Vliegen

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
T-Bag
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2007 18:44
WoonplaatsCOLON Fox River State Penitentiary

Ik ben net even een kwartiertje naar het park hier naast de deur geweest met de bedoeling om wat macro's te schieten. Ik ben weer een vriendelijke vlieg tegen gekomen, en ook deze lieve zweefvlieg wou poseren. Wat vinden jullie ervan?

1:Afbeelding
2:Afbeelding
3:Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op T-Bag, in totaal 23 keer gewijzigd.
<b>Canon Eos 350D Digital</b> - <b>Kitlens</b> - <b>EF 100mm F/2.8 Macro</b> - <b>Velbon VE-3 Statief</b> - <b>Telesor Statief</b>
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Nu ben ik nog echt geen macro-fotograaf, ik heb alleen laatst een 500D gekocht om ermee te spellen.
#1: Compositie lijkt me net wat te centraal
#2: Iets te krap aan de rechterzijde gecropt en hier zit jammer genoeg minder scherpte in
#3: Is goed scherp op een plek in de foto waar je dat ook wil hebben qua compositie

100 mm Macro lens gebruikt?

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
AvdHeijden
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 260
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Oosterbierum
CONTACTCOLON

Foto 1 vind ik een beetje overbodig, vanwege foto 3 (die mooi scherp is op de juiste plek, leuke foto). 2 oogt ook leuk. Het betreft overigens een zweefvlieg, dus ook een vlieg en geen bij.
Canon EOS 600d met wat onprofessioneel glas
Gebruikers-avatar
T-Bag
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2007 18:44
WoonplaatsCOLON Fox River State Penitentiary

drikj schreefCOLONNu ben ik nog echt geen macro-fotograaf, ik heb alleen laatst een 500D gekocht om ermee te spellen.
#1: Compositie lijkt me net wat te centraal
#2: Iets te krap aan de rechterzijde gecropt en hier zit jammer genoeg minder scherpte in
#3: Is goed scherp op een plek in de foto waar je dat ook wil hebben qua compositie

100 mm Macro lens gebruikt?

Groeten,
Hendrik
Ja, ik heb de 100mm gebruikt. Ik dacht echt dat het een bij was, maar mijn insectenkennis is dan ook 0,0... :wink:
<b>Canon Eos 350D Digital</b> - <b>Kitlens</b> - <b>EF 100mm F/2.8 Macro</b> - <b>Velbon VE-3 Statief</b> - <b>Telesor Statief</b>
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ik denk dat het mooi is en ze zijn scherp en over de regel van derde e.d. laat ik hier even buiten beschouwing, :lol:
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Michaeldw

Wat een mooi scherpe foto's!
Zelf gebruik ik tussenringen + een 50mm lens. Maar dit is dan toch wel even wat anders!

Foto 1 en 3 inderdaad iets te gecentreerd.
Mich.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Geleen

"..even een kwartiertje.." ? Nou dat is dan erg efficiënt als je op zo'n korte tijd met deze foto's terugkomt! Ik vind ze heel erg geslaagd.
Foto 3 vind ik het mooist.
MacLady
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 448
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2005 20:07
WoonplaatsCOLON Tussen de buren in
CONTACTCOLON

Hoe lukt jou dat, maar een kwartiertje wegblijven? :lol: ik ga soms ook eventjes weg en kom dan 2 uur later tot de ontdekking dat ik het thuisfront misschien ongerust maak :wink: lang leve de mobiel :D

Maar over de foto's:
Nummer 3 is super!!!! Heel mooi!
[size=75]Groetjes Anita
Vanaf nu met de Canon EOS 30D! En een hele rugzak vol spulletjes.
[url=http://home.planet.nl/~tieleman.foto/fotografie/]Mijn eigen website![/url] [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar