Ik wil zelf wat in elkaar zetten voor klein productfotografi

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

A3-D schreefCOLONVindt je 32mm te dik? Ik heb 'm hier staan en het valt echt wel mee hoor, het is in ieder geval stevig en solide genoeg en dunner wilde ik persoonlijk niet gaan omdat ik bang was dat het anders zo'n wiebelig ding zou worden.

Ik denk zelfs dat als ik kijk naar dit topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 923#446923 hij ook 32mm heeft gebruikt.

Ik heb alleen moeite met het vinden van de juiste (bouw)lampen. Ze worden allemaal zonder statief en/of poot geleverd en ben al stad en lang afgeweest om geschikte lampen te vinden met voet of statief (en dan een klein en compact statief).

Ikea, Kwantum, Leen Bakker, Praxis, Karwei en zelfs een lichtspeciaalzaak. Niemand had iets wat ik zocht en ben benieuwd hoe anderen dat hebben gedaan en waar gekocht tegen welke prijs natuurlijk. :wink:
Ja, inderdaad... lijkt evenwel 32mm. Maar ja, zal me toch eens bedenken dan maar. Heb nu een oud tent stel uit elkaar gehaald en kijken of ik daar wat mee kan.. :lol:

*edit*
@a3-D
Je kan toch gewoon bureau lampjes halen? Met wat sterkere lichten erin?

Zo een:
kijk!
alleen dan normale kleuren. Zijn een paar euro bij ikea.. heb er zelf al 2, en volgens mij moeten die gewoon goed werken.
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Thavipa schreefCOLONJe kan toch gewoon bureau lampjes halen? Met wat sterkere lichten erin?
Als je brand of zo wilt hebben, gewoon doen :twisted:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

Nah, brand ontstaat daar niet zo gelijk door. Hier werkt het al een hele tijd goed..

heb zojuist de 32mm buizen gehaald. Alleen heb ik een beetje een erg grote lichtstudio... :lol: zal hem eerst inkorten... :lol:
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Thavipa schreefCOLONNah, brand ontstaat daar niet zo gelijk door. Hier werkt het al een hele tijd goed..
Met alle respect, een uiterst vreemde houding.

Het gaat om het tijdstip dat het niet meer goed werkt.

De fitting en de bedrading zijn gedimensioneerd voor een bepaald vermogen, uit gedrukt in de eenheid Watt.

Als er, bijvoorbeeld, op een verlichtingselement maximaal 25 Watt staat vermeld, kan je er niet zonder ernstige risico's zo maar een 100 Watt lamp in draaien.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

boels069 schreefCOLON
Thavipa schreefCOLONNah, brand ontstaat daar niet zo gelijk door. Hier werkt het al een hele tijd goed..
Met alle respect, een uiterst vreemde houding.

Het gaat om het tijdstip dat het niet meer goed werkt.

De fitting en de bedrading zijn gedimensioneerd voor een bepaald vermogen, uit gedrukt in de eenheid Watt.

Als er, bijvoorbeeld, op een verlichtingselement maximaal 25 Watt staat vermeld, kan je er niet zonder ernstige risico's zo maar een 100 Watt lamp in draaien.
Wie zegt dat wij zulke verschillen er in doen? Gaat om 5 of 10 wat ofzo.. 100 wat word erg riskant ja, dat snappen ik ook wel. Bij normaal gebruik doen we gewoon de standaar toelaatbare wat's er in. Maar als ik een fotootje wil maken en het licht is nog ietsies te zwak is probeer ik wel eens om een iets sterkere lamp er in te hangen.

Maar met grote verschillen is het inderdaad behoorlijk riskant.. dus vat het niet verkeerd op.
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Thavipa schreefCOLON.. dus vat het niet verkeerd op.
Dat doe ik niet :wink:
Het gaat er om of een willekeurig medeforumlid uit puur enthousiasme de zaak in de fik laat gaan :lol:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

Hehe, zal me een flinke domper zijn op het enthousiasme... :lol: maar ja, heb zojuist de buizen afgezaagd op de juiste verhoudingen! Heb een laken.. nu nog een mooi stuk papier... en dan: 'fotootjes maken! en op forum plaatsen!'

:wink:
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Thavipa schreefCOLON... en dan: 'fotootjes maken! en op forum plaatsen!'
Succes, ik zie ze wel verschijnen (en denk aan de witbalans!)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON Het gaat er om of een willekeurig medeforumlid uit puur enthousiasme de zaak in de fik laat gaan :lol:
Jan,
Als dit dan een beetje gepland gaat (datum, tijd en locatie) kunnen we met de andere EOS-ers 112 foto's maken :roll:
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

112 foto's :P

Mijn frame zit in elkaar, heb een laken erover heen gehangen. Nu nog even naar de plaatselijke papier winkel om een groot vel gekleurd papier te kopen en dan is het klaar. :)
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Je hebt voor de lichttent echt wel voldoende lichtcapaciteit nodig om het gewenste effect te behalen, vandaar dat ik tot op heden nog niet de juiste lampen ben tegengekomen.

Die Ikea lampen heb je dus niet zoveel aan, ik wil minimaal 150 Watt lampen gaan gebruiken en die kan ik daar helaas niet zonder meer inschroeven.

De enige optie is momenteel de 150 Watt bouwlampen te gaan halen, alleen heb ik hier geen goede statieven voor gevonden en ik wil dus niet met die bouwstatieven gaan werken omdat dat een beetje overkill is.

Ik zoek dus eigenlijk nog 2 kleine compacte statieven voor de bouwlampen....iemand andere ideeën???
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

Hier even snel een testje, heb niet meer zoveel tijd vandaag. Heb wel sterkere lampen nodig ja.. want zoals het nu is word het hem niet. Dus daar zal ik morgen even om kijken..

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=92417[/img]
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Statische onderwerpen en gebruik van een statief vooropgesteld, is het heel goed mogelijk om met relatief geringe verlichtingssterkte een goed resultaat te bereiken.
Het gaat om de juiste uitlichting van het onderwerp.

Overigens, bij langere sluitertijden de spiegel opklappen (C.Fn) en een remote gebruiken (of de zelfontspanner).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
jandvd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2006 18:17
WoonplaatsCOLON Made

morgen ook maar eens op naar de bouwmarkt om PVC in te slaan.

Welke afmetingen hebben jullie trouwens gebruikt???

Groeten Jan
350D | BG-E3 | 430 EX + omni | 10-22 f/3.5-4.5 USM | 50 f/1.8 II | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS USM |Sigma 24-60 f/2.8 EX DG | setje tussenringen | Sandisk 2x 1 GB + 2 GB ultra II | lowpro CompuTrekker AW | Statief en de rest
Gebruikers-avatar
sieme
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2006 18:03
WoonplaatsCOLON Hoogwoud

35 cm. hoog, 60 cm diep en 65 cm breed.

groetjes niels
40D+Grip kitlens, 50mm 1.8, canon 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color], Speedlite 430 II, slingshot 300aw, manfrotto 055xprob+804rc
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

jandvd schreefCOLONmorgen ook maar eens op naar de bouwmarkt om PVC in te slaan.

Welke afmetingen hebben jullie trouwens gebruikt???

Groeten Jan
2x60cm
4x35cm
2x40cm

Ik heb dus 2 x 2 meter PVC gehaald 32mm en dat is vooralsnog even groot zat voor mij, maar je kunt 'm zo groot maken als je zelf wenst natuurlijk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar