1e keer productfotografie

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Vanochtend eens wat productfotografie geprobeerd, was moeilijker dan ik dacht zeg..pfff
Maar er is toch redelijk resultaat uitgekomen wat ik graag wil laten zien. Als iemand op- of aanmerkingen heeft hoor ik ze graag !

1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97023[/img]

2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97024[/img]

3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97025[/img]
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
IBOOK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2004 14:21
CONTACTCOLON

netjes hoor!. alleen jammer dat het glas helemaal geen schaduw heeft nu zweeft het.
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Stomme vraag: wat wil je met deze foto's?
1) Wil je de produkten laten zien?
2) Of wil je een aantal producten op een creatieve manier weergeven?
3) Wat anders?

Als het optie 1 is, dan snap ik het niet zo goed. Want de produkten zijn amper zichtbaar op de foto. Bij optie 2 vind ik dat vooral foto 1 erg gelukt is, omdat je meer dan 1 keer moet kijken hoe de foto in elkaar zit. Bij de andere 2 foto's vind ik de uitsnede een beetje ongelukkig. Weet niet precies hoe ik het uitleggen moet, maar het lijkt nu een beetje lukraak afgehakt.
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Het was meer bedoeld om een beetje te oefenen en te proeven van produktfotografie. Hoe de belichting werkt ed, wat dat betreft heb ik er in ieder geval zelf heel veel van geleerd.
Verder wou ik het minimalistisch opzetten. Weinig poespas. Foto's die bijvoorbeeld in een culinair blad oid kunnen.

Maarehh..produkten amper zichtbaar? Ik heb, 2 weken geleden, mijn scherm weer gecallibreerd en zie hier genoeg doortekening. Hoor graag hoe het bij anderen op het scherm overkomt.
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

bij mij op het randje en mischien zelfs net erover heen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik denk, maar dat is mijn mening, dat je met dieprode wijn een mooiere contrast waarde krijgt dan met deze rose?? of jagertee.

Verder vind ik het wit wel erg overheersen, een hoog jan de boefjee gehalte waardoor idd dat glas zweeft. En het chocolade bruine verdringt. Het is net of het net niet scherp is dat is het volgens mij wel. Maar door die highkey achtige techiek komt er een soort witte waas over alles heen. Verder wel mooi gedaan. Ik doe he tje niet na.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONIk denk, maar dat is mijn mening, dat je met dieprode wijn een mooiere contrast waarde krijgt dan met deze rose?? of jagertee.

Verder vind ik het wit wel erg overheersen, een hoog jan de boefjee gehalte waardoor idd dat glas zweeft. En het chocolade bruine verdringt. Het is net of het net niet scherp is dat is het volgens mij wel. Maar door die highkey achtige techiek komt er een soort witte waas over alles heen. Verder wel mooi gedaan. Ik doe he tje niet na.

Jeroen
Ik denk dat die witte waas komt door de scherptediepte, volgens mij heb ik een te groot diafragma gebruikt waardoor de achterkant al onscherp is geworden (en soms al een klein gedeelte van de voorgrond :? )
Enne...dat Jan de boefjee zal ik maar als een compliment opvatten :wink: 8) :lol:
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Je hebt het over productfotografie. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het product moet voorstellen. Zijn het kleine takjes, pepsels of chocolaatjes. Is dat niet een van de voorwaarden van productfotografie. Of ben ik nou zo stom en weet ieder ander wel wat is ?

In dat geval mag je mij gerust "lulhannes" noemen!
W. van Hanegem in Voetbal Insite.
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

jonggolde schreefCOLONJe hebt het over productfotografie. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het product moet voorstellen. Zijn het kleine takjes, pepsels of chocolaatjes. Is dat niet een van de voorwaarden van productfotografie. Of ben ik nou zo stom en weet ieder ander wel wat is ?

In dat geval mag je mij gerust "lulhannes" noemen!
W. van Hanegem in Voetbal Insite.
oké, laten we het dan culinaire fotografie noemen....
(het zijn chocoladestokjes....eehhh....ze waren erg lekker :wink: )
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Petra, dan moet je de six classic malts eens op foto zetten :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Mika
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 01:50
WoonplaatsCOLON Limburg

Ook ik ben aan het expirimenteren geslagen met een lichttent en toebehoren.Ik vroeg me af welke lampen je gebruikt(hoeveel watt totaal),maak je gebruik van een grijskaart,en zou je eens een overzichts foto van je opstelling willen maken en plaatsen ?Erg nette serie moet ik zeggen,vandaar mijn bovenstaande vragen,probeer ervan te leren en ben tamelijk nieuwsgierig van aard ! :lol: :wink:

Groet,

Mika.
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Mika schreefCOLONOok ik ben aan het expirimenteren geslagen met een lichttent en toebehoren.Ik vroeg me af welke lampen je gebruikt(hoeveel watt totaal),maak je gebruik van een grijskaart,en zou je eens een overzichts foto van je opstelling willen maken en plaatsen ?Erg nette serie moet ik zeggen,vandaar mijn bovenstaande vragen,probeer ervan te leren en ben tamelijk nieuwsgierig van aard ! :lol: :wink:

Groet,

Mika.
Bedankt voor je compliment Mika. Het was voor mij ook de eerste keer en ik beschik niet over een lichttent, vandaar dat het behoorlijk puzzelen was qua licht.
Ik heb alles met indirect licht geschoten. 2 flitskoppen 250 watt. 1 flitskop links opgesteld die bounced tegen een witte muur en 1 flitskop met softbox die bounced achter tegen een witte muur. Een reflectiescherp rechts.
Het is behoorlijk puzzelen qua lichtopbrengst als je geen lichtmeter hebt, die had ik gelukkig wel en dat wordt het ietsjes makkelijker.
Succes met proberen
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar