveer op jouw niveau qua voetbalfotografie dus de tips die ik je geef ken je denk ik al:
- laag standpunt innemen
- kritisch zijn (bij foto 1 bijvoorbeeld is de tegenstander vrijwel geheel buiten beeld)
- horizon goed rechtzetten; sommige van de foto's lijken recht maar zijn dat niet helemaal
- heel veel foto's nemen; oefening baart zeker kunst bij deze tak van sport.

Ondanks het commentaar zijn het echt wel prima foto's maar opbouwende kritiek moet kunnen nietwaar!

Succes!

Robert
Zal foto 2 een verticale croppen kijken hoe die dan word. Klopt 5 en 6 zijn vrijstandaard. 5 was keuze meer voor speler die er opstaat. 6 was meer omdat de keeper ook moest nemen en beheerst met binnenkant inschoot.

- Laag-standpunt heb ik wel alleen gister niet door dat het regende of sneeuwde en nietbeschikken over een stoeltje/krukje ben ik gaan staan(vorige foto's wel zittend op gras)
- Foto 1 was meer keuze omdat ik de foto opzich wel nice vind zo icm de verdediger er zo dicht achter
- Ik probeer altijd wel foto's recht te zetten maar krijg hem nooit perfect recht hoe doen jullie dat?
- Schiet op een zaterdag meestal tussen de 100/200 foto's waarvan dit de beste zijn+enkele overige.

Ben altijd wel blij met tips enzo wil ook me techniek verbeteren.
40D |350D(backup) | 70-200 F2.8 | 28-70 F2.8-4.0
Silvester
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2007 14:01

[quote="Niels B- Ik probeer altijd wel foto's recht te zetten maar krijg hem nooit perfect recht hoe doen jullie dat?
quote]

als je precies een rechte horizontale lijn zoeken en dat als graad meter gebruiken, en als je dat niet heb een verticale lijn gebruiken.
( via fotoshop heh )
[color=red]Niet geschoten is altijd mis![/color]
Robert Wagter
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2007 21:37
WoonplaatsCOLON Nijega, Friesland

Hoi Niels,

Ik zet ze recht m.b.v. Picasa (gratis van Google; ook de scherper maken functie is vaak direct goed, d.w.z. zeker goed genoeg voor publicatie op een clubsite), werkt erg prettig en simpel vind ik. Probeer inderdaad een rechte horizontale of verticale (bedoelde) lijn te vinden en zet die dan recht. Soms moet je kiezen want dan is bijvoorbeeld het kleedkamergebouw recht en blijkt het doel gewoon scheef te staan of heb je last van perspectiefvertekeningen.
Soms kan je bij het rechtzetten ook gewoon op je gevoel werken; als de scene recht oogt, dan oogt ie natuurlijk. Soms heb ik een foto rechtgezet en dan lijkt de scene erop alsof ie niet recht staat. Kwestie van gevoel en smaak dus ook.

Ik snap dat heel goed dat van die standaardopnames. Ik maak zelf ook meestal zo'n 100-150 opnames bij de lokale club (vv ONT te Opeinde) en die worden direct in de pauze en na de wedstrijd op een TFT gepresenteerd om daarna op de ONT website te komen. Je wilt dan graag dat iedereen een foto van zichzelf terugziet. En daar zitten vaak ook foto's bij die net niet je van het zijn maar de lol bij de spelers is er niet minder op als ze zichzelf zien 'schitteren'. Daar doe je het dan ook een beetje voor. Als je alleen de goede zou tonen wordt het een wat karige voorstelling van zo'n 5 a 10 foto's en als je je tot de toppers zou beperken mag je blij zijn met 2 of 3 stuks.

Succes verder!

Groeten, Robert
Canon EOS400D/kitlens/50 mm 1.8/Sigma 70-300 mm APO Macro DG
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Het weekend staat weer voor de deur en ook weer vele voetbalwedstrijden.
Hierbij een paar foto's van de wedstrijd van vanavond BV Veendam - Top Oss. Het was weer eens kl*ten weer. 0-2 verloren. Nou, het weekend begint goed :?

1# Woudenberg in duel
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=102050[/img]

2# Mag dit scheids?
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=102047[/img]

3# Woudenberg wint kopduel
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=102046[/img]

4# Op weg naar een goal (en een blunder van Ditewig :evil: )
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=102051[/img]

5# De blunder.....
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=102052[/img]

Wat is er goed en wat kan er beter?

Gr. Emiel
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Robert Wagter
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2007 21:37
WoonplaatsCOLON Nijega, Friesland

Ik vind 1 en 3 niet zoveel zeggen; beetje standaard maar de andere vind ik sterk genoeg.

Veel verbeterpunten zie ik niet; kleur en scherpte fraai.

Groeten,
Robert
Canon EOS400D/kitlens/50 mm 1.8/Sigma 70-300 mm APO Macro DG
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Gisteren was er een belangrijke wedstrijd voor Vitesse/AGOVV A1. Bij winst zouden ze promoveren naar de eredivisie, wat hun lukte. BV Veendam werd met 3-1 geklopt.

1.
Afbeelding

2. Uit dezelfde actie als op foto 1.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Vreugde na een doelpunt
Afbeelding

Ik heb de hele wedstrijd met een diafragmawaarde van F2.8 geschoten. Normaal gesproken schiet ik altijd op de Tv stand, dus het was even wennen.
Ik denk toch dat ik de Av stand blijf gebruiken. Bevalt prima zo.

Mijn commentaar op de andere foto's zal ik morgen geven. Ik heb vandaag gewerkt, nu nog 5 dagen te gaan. De pijp is een beetje leeg.
Dus even geduld ;).
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

De beloofde reacties :).

@JTF

Foto1: is dit een crop uit een foto of de hele foto? Ik had liever wat meer ruimte aan de rechterkant gehad en aan de linkerkant wat minder. De speler kijkt ook richting de rechterkant.

Foto 2: leuke actiefoto. Op een leuk moment geschoten. Ik zie alleen dat je diafragma op F5.6 stond. In de toekomst misschien proberen om op F4 te schieten zodat je een mooie doffe achtergrond krijgt. (ik zie dat je een 70-200 F4 hebt)

Foto 3: pijnlijk moment. Het witte shirt is wel wat overbelicht.

Foto 4: leuk geschoten. Je horizon staat wel ietsje scheef


@Niels B,

Foto 1: Jammer dat de tegenstander bijna helemaal achter de speler zit. Als hij wat beter zichtbaar was geweest was hij een heel stuk beter geweest.

Foto 2: komt er 1 lekker ingevlogen zeg. Op een mooi moment gepakt. Foto wel iets te centraal. Wel lekekr moment.

Foto 3: die word flink in de mangen genomen. Op ene mooi moment geschoten, alleen mis ik de bal. Dat is wel jammer.

Foto 4: leuke actie. Speler uitgespeelt. Lekkere plaat.

Foto 5: Wel mooi om te zien dat de speler wil uithalen, maar ik mis wat. Actie.. kan komen doordat de tegenstander wat verder van de speler staat.

Foto 6: niet echt mijn ding. Ik vind het wel eens leuk om een individuele speler te schieten, maar een keeper vind ik toch wat beter kijken als ik echt een goede actie heeft. Nu schiet ie alleen maar uit. De horizon staat trouwens ook niet helemaal recht.


@ Emielepiel,

Foto 1: leuke actie.

Foto 2: volgens mij is dat een overtreding. Op het juiste moment geschoten. Goede plaat.

Foto 3: leuke timing. Mooi om te opspattende zweet/nattigheid te zien.

Foto 4: persoonlijk vind ik dit de minste van je serie. Ik zie alleen maar rug en een deels ontbrekende speler.

Foto 5: op het juiste moment geschoten. De blunder mooi vastgelegd. Alleen jammer dat er toch wat bewegingsonscherpte is.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Niels B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2006 12:00
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Thnx voor reactie's Kolkkie. Foto 6 is uit de penalty serie waarbij zelfs de keepers moeten nemen.

@ Kolkkie
1. Had foto 1 meer centraal gecropt nu heb je links meer ruimte dan rechts
2. Zoals je zegt moment na foto 1. Geen op of aanmerkingen
3. Mooie foto, ook hoe de speler ze hand om de paal heeft. Staat tikkeltje scheef naar mij mening.
4. Eigenlijk zelfde als foto 1 alleen dit keer meer ruimte rechts
5. Goeie foto
6. Leuke foto(speler kon je er niet afcroppen)
7. :) Leuke foto.

@ Emielepiel
1# Tiktje rechtzetten
2# Mooi moment genomen
3# Zeker mijn favoriet uit deze serie, gezichtuitdrukken enz.
4# Meer inleiding op foto de blunder van de keeper.
5# Miss tikkie scherpte bij de keeper.(Wat een vervelend net met al die kleine gaten er in.

Mijn foto's van afgelopen zaterdag IJsselmeervogels-Nunspeet
#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding
40D |350D(backup) | 70-200 F2.8 | 28-70 F2.8-4.0
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ook nu weer een hoop mooie foto's.
Vooral die van Emiel vind ik er bovenuit steken.

Kolkie. Probeer op te letten met foto's langs de zijlijn als de boarding zo dichtbij staat. Nu is die ook scherp. Kruip anders wat meer in de richting van de cornervlag zodat je de andere achterlijn als achtergrond krijgt.

--

Nog Volendam-fotografen hier :evil: :evil:
Grapje, gefeliciteerd hoor.

Hier de foto's van RKC Waalwijk NA de wedstrijd.

1 De spelers wachten af op de uitslag van Ado - Volendam
Afbeelding

2 De trainer weet het
Afbeelding

3 De fans inmiddels ook
Afbeelding

4
Afbeelding
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Jeroen,

Kan er maar 1 ding over zeggen: EMOTIE TEN TOP!
Helaas voor RKC ik had het jullie wel gegund.
Zijn de eerste 2 foto's niet een tikkeltje overbelicht. Foto 1 op het lichaam en foto 2 het gezicht van de trainer (kweet niet hoe je Petro..... schrijft :oops: )
Foto 2 staat ietsiepietsie scheef.
Foto 3 is wat mij betreft een toppertje. Zo kan voetbal helaas ook wel eens zijn.
Foto 4 vind ik de minste van de serie. Ik snap de bedoeling maar vind niet dat het er uit komt.

Succes in de play-offs

Emiel
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
Perry74
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Wanroij
CONTACTCOLON

top foto's hoor!!
Canon 50D / 400D+kit lens 18-55 / Canon 50mm f1.8 II / Canon 70-200 f4L IS / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon speedlite 380EX / Canon Ixus60 / Hama Defender 180 / Lowepro slingshot 200 AW / Velbon sherpha 600

www.perryvdleuvert.com
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Gisteren in Maastricht geweest.
Gezellig daar hoor (not). Voor mij tot nu toe de meest vervelende club qua suporters. (als je suporter van MVV bent; ik heb het waarschijnlijk niet tegen jou :lol: )
Ook de wedstrijd was niet gezellig, veel overtredingen. Behoorlijk wat kaarten, veel gele en een enkele rode.
Qua voetbal was het wel aanvallend en gretig, maar ik heb betere wedstrijden gezien. MVV gewonnen, had RKC maar meer moeten scoren. Hoef ik niet lang over te [censored] en dat RKC heeft verloren lig ik ook geen moment van wakker.

Maar genoeg geluld, zijn er ook foto's? Ja, klopt.

Afbeelding
Wegens natrappen wordt er een rode kaart uitgedeeld aan Tom Daemen. De captain van MVV probeert de schade nog te herstellen, de spelers van RKC willen verhaal komen halen


Afbeelding
Tom Daemen verlaat ondertussen het veld, beseffende wat hij heeft gedaan


Afbeelding
Toch weet MVV te scoren; Serge van den Ban scoort, RKC is verslagen


Afbeelding
Coach Petrovich weet niet hoe snel hij weg moet komen


(Jan, Alles met de 100-400)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Er past maar 1 woord bij je foto's Jeroen, Emotie!
Schitterende timing hoe je foto 1 gemaakt hebt. Scheids die net een rode kaart trekt, mvv speler boos, tong uit de mond bij de rkc'er en linksachter het handgebaar! :shock:
Foto 3 wederom emotie. Zit alles in! Juichende MVV'er, Reuser die kwaad de bal weg trapt en ongeloof bij de doelman.
Eerlijk gezegd doet foto 4 me niet zo veel. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar 't is het net niet voor mij.

Het valt me op dat je (en dat probeer ik ook) meer randverschijnselen probeert vast te leggen ipv al de acties door spelers met bal.
Dit is een aangename en verruimende blik op het spelletje.

Gr. Emiel
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Foto vier is inderdaad niet zo sterk, komt omdat petrovich zo'n stom grijs trainingspak aanheeft en eigenlijk net iets te ver weg is. De herkenbaarheid is daardoor weg. Da's jammer.

Verders zijn er natuurlijk ook genoeg actiefoto's, maar ik wilde deze keer iets anders laten zien
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Ik vind met name die eerste erg sterk, ook al is het weinig sportief ;)
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar