Canon 24-105mm f/4 L IS USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

marx schreefCOLONEigenlijk is het minder.
Camera-express zit op 929,- terwijl camex en touch-down foto op 899, reatail zitten.

Niet bij alle aanbieders krijg je die barcode erbij, bij fotokonijn bijvoorbeeld niet altijd. In dat geval loop je 45 euro mis en heb je het nadeel van geen doos hebben bij een eventuele doorverkoop waardoor de waarde mogelijk net wat minder is dan wanneer je alles er netjes bijhebt.

het scheelt namelijk maar 34 euro, belangrijk om te weten of er cashback afgaat ja of nee (of de streepjescode erbij zit) anders zit je op 820,- euro nieuw en dat is een hele fijne prijs zeg maar.

zoniet, ben je goedkoper uit met een retail van 899 - 45 is 854,- euro in plaats van 865,- euro en dan heb je de doos er wel bij.
Bij Camex.nl is deze lens 1099 ipv 899: http://www.camex.nl/camex/RAPRD/0262107 ... _agid=2621.

Bij touchdown-photo.nl is hij wel 899 euro.

Ik heb het nog even nagevraagd bij kamera-express die een bulk-versie van de lens aanbieden voor de prijs van 865 euro, maar zij geven dan niet meer de cashback op dit objectief.

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Die bulk is vaak een uit elkaar gehaalde combi van 5D met 24-105. Vandaar dat 'ie niet in een originele doos komt. En zonder originele doos is er geen streepjescode en zonder streepjescode geen cashback. Waarom ze dat zo doen weet ik niet. Zal wel iets te maken hebben met de mogelijke levering van combi's ten opzichte van losse 5D's, terwijl er juist vraag is naar losse 5D's. Dan verkopen ze dus de losse 5D uit de set en blijven ze met de 24-105 zitten, die ze dan iets goedkoper verkopen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Misschien dat de inkoop van 5D+24-105 goedkoper is en dan los verkopen voor de normale (of iets eronder) prijzen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Fluplander schreefCOLON
jandb schreefCOLONtevens geeft de 24-105 alle flitsinformatie door en dacht te hebben begrepen dat de 24-70 niet alle info doorgeeft.
is dit waar en aan wat voor info moet ik dan denken?
want ik kan hier niets over vinden...
Bron Focus nr. 4 april 2007 test 17-55/24-105/24-70

Citaat: Bij de nieuwe objectieven worden de lensdata doorgegeven aan het E-TTL II flintsbelichtingssysteem, voor een beter gebalanceerde flitsdosering. Dat mis je bij die oudere 24-70mm zoom dus en dat is werkelijk relevant voor de kwaliteit als er niet-handmatig wordt opgenomen.

De uitslag was als volgt:
1 24-105 41,5 punten
2 17-55 40 punten
3 24-70 37 punten
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Ytos schreefCOLONDie bulk is vaak een uit elkaar gehaalde combi van 5D met 24-105. Vandaar dat 'ie niet in een originele doos komt. En zonder originele doos is er geen streepjescode en zonder streepjescode geen cashback.
Ik zal mezelf even quoten van mijn post op de vorige pagina:
kwanon schreefCOLONIk heb ook een "bulk" bij Crown maar er zit wel gewoon een barcode bij voor cashback. (deze zit los in de doos)
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

Ik baseerde mij op de tweakers pricewatch page: http://tweakers.net/pricewatch/124231/C ... ijzen.html

Ben toevallig 2 weken geleden nog bij camex eindhoven geweest en de lens lag daar echt voor 899,- euro.
Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

Ik heb zelf net de 24-105 IS USM L aangeschaft in de Bulk doos. De leverancier had geen andere meer in de orginele doos.
Heb er geen barcode bijgekregen. En daarom heb ik conact gezocht met Canon omdat ik het nogal vreemd vondt dat sommmige leveranciers bij hun Bulk lenzen wel een barcode leverden.

Reaktie van Canon is dat het is toegestaan om bij Bulk lenzen een kopie van de barcode te gebruiken voor de cashback actie en de leverancier moet op zijn minst een kopij van de barcode kunnen verschaffen.
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Fluplander schreefCOLONis dit waar en aan wat voor info moet ik dan denken?
want ik kan hier niets over vinden...
Indien de bedoelde informatie de afstandsinformatie is t.b.v. ETTL-II flitsen:
http://www.bobatkins.com/photography/eosfaq/ettl2.html
Niet helemaal up-to-date, maar de 24-70 staat er wel bij.
Dus zowel 24-70 als 24-105 geven afstandsinformatie door aan de body.

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Test update
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Wreckerrm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2005 15:09
WoonplaatsCOLON Muntendam

Ik heb gisteren ook de 24-105mm f/4L IS USM (non Bulk) bij Konijn gehaald. Tevens een Canon protect filter en een B+W MRC Circ. Pol filter. Wat een enorm verschil met de Sigma 18-200. Scherpte, contract en kleur vallen echt enorm op.

Ik vond de Canon 10-22 al super. Daarom heb ik ook de 24-105 gekocht. Goede resultaten zijn verslavend. Ik kan de lens iedereen aanbevelen.

Kost was, maar dan heb je ook wat.

Nu nog leren omgaan met de IS. Wat kan wel en wat kan niet.
Laatst gewijzigd door 1 op Wreckerrm, in totaal 5 keer gewijzigd.
Canon EOS 350D + BG-E3 + Canon 10-22 + Canon 24-105 f/4L IS USM + Canon 70-300 IS + Canon 50 1.8 II + Canon 18-55 + Speedlight 420EX + Omnibounce + wat filters
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Wreckerrm schreefCOLON
Nu nog leren omgaan met de IS. Wat kan wel en wat kan niet.
Geen beperkingen, je hebt zelfs meer vrijheid verder merk je als het goed is weinig van IS behalve dat je meer keepers hebt.

De IS van de 24-105 is alleen voorzien van een aan en uit knop, dus zet hem op aan.

En voor het geval je het nog niet wist IS heeft geen ingebouwde lassofunctie voor het stil zetten van beelden, wel om trillingcorrectie te doen van je handen. :-)

Veel plezier ermee.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
oudep
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2008 21:08
WoonplaatsCOLON Pekela
CONTACTCOLON

Hoi

Ik heb ook een lens 24 105 van canon bestelt
Weke filter kan er beste bij (merk en type) voor bescherming van lens
Bert
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Mijn 24-105 bevalt uitstekend, laatst een bekende van mij die al wat langer fotografeerd ermee laten schieten en die gaat hem nu ook halen :shock: :lol:
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

oudep schreefCOLONHoi

Ik heb ook een lens 24 105 van canon bestelt
Weke filter kan er beste bij (merk en type) voor bescherming van lens
Bert
Gewoon de zonnekap en geen filter. Heb je ook geen verlies in scherpte en lichtopbrengst.

Gr. Chris
Wreckerrm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2005 15:09
WoonplaatsCOLON Muntendam

oudep schreefCOLONHoi

Ik heb ook een lens 24 105 van canon bestelt
Weke filter kan er beste bij (merk en type) voor bescherming van lens
Bert
Ik heb bij Konijn een Canon 77mm protect filter genomen. Deze heeft een coating tegen flare en bestaat verder uit helder glas. Volgens Konijn een goede keuze en kost maar 39 euro. Dat is heel wat minder dan een B+W MRC UV filter.

Een filter kan echter wel schadelijk effect hebben. Ik had een marumi op de 18-55 kitlens. Die lens leek echt bagger. Een paar maanden geleden de lens geprobeerd zonder marumi filter. Dat gaf een veel beter resultaat. Zonder filter en met zonnekap zit je altijd goed. Maar ik ben bang dat ik bij het verwijderen van aanslag en/of stof een krasje maak. Daarom heb ik toch voor een filter gekozen. Ik heb een paar foto's met en zonder gemaakt. Ik zag op het oog geen verschil.
Canon EOS 350D + BG-E3 + Canon 10-22 + Canon 24-105 f/4L IS USM + Canon 70-300 IS + Canon 50 1.8 II + Canon 18-55 + Speedlight 420EX + Omnibounce + wat filters
Gebruikers-avatar
nieuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 14:41
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Ik heb de B+W MRC UV filter erop.
En zie geen enkel verschil met of zonder, de lens is voor mij teduur om krassen op te krijgen.
400D+grip+24-105 L IS USM+kit+50 1.8II+polar+580EXll.
Ik moet van mijn vriendin vragen of jullie ook eens op haar online speelgoedwinkel willen kijken http://farena.nl bij deze dan ;)
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

nieuw schreefCOLONIk heb de B+W MRC UV filter erop.
En zie geen enkel verschil met of zonder, de lens is voor mij teduur om krassen op te krijgen.
Helemaal idem....

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Dirk Hofstede
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 421
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2006 14:08

Ik gebruik geen UV filters meer. Op een gegeven moment ben ik eens kritisch naar mijn foto's gaan kijken en zag wel degelijk kwaliteitsverlies (flare, reflecties en iets minder scherpte). Niet in alle situaties natuurlijk, maar mij te vaak. Ik heb dan ook meteen mijn filters verkocht.

Ik kom regelmatig in omgevingen met veel stof en vuil, maar heb nooit een beschadiging op het frontelement. Een zonnekap is ruim voldoende bescherming voor een objectief. Bovendien is het frontelement van een objectief vele malen sterker en beter bestand tegen krassen dan de coating van een filter. UV filters en andere beschermfilters zijn dan ook absoluut niet nodig in mijn optiek.
[size=67]1D III | 5D II | 16-35mm f/2.8 II | 24-70mm f/2.8 | 70-200mm f/2.8 IS | 35mm f/1.4 | 50mm f/1.2 | 85mm f/1.2 II | 135mm f/2 | 300mm f2.8 IS | 1.4x | 580EX II 2x[/size]
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

dejong1racing schreefCOLONMisschien dat de inkoop van 5D+24-105 goedkoper is en dan los verkopen voor de normale (of iets eronder) prijzen.
Dat klopt! Scheelt ook best wel veel. Vandaar dat sommige zaken hem lostrekken en de body en de lens los verkopen (voor een lagere prijs per stuk dan normaal, maar met een hogere winstmarge in totaal!)
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar