Gwendelyn, geen gelukkig bruidje

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Gwendelyn had een paar hele leuke bizarre ideetjes en vroeg of ik mee wilde werken aan een fotografische vastlegging daarvan. Dat wilde ik uiteraard wel :D Wat er precies in de foto's bedoeld wordt laat ik aan uw eigen verbeelding over.
Wie zoekt naar een zuiver witte achtergrond: die heb ik niet :wink: maar dat vind ik persoonlijk helemaal niet zo'n probleem.
Hier wat resultaten uit die sessie:
1:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97539[/img]

2:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97540[/img]

3:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97541[/img]

4:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97542[/img]

5:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97538[/img]
Om met de woorden van een collega fotograaf te spreken: Hoe komen deze foto's over?
Martin Philippo
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Van Driest
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2006 19:05
WoonplaatsCOLON Betuwe
CONTACTCOLON

Hele mooie belichting bij alle foto's. Hoop dat je bij de laatste foto er niet te lang over gedaan hebt om scherp te stellen :wink:
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik had al meer foto's uit deze (erg leuke en geslaagde!!) serie gezien, en volgens mij heb je ze in de verkeerde volgorde geplaatst. In het verhaal hoort foto 1 (met de pillen) toch echt aan het eind te staan!

Ze doet het ook erg goed, ik mag binnenkort eens met haar werken. Dit ziende, krijg ik daar steeds meer zin in!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Triest verhaal ! Tja, zo is het leven soms....Maar erg mooie belichting bij een mooi model. Dit soort foto's spreken mij erg aan ! Wat voor materiaal is de achtergrond ? Ik ga binnenkort ook een serie maken en breek mijn hoofd over welk materiaal ik moet gebruiken als achtergrond (doek, tapijt, papier)
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Hoi Martin,

Ik ga meteen voor de eerste foto, die is vind ik de sterkste in deze serie en zeer gaaf gedaan!
Deze laat het hele verhaal eigenlijk zien. Mischien alleen het roze rechts nog wegclonen...word ik toch naar toegetrokken.
Bij foto 2 en 4 snap ik niet zo goed.... het mondkapje?....
Foto 3 vind ik wel weer een mooie, maar zou de jurk er dan helemaal opzetten of een heel stuk van rechts eraf croppen.
Foto 5 had ik het doek om haar keel gedaan, en niet in haar mond.
Of wilde je ...met het mondkapje en het doek in haar mond laten zien dat zij niks in de relatie te zeggen had? Dan heb ik niks gezegd
:wink:
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
mathijs984
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:56
WoonplaatsCOLON voorthuizen
CONTACTCOLON

erg mooi en bizar haha...wel origineel en professioneel vastgelegd.

gr mathijs
Hier Mathijs
Ik heb een Canon 40D, 24-105mm L. sigma 300mm, kitlens canon, sigma 10-22, flitsset, achtergrondset. www.fotomathijs.nl fotomathijs@live.nl
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Txs voor de reacties :D
De belichting bij deze foto's was eigenlijk heel simpel, een softboxje rechts en een plu links. Op de laatste foto de softbox rechts en een flits met honingraat op de achtergrond plus een flink stuk piepschuim links van de fotograaf.
@Van Driest: die laatste foto was ook de laatste foto van de hele sessie, dus ik had alle tijd :wink:
@Fokke: het is ook niet echt een verhaaltje, iedere foto staat wat mij betreft wel op zich. Maar ik snap je punt. Veel plezier met Gwen, het is echt een heerlijk model om mee te werken, ze bruist van de ideetjes dus hou je maar vast :D
@martinus: De achtergrond is een creme papieren achtergrond. Zelf vind ik papier het prettigst als het om lichte kleuren gaat, dat is lekker strak. Mijn zwarte achtergrond is van katoen, dat vind ik net even donkerder. Zwart papier glanst toch altijd een beetje, vooral in een wat kleinere studio omgeving.
@marian: mondkapje + muilkorf Wordt de boodschap zo al iets duidelijker? :wink: De compositie van foto 3 vond ik zelf eigenlijk zo wel het mooist, Gwen komt zo het fijnste 'in de foto te staan'.
@mathijs: bizar was ook wel een beetje de bedoeling inderdaad :D Zo krijg je foto's die weer eens wat anders zijn.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
StefS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Zwolle

En bedankt hoor, nu staat ze later haar hele bruiloft met dit soort beelden in haar hoofd ;)

Dramatische serie, vooral 4 en 5 zijn erg goed gelukt. Het licht valt lekker maar ik ben gewoon niet zo weg van die witte studio's. Had je trouwens geen donkerrode of zwarte jurk voor haar? Ik ben heel benieuwd hoe het effect dan was overgekomen.
[size=59]Canon Eos 350D + BG3-grip + 430 EX + 18-55mm kitlens + 50mm F1.8 II + 70-200mm F4 L USM[/size]

Je leeft te kort om alle fouten zelf te maken.
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

#5 doet mij echt wat, 'monddood' schoot mij als eerste te binnen, springt er in mijn ogen echt uit

bizarre maar hele gave serie!!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Hoi Martin,

Fijn weer eens een post van je zien. Toen ik de serie doorbladerde had ik toch ook dat ik een verhaallijn probeerde op te pakken. Ondanks dat je zelf aangeeft dat het op zich zelfstaande foto's zijn, zitten alle ingrediƫnten voor het verhaal er wel in maar is de volgorde niet de meest logische.
Om met de woorden van een collega fotograaf te spreken: Hoe komen deze foto's over?
#1 is heel krachtig (enne het pilletje ook naar het schijnt :( )
#3 vind ik de pose ook heel mooi; ik vraag me alleen af of ik bij deze pose niet voor een lager standpunt had gekozen om juist wat meer nadruk te leggen op haar gezichts- en lichaamsuitdrukking ipv op de jurk.
#5 ook een sterke plaat, maar ik heb wat aversie tegen het opknoop effect. Persoonlijk denk ik dat deze foto dat niet nodig heeft. Ik had dat stuk doek liever naar beneden en dan zijwaarts gezien als teken van "in het gareel te moeten lopen" in combinatie met het inleveren van vrijheid (de doek om haar mond).

Tot zover mijn point of view.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

StefS schreefCOLON...........
Dramatische serie, vooral 4 en 5 zijn erg goed gelukt. Het licht valt lekker maar ik ben gewoon niet zo weg van die witte studio's. Had je trouwens geen donkerrode of zwarte jurk voor haar? Ik ben heel benieuwd hoe het effect dan was overgekomen.
Nee, ik had geen donkerrode of zwarte jurk voor haar. Dan hadden het ook heel andere foto's geworden. Ik zou zeggen: wat let je om het zelf eens uit te proberen? :wink:
@Renate: txs. Monddood, helemaal dood, in elk geval ontzettend ongelukkig. Die tegenstelling zochten Gwen en ik ook een beetje.
@arsarlat: het pilletje is idd erg sterk. Goed gezien.
Foto 3 heb ik juist van zo hoog gemaakt om het beeld van een terneergeslagen bruidje te versterken.
en txs voor jouw points of view :D
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

MartinPhili schreefCOLON @marian: mondkapje + muilkorf Wordt de boodschap zo al iets duidelijker? :wink: De compositie van foto 3 vond ik zelf eigenlijk zo wel het mooist,
Martin
Ja, en je weet ik ben dol op thema's!
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar