Een monochroom omzetting

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik onderstaande foto gemaakt. Na veel zoeken en proberen ben ik tot deze omzetting gekomen (Elements 5, zwart wit omzetting) en heb vervolgens met niveaus aan het contrast gewerkt. Uiteraard nog een USM filter. Ik heb het gevoel dat er meer in moet zitten, vandaar mijn post hier. Voor de volledigheid heb ik ook de link naar het orineel (JPG, de raw versie wordt me toch te gortig) bijgevoegd. Is mijn gevoel terecht? Wat kan ik doem om deze foto te verbeteren?

Groet,

Marc

Overigens: het is het (gloednieuwe) station in Linz (A), zelden dat je op een leeg station van een toch redelijk grote stad staat zonder graphity op elk beschikbaar stukje beton!

Foto:
Afbeelding

Link naar orgineel: http://farm2.static.flickr.com/1001/527 ... d919_b.jpg
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

ik heb de foto van meer contrast voorzien, toen iets usm er over en zwart wit gemaakt.
maar zie alleen dat er iets meer contrast in zit en verder geen verandering t.o.v. jou foto.
Dus mag ik aannemen dat je een goede bewerking heb gedaan.
Mart


jouw bewerkng
Afbeelding

mijn bewerking
Afbeelding
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

thanks!

Ik nam iets minder contrast zodat je in elk geval de bielzen kon onderscheiden.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
jax
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2006 23:13
WoonplaatsCOLON Spanbroek
CONTACTCOLON

Als voorbeeld jou zw/w foto gebruikt.
HDR bestand van gemaakt en met tonemapping contrast aangepast.
Daarna opgeslagen als jpeg en in fotobewerkings programma, nogmaals contrast en gamma aangepast.
Ook nog wat scherpte eroverheen.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=80150[/img]
Canon Eos 5D mark II
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Wauw,

Dit is inderdaad wat ik min of meer zocht. Vooral de fietsen komen er nu mooi uit. Ik zal eens een poging gaan wagen tijdens de volgende bui!

Marc

Edit:

De orginele raw gepakt 1 stop onder en overbelicht. Tiffjes van gemaakt. Samegevoegd in HDR bestand. Met het witpunt gespeeld. Contrast toegevoegd en wat scherpte (USM). Dit is wat het is geworden:

Afbeelding
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar