Nacht

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Ik heb me de afgelopen dagen bezig gehouden met nachtfotografie. Ik vind het geweldig om te doen. Ik vond het mooi om op al mijn foto's water te hebben, want de spiegeling geeft wat mij betreft een meerwaarde. Het was af en toe wel lastig om de ruis uit de foto's te houden. Maar ik geloof dat het aardig gelukt is.

[EDIT] Verschrikkelijk jammer dat de kleurgradaties in sRGB zo slecht weergeven worden... Desalniettemin laat ik me er niet van weerhouden om in AdobeRGB te schieten, want dat is nou eenmaal mooier. Sorry...
Gr. Wardie

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Wardie,

Ik kan alleen maar kwijt dat het meer dan de moeite waard is om deze plaatjes te bekijken.
Dat zou ik ook wel eens willen proberen. Alleen heel dicht in de buurt is er niet op zo'n manier water te vinden. Dichtstbijzijnde is Maastricht.
Je mag me via PB wel eens laten weten op welke manieren zoiets te doen is!
Met respect: Mooi gedaan! :o
Gr,

Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
wrd frank
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2007 08:43
WoonplaatsCOLON Woerden
CONTACTCOLON

Ik moet me hier volledig bij aansluiten.
De laatste vind ik gewoon super. beetje sprookjes achtig.
www.helder-foto.nl (Incidenten en amusementen fotografie)
Eos 40D | GRIP BG-E2N | EF 24-70mm f/2.8[color=red]L[/color] USM | EFS 18-55mm 1:3.5-5.6 | EF 75-300mm 1:4-5.6 | Tamron AF 18-250mm 1:3.5-6.3 | Speedlite 430EX
Ingedachte al de 70-200 F/2.8
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Ik sluit me hier ook graag bij aan alleen nr 2 is voor mij de minste het lijkt of die erg scheef staat
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Wardie,

Prachtplaten, heb je de laatste bewerkt (ivm het groenige licht).
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Dat is een mooie serie, vind ik. Vooral de laatste, daar vind ik compositie en kleuren heel mooi.
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Mooie plaatjes, maar wat opbouwende kritiek mag wel he?

#1: Hier had de compositie denk ik beter gekund. De spiegeling is wat deze foto maakt. Bovenaan in de foto heb je alleen zwart, terwijl onderaan de spiegeling wordt 'afgekapt'. Door de lens nog wat verder naar beneden te draaien had je deze er veel beter op kunnen krijgen. Misschien dat je je hier hebt laten 'misleiden' door de horizon op 1/3 te zetten. Bij spiegelingen kan het juist uitermate fraai zijn om de horizon in het midden te hebben.

#2: Lijn is gaaf en het scheve geeft iets dynamisch.

#3: Deze zou ik bijsnijden in panoramaformaat. De lucht bovenaan voegt niets toe. De spiegeling is mooi.

#4: Hier is de compositie echt niet lekker. Een vierkante foto met de lucht eraf geeft een superplaat. Nu heb je te veel negatieve ruimte op de foto.

#5: Mooie weglopende lijn in de foto, maar de belichting had iets langer gemogen en links is 'ie erg donker. Met een verloopfilter of door meerdere opnames te maken kan je dit contrast verschil opvangen.

#6: Zelfde geldt hier voor het verschil tussen links en rechts. Ik vind deze wel de mooiste lucht hebben omdat hier nog net dat beetje kleur in zit wat het spannender maakt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Iedereen bedankt voor de reacties!

Joop: Ik ben het op alle punten met je eens. Ik heb in tijden niet meer zo goede kritiek gekregen. Hier kan ik echt iets mee als ik volgende keer weer ga. Bij de eerste foto heb ik me inderdaad erg laten misleiden door de horizon op 1/3 te willen zetten. Zonde...
Ik ga binnenkort nog es foto's maken.
Gr. Wardie
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar