Marjolein@Ytos - Minimeet Den Bosch

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
djbasse
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2007 15:43

ah dat ziet eruit als de uilenburg :D

mooie lokatie idd.. en super gave foto's
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Ik vind de reportage geslaagd
Toch heb ik de foto's even door de digitale molen genomen en denk dat de huid van het model op sommige plaatsen ietsie overbelicht is. Ik zou eens kijken of de foto met ietsie minder helderheid zeker de huid iets beter overkomt.
Foto 4, daar is het zeker het geval.

Verder geen commentaar.
Lekker scherp
Netjes gedaan

Mart
Laatst gewijzigd door 1 op martmarbus, in totaal 28 keer gewijzigd.
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

leuk om een fotoshoot in "mijn stad" te zien, ben namenlijk gek op Den Bosch, zat er op school, heb er gewerkt en haast heel mijn fam. woont er.

Ik vind het prachtige foto's, kan niks anders zeggen!!
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Leuk al die opmerkingen en reakties van forumleden op andere forumleden hoe die reageren op foto's. :lol:
Ik vind, en dat is MIJN mening:
Foto 1: mooie achtergrond (locatie), maar niet meer dan dat.
Foto 2: hier zou ik de achtergrond nog meer wazig maken. Ik zie liever de dame helemaal op de foto. Verder mooie foto.
Foto 3: de arm van het meisje is overbelicht. Achterste balk komt uit haar hoofd.
Foto 4: beide armen van het meisje zijn overbelicht. En ook de voeten.
Verder vind ik de achtergrond wat slordig gekozen (regenpijp (rechts) en links die grote witte vlek)
Al met al VIND IK deze serie wat minder.

Nou, kom maar weer op met jullie kommentaar op mijn reaktie ! :lol:

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Nou, kom maar weer op met jullie kommentaar op mijn reaktie
Zo werkt het nu eenmaal op een forum
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

PP schreefCOLON
Nou, kom maar weer op met jullie kommentaar op mijn reaktie
Zo werkt het nu eenmaal op een forum
Heerlijk toch ! :lol: :lol: :lol:

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik heb de serie ook op DPZ gezet. Daar is een flinke discussie geweest over de overbelichte huid van het model, met name in foto 4. Ik beweerde dat dat niet zo was, omdat ik dat in de RAW-converter terdege in de gaten heb gehouden, al zat ik er dicht tegenaan. Ik heb dat later nog eens gecontroleerd en m'n RAW-conversie was niet overbelicht.

Domdomdom... van mij dus. Want na de RAW-conversie heb ik nog wat met levels lopen klooien in PS en daarbij de huid - met name in het rood - laten clippen (=overbelichten).

Echter, om eens te kijken hoe de foto zonder overbelichte delen ontvangen zou worden heb ik in foto 4 de huid hersteld. Althans, ik heb een poging gedaan, door in het masker levels de huid weer weg te gummen. Daarmee zou de huid dus niet meer overbelicht moeten zijn. Bij het omzetten naar 8bits (ik bewerk de psd in 16 bits) en/of het omzetten naar sRGB voor het web gaat er toch wat mis. De huid is ondanks het weggegumde masker tóch overbelicht. Niet zo erg als in het origineel, maar het rood clipt wel :(. Geen idee hoe het kan, maar het is dus nog steeds wel zo. Wellicht dat ik de volgende keer de grenzen in de RAW-converter iets minder moet opzoeken.
RonB
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 16:10
WoonplaatsCOLON Akersloot

Mooie foto's Marjolein,foto 2 vind ik de mooiste ,foto 3 vind ik kwa compositie mooi gedaan ,als ik je een tip mag geven probeer op oog hoogte te blijven ,je kan ook het kikvorsperspectief in je fotografie gebruiken voor iets meer dynamische'r plaatje te schieten.
:wink:
Gr Ronb.
md-foto
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 17:15
WoonplaatsCOLON deventer
CONTACTCOLON

errig mooie serie. Vooral door de haarkleur knalt het eraf.
SUPER.



Marcel
[url=http://www.md-foto.nl]www.md-foto.nl[/url]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

#3 vind ik er ook echt uitspringen, de kleuren, de rust, haar blik en pose, de compo, ik vind hem prachtig

verder vind ik de scherptediepte's erg lekker, mooie kleuren en een heerlijk fris model!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

Wheely schreefCOLONAl dat gedoe over centrale compositie.. alsof het nu ineens een WET is, dat een model niet midden in de foto mag
Ja die WETTEN zijn er inderdaad en die zijn er niet nu ineens maar die zijn er al heel lang (wellicht al van voor de griekse oudheid), het zijn de WETTEN van de compositieleer, zoals er ook de WETTEN van de erfelijkheidsleer zijn (bijvoorbeeld de WET van Mendele) of de economische WETTEN zoals de WET van vraag en aanbod of de WET van het afnemende grensnut.

Gelukkig is het wel zo dat ieder voor zichzelf bepaald of je je wel of niet aan de WETTEN van de compositieleer houdt. Het kan dan achteraf natuurlijk wel zo zijn dat er mensen zijn die het minder mooi vinden als foto's niet aan die WETTEN of regels voldoen.

Overigens vind ook ik deze composities niet allen even geweldig.

In foto 1 vind ik de achtergond enorm storend en ook in zijn geheel niet bij (de styling van) het model passen zonder dat er sprake is van een mooi contrast tussen model en achtergrond.

Foto2 vind ik de compositie ronduit slecht
Foto3 zou bij een nog betere compositie een topper kunnen zijn. Ik kan niet zien hoeveel het model nog naar rechts (voor de kijker) zou kunnen schuiven, om daardoor verder van de paal af te zitten zonder dat er een storend omgevingselement bij komt. Maar ik denk dat meer naar rechts schuiven en krapper kadreren de foto beter zou hebben gemaakt.
Foto4 heeft een hele mooit DOF desondanks zijn er een paar storende keurvlekken in de achergrond en vind ik de centrale positie van het model niet mooi. Dit laatste zou heel anders zijn geweest als er naast de centrale positie van het model sprake zou zijn van een (vrijwel)volkomen symmetrie.
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

Die wet is er helemaal niet, er is niemand die zegt dat je een onderwerp op 1/3 oid MOET plaatsen, het MAG.
Die zogenaamde wetten zijn gewoon ongeschreven regels, gewoonte's, meer niet.
Dat de meeste mensen het mooi vinden moeten hun weten, maar een beetje buiten de gebaande paden mag ook wel hoor....

Er is al genoeg gezegt over DOF, overbelichte huid etc, ik vind ze netjes, de centrale compo's vind ik in deze overigens totaal niet storend, eerder passend. :)
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

En zo is het Tinus!

Wat een crap allemaal zeg! kijk toch eens verder dan je neus lang is, laat zelf ook eens wat zien, dan praten we verder. Ik heb her en der op bepaalde websites van mensen die zeuren over compo's e.d. even gesnuffeld en het valt me op dat die mensen die hierover zeuren de fout zelf meerdere malen ook maken.

Maar is het fout? nee natuurlijk niet. Ik vind het zelfs best knap werk van Ytos. Een beetje afwijken van de zogenaamde standaard. ik hou ervan en die onzin die ik inmiddels in 2 topic van Ytos heb gelezen doen mij besluiten om nooit meer, maar dan ook echt nooit meer 1 foto op het forum te plaatsen. de zogenaamde experts hoor je alleen maar praten over "het jasje wat niet in de omgeving past" of "de te drukke achtergrond" maar over de techniek wordt nieteens gesproken. Man, ga je eens verdiepen in creativiteit in plaats van te zeiken over een gekleurd jasje of een compositie die niet goed zou zijn.

Er zijn geen regels en wetten, PUNT!

Ik wordt hier flink pissig van en dat gebeurt bij mij normaal gesproken niet zo snel!

Yljas, ik zie dat je wel degelijk nagedacht hebt over de foto's, vind ze mooi belicht en ook in je andere serie knap en gedurft gecropt. Chapeau, je kunt het niet iedereen naar de zin maken helaas..

Grtz,
Cor
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Wat een crap allemaal zeg! kijk toch eens verder dan je neus lang is, laat zelf ook eens wat zien, dan praten we verder.
Zo is het maar net!

Nette, heldere serie!! 1, 3 en 4 vind ik erg fijn om naar te kijken. Marjolein is een mooie dame.
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Wat heerlijk dat er zoveel losgemaakt wordt over een viertal foto's van een model. Zoveel reacties heb ik niet vaak kunnen losmaken.

@robert62: Prima dat je de compositie van #2 ronduit slecht vindt. Maar geef eens tips om het beter te doen. Ben wel benieuwd eerlijk gezegd. Waar kan ik modelfoto's van jou vinden, die niet in de studio gemaakt zijn, zodat ik er nog wat van kan leren?
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

Ytos schreefCOLONWat heerlijk dat er zoveel losgemaakt wordt over een viertal foto's van een model. Zoveel reacties heb ik niet vaak kunnen losmaken.

@robert62: Prima dat je de compositie van #2 ronduit slecht vindt. Maar geef eens tips om het beter te doen. Ben wel benieuwd eerlijk gezegd. Waar kan ik modelfoto's van jou vinden, die niet in de studio gemaakt zijn, zodat ik er nog wat van kan leren?
Die kan je niet vinden, ik werk uitsluitend in de studio.
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

Tinus schreefCOLONDie wet is er helemaal niet, er is niemand die zegt dat je een onderwerp op 1/3 oid MOET plaatsen, het MAG.
goed lezen is ook een kunst zie:......

robert62 schreefCOLONGelukkig is het wel zo dat ieder voor zichzelf bepaald of je je wel of niet aan de WETTEN van de compositieleer houdt.
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

Ja die WETTEN zijn er inderdaad en die zijn er niet nu ineens maar die zijn er al heel lang
dan spreek je jezelf toch een beetje tegen.
Gelukkig is het wel zo dat ieder voor zichzelf bepaald of je je wel of niet aan de WETTEN van de compositieleer houdt.
dan zou ik het persoonlijk niet echt een wet noemen...
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

En het woord wet zeker niet in kapitalen neerzetten.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Zolang je een foto niet met gevoel maakt zul je niks hebben aan die wetten. En een amateur zonder fotografie kennis kan een emotioneel meer rakende foto schieten dan een professional die enkel en alleen technisch denkt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar