vraag over batterijgrip

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
goshawk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 20:41
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Ben in bezit van de batterijgrip van MvQ op mijn 350D. Bevalt prima. Heb er 2 batterijen in, een canon en een 3d party ook van MvQ.
Wanneer het scherm aangeeft dat de batterijen bijna leeg zijn, blijkt dat dat alleen voor de achterste batterij geldt. Als ik de eerste batterij naar achteren verplaats, geeft hij weer een volle batterij aan. Ik kan dan de andere opladen en er weer bij zetten. enz enz.
Is dat normaal?
Gr, Jan
Beter één vogel in de hand.......
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ik denk niet dat het zo hoor wat heb je dan aan een grip, toch niet voor opslag denk ik. mogelijk dat ze niet met elkaar overweg kunnen. de canon is
1300 mA en van MvQ 1800 mA maar of dat het probleem is weet ik niet.

Gr Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
goshawk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 20:41
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Daar dacht ik ook al aan.
Gr, Jan
Beter één vogel in de hand.......
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

goshawk schreefCOLONDaar dacht ik ook al aan.
Gr, Jan
Een pb naar MvQ die weet er wel een antwoord op
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Bartho
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2005 13:52
WoonplaatsCOLON Rhenen

En zou je dan in geval van een antwoord dat ook hier willen plaatsen? Ik heb hetzelfde probleem :cry:
Broomer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2007 21:06
WoonplaatsCOLON Alblasserwaard

Mmm dat is apart. Ik heb dat nooit uitgeprobeerd. Ik heb dan wel een originele Canon grip en bij mij gaan de batterijen volgens mij gewoon beiden tegelijk leeg.

Dat is ook wel een nadeel want als de camera er dan mee stopt moet je echt een andere batterij bij de hand hebben anders sta je zonder.

Het valt mij altijd weer op dat de eerste drie blokjes er relatief kort staan, dan gaat ie over naar twee en daarna het resterende blokje blijft heel lang staan dus echt een indicatie dat de power (bijna) op is heb ik niet echt.
Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

Het valt mij altijd weer op dat de eerste drie blokjes er relatief kort staan, dan gaat ie over naar twee en daarna het resterende blokje blijft heel lang staan dus echt een indicatie dat de power (bijna) op is heb ik niet echt.
Dit is mij ook al opgevallen.
Volgens mij worden de batterijen een voor een leeg getrokken omdat voor iedere batterij een aparte aansluiting op de grip zit.
Gebruikers-avatar
goshawk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 20:41
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Het is ook niet echt een probleem. Misschien is het zelfs wel beter zo, want wat Broomer zegt is natuurlijk helemaal waar.
Gr, Jan
Beter één vogel in de hand.......
Gebruikers-avatar
corroza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 629
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2006 18:13
WoonplaatsCOLON vianen

en als je alleen de lege batterij eruit haalt werk hij dan nog.
hij moet gewoon op twee batterijen werken anders is de verbinding tussen bat 1 en bat 2 kapot.
batterijen staan in serie dus 2 maal 1800 ma wordt 3600 ma.


Cor
niet de techniek maar het moment van afdrukken bepaalt de foto
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

of het ene batterij compartiment werkt niet goed
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Dirk Hofstede
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 421
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2006 14:08

Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat bij originele Canon grips alleen van de rechter batterij de battarij-indicatie wordt weergegeven, dan zou er dus niks mis zijn met jouw grip. Mijn Canon grip heeft het overigens ook als ik de originele (=/- 1300 mAh) en een nepaccu (+/- 1700 mAh) er in heb zitten, maar dan alleen als ik de 1300 rechts heb. Ze worden dus wel even snel leeggetrokken. De camera kan alleen de capaciteit van de rechter accu lezen en denkt dan dat er geen capaciteit meer is, omdat de rechter accu het eerste leeg is, terwijl dit wel het geval is. Niets om je zorgen over te maken, is compleet normaal.
Laatst gewijzigd door 2 op Dirk Hofstede, in totaal 5 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Bij mij geeft hij ook naar een paar honderd foto's aan dat hij bijna leeg is. Ik heb laatst echter op een festival 1700 foto's gemaakt, one shot, met IS aan, bijna geen interne flitser gebruikt, wel redelijk wat terug gekeken op het schermpje. Dat waren dus nog 1500 foto's nadat hij aan gaf dat hij bijna leeg was.

Moraal: test ook een keer hoelang hij het vol houdt op 2 batterijen, ondanks dat hij aangeeft dat hij bijna leeg is. Graag hoor ik bij hoeveel foto's het dan echt ophoud.
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

In mijn originele grip "leven" origineel en imitatie harmonieus naast elkaar. Ik denk ook niet dat het met de batterijen te maken heeft, maar met de imitatiegrip.
30D en spul...
Gebruikers-avatar
arend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2005 20:47
WoonplaatsCOLON Middelburg
CONTACTCOLON

corroza schreefCOLONen als je alleen de lege batterij eruit haalt werk hij dan nog.
hij moet gewoon op twee batterijen werken anders is de verbinding tussen bat 1 en bat 2 kapot.
batterijen staan in serie dus 2 maal 1800 ma wordt 3600 ma.


Cor
batterijen staan niet in serie, maar paralel. :D
Ik maak geen perfecte Foto's, maar ik doe wel mijn best.
[color=red] Neem eens een kijkje op mijn Site
www.arendbevaart.nl [/color]
Gebruikers-avatar
corroza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 629
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2006 18:13
WoonplaatsCOLON vianen

oke je heb gelijk slip of the tong.

Cor
niet de techniek maar het moment van afdrukken bepaalt de foto
Gebruikers-avatar
goshawk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 20:41
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Ik heb het nog even uitgeprobeerd. De grip werkt met 1 batterij, het maakt niet uit aan welke kant de batterij zit.
Ik zal eens proberen wat er gebeurt als ik 1 batterij helemaal leeg maak. (of de andere het dan automatisch overneemt)
Gr, Jan

Maar dat kan wel even duren, die batterijen gaan tamelijk lang mee.
Beter één vogel in de hand.......
Gebruikers-avatar
Remko LvB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2006 23:14
WoonplaatsCOLON Overall & Nergens

Hier hetzelfde issue. Van de week mijn grip + 2x accu geleverd gekregen. En vond het vreemd dat na een x-aantal foto's geschoten te hebben, mijn accu's al leeg waren, even de accu's van plaatst laten ruilen in de grip en weer werken.

Lijkt mij toch logisch dat de accu's paralel geschakeld zouden zijn, dus dan beide op hetzelfde moment leeg zouden moeten zijn.
[size=84]| Eos350d Body Zwart | BG-3 | Kitlens | Sigma 17-70 | Canon EF 50/1.8 II | Soligor AF tussenringen | Cf Sandisk 2Gb | Lowpro Slingshot 200 Aw | Giotto Cleaner kit | 72mm B+W UV-filter | 72mm B+W Pola-filter | Hama star 61 |[/size]
Gebruikers-avatar
nieuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2006 14:41
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Ik heb de originele grip op de 400D en hij trekt beide accu's tegenlijk leeg.
Duurd een eeuwigheid :lol:

Mvg,
Marco
400D+grip+24-105 L IS USM+kit+50 1.8II+polar+580EXll.
Ik moet van mijn vriendin vragen of jullie ook eens op haar online speelgoedwinkel willen kijken http://farena.nl bij deze dan ;)
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ik herken dit verhaal.

Ik gebruik 1 originele Canon accu en 1 "nep" accu. De nep-accu's die ik heb zijn alweer wat ouder en nemen minder stroom aan tijdens het opladen. Daardoor raken zij als eerste leeg (veel sneller dan de originele Canon accu).

Is dus een normaal verschijnsel en ligt niet aan je grip.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Remko LvB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2006 23:14
WoonplaatsCOLON Overall & Nergens

Ok, ff testen gedaan.

Eerst een doormeting gedaan en alles zag er zover goed uit. Ik had zelf nog een beetje verder lopen zoeken op het forum en daar kwam ik ook een posting tegen mbt het vastschroeven van de grip, dit moet niet te vast gedaan worden. Dus mijne even nagekeken, en zat wel aardig vast, dus iets loser gezet. Afgelopen donderdag in Essen een aardige testcase gedaan en conclusie :

In totaal zo rond de 500 foto's gemaakt,en beide batterijen hadden nog iets over. Camera is de hele dag aangeweest. Ook nog wel regelmatig de flitser gebruikt. Dus ik denk inderdaad dat het niet te vast schroeven van de grip wel degelijk helpt. Oh ja, beide batterijen worden tegelijk gebruikt in deze grip van MvQ.

Groeten,

Remko LvB
[size=84]| Eos350d Body Zwart | BG-3 | Kitlens | Sigma 17-70 | Canon EF 50/1.8 II | Soligor AF tussenringen | Cf Sandisk 2Gb | Lowpro Slingshot 200 Aw | Giotto Cleaner kit | 72mm B+W UV-filter | 72mm B+W Pola-filter | Hama star 61 |[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar