Shoot Parkeergarage deel 2

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
andy zuidema
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 175
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2005 11:53
CONTACTCOLON

Gisteravond weer op de de zelfde lokatie foto's gemaakt met dit keer een vrouwlijke persoon. Ik heb dit keer de zelfde belichting gebruikt namelijk de lampen die er hangen en heb haar recht voor uit laten kijken ipv naar boven wat bij de vorige shoot soms het geval was.

Keus voor zwart wit of kleur vond ik moeilijk wat vinden jullie er van?

Zwart wit:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding

Kleur:
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
Lina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2008 14:15
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

De scherpte ligt op alle foto's niet op de ogen, dat vind ik heel jammer.
Zelf zou ik voor de ZW-versies gaan, die lijken wel meer zeggingskracht te hebben.

De eerste foto vind ik het best gelukt, bij de andere foto's trekt de blik van het model me niet echt.

Sfeertjes zitten wel in de foto's ;). Misschien de foto's met statief maken?
I'm not going to change my identity, to be perfect
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

In essentie best wel mooie foto's, ze zijn alleen helaas allen onscherp. Deels zal dat komen door een te lange sluitertijd, deels lijkt een verkeerde scherpstelling ook het probleem te zijn. In de foto's waar je model tegen de muur poseert lijken de bakstenen namelijk scherper te zijn dan het gezicht van je model.
Hou die vuistregel van sluitertijd=1/100 van de brandpuntsafstand goed in de gaten, zeker als je een beetje tele gebruikt.
Vwb dat scherpstelpunt: afgezien van de normale probleempjes kan het ook gebeuren dat je camera wat moeite heeft om scherp te stellen in een donkere omgeving. Een lichtsterke lens is hierbij in het voordeel. Verder heb ik daar zelf ook nog geen echte oplossing voor gevonden.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
andy zuidema
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 175
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2005 11:53
CONTACTCOLON

@MartinPhili
Mijn camera had veel moeite met scherpstellen terwijl ik deze foto's allemaal heb gemaakt met de 50mm MKII. Ik gebruikte steeds 1 scherpstelpunt die precies op het gezicht kwam.

Sluitertijd had ik op een 1/60e meende ik want het is een lichte lens dus moet dat kunnen.

Merk dat mijn camera wel vaker moeite heeft met scherpstellen zelfs met sluitertijden van 500e met sport bv met de sigma 24-70 mm F2.8 en de canon 70-200mm L usm F2,8.

Tijd voor een nieuwe denk ik dan maar :wink:
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Ik vind 1 erg sterk overkomen.
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
balands
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2004 20:18
WoonplaatsCOLON Vlissingen

De eerste foto vind ik de beste. De onscherpte van het gezicht geeft de foto net iets extra's.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar