Paardensport op boeren akker (aangepast)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Missmaud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 11:36

Toch een vraag zijn de volgende foto's volgens jullie nog steeds testcase foto's of zijn ze toch wel showcase waardig?

Graag jullie reacties. Dit was de eerste keer dat ik zulke foto's maak.
Erg leuke dag gehad.

foto 1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=73683[/img]

foto 2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=73680[/img]

foto 3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=73678[/img]

foto 4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=73676[/img]

foto 5
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=73675[/img]

foto 6
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=73674[/img]
Laatst gewijzigd door 2 op Missmaud, in totaal 4 keer gewijzigd.
[size=75]EOS 400D, 18-55mm kitlens, 55-200 mm kitlens.
[color=red]Niemand is volmaakt, ik ben daar een perfect voorbeeld van![/color][/size]
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

Zou toch voor de Testcase gaan. Ben er van overtuigd dat de kleuren sterk kunnen worden verbeterd. Zijn allemaal een beetje flets. Ben benieuwd hoe de platen overkomen als de kleuren zijn opgetrokken.

Maar verder druipt de spanning van de platen en zit de scherpte volgens mij wel goed. Leuke serie!
Succes.
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
Yess...
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Vind de eenalaatste echt een 'spannend' plaatje ! alleen jammer dat de hoefjes niet helemaal erop staan ........
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Ik sluit me aan bij Erwin.
Ik vind dat je bij sport enzo niet perse realistische kleuren op een sobere hollandse dag hoeft te laten zien. Laat dat rood lekker van het scherm spatten!

Je laatste 2 foto's vind ik erg leuke aktie momenten trouwens. Wel zou ik je aanraden in de toekomst je foto's even te nummeren. Dat is wat prettiger reageren.
[size=75]Gepromoveerd tot uitsmijter op 11 april 2007[/size]
Gebruikers-avatar
Missmaud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 11:36

Ik zal eens kijken wat ik met de kleurtjes kan doen en ik zal gelijk de foto's even nummeren inderdaad voor het gemak.
[size=75]EOS 400D, 18-55mm kitlens, 55-200 mm kitlens.
[color=red]Niemand is volmaakt, ik ben daar een perfect voorbeeld van![/color][/size]
lichtspel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 18:20
WoonplaatsCOLON in Brabant

Hallo,
mooie foto's, als reportage. Het zal ongetwijfeld verduveld lastig zijn om de achtergrond ook "in de hand" te houden, maar ik vind de foto's redelijk druk. Op foto 4 komen de sporters naar mijn idee beter tot hun recht dan op de andere foto's.
groeten
Adri
canon 70D, sigma 17-50 , canon 70-300 USM IS, sigma flits,
Gebruikers-avatar
Missmaud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 11:36

Bij deze de kleuren opgevoerd
[size=75]EOS 400D, 18-55mm kitlens, 55-200 mm kitlens.
[color=red]Niemand is volmaakt, ik ben daar een perfect voorbeeld van![/color][/size]
Gebruikers-avatar
Missmaud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 11:36

lichtspel schreefCOLONHallo,
mooie foto's, als reportage. Het zal ongetwijfeld verduveld lastig zijn om de achtergrond ook "in de hand" te houden, maar ik vind de foto's redelijk druk. Op foto 4 komen de sporters naar mijn idee beter tot hun recht dan op de andere foto's.
groeten
Adri
Klopt inderdaad de achtergrond had ik niet in de hand en deze mensen ken ik en die wilde ik natuurlijk op de foto hebben.
[size=75]EOS 400D, 18-55mm kitlens, 55-200 mm kitlens.
[color=red]Niemand is volmaakt, ik ben daar een perfect voorbeeld van![/color][/size]
Gebruikers-avatar
Missmaud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 11:36

Ik heb dus nu de kleur verandert, maar persoonlijk vind ik het nu iets te veel over de kop getrokken.
Wat vinden jullie?
[size=75]EOS 400D, 18-55mm kitlens, 55-200 mm kitlens.
[color=red]Niemand is volmaakt, ik ben daar een perfect voorbeeld van![/color][/size]
Gebruikers-avatar
Missmaud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 11:36

Ik heb dus nu de kleur verandert, maar persoonlijk vind ik het nu iets te veel over de kop getrokken.
Wat vinden jullie?
[size=75]EOS 400D, 18-55mm kitlens, 55-200 mm kitlens.
[color=red]Niemand is volmaakt, ik ben daar een perfect voorbeeld van![/color][/size]
Yess...
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Bij mij op het scherm zijn ze mooier van kleur hoor !
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Ik vind ze ook mooier zo.
Je zou eens kunnen kijken op http://gallery.zoom.nl/ onderaan die pagina staat een balkje dat in stapjes van zwart naar wit loopt. Veel mensen hebben hier speciale apparaten om hun monitor goed te stellen, zelf gebruik ik deze el-cheapo manier om te zorgen dat ik in elk geval de brightness goed heb staan.
[size=75]Gepromoveerd tot uitsmijter op 11 april 2007[/size]
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Missmaud schreefCOLON Klopt inderdaad de achtergrond had ik niet in de hand en deze mensen ken ik en die wilde ik natuurlijk op de foto hebben.
Die heb je wel in de hand door goed te kijken waar je moet gaan staan en welke compositie je maakt. Daarnaast kan je met een groter diafragma een veel kleinere scherptediepte krijgen waardoor de achtergrond veel onscherper wordt. Dan zijn de mensen ook een stuk onscherper waardoor de aandacht niet wordt afgeleid van het onderwerp.
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Yess...
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2007 17:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

MarkGrob schreefCOLON
Missmaud schreefCOLON Klopt inderdaad de achtergrond had ik niet in de hand en deze mensen ken ik en die wilde ik natuurlijk op de foto hebben.
Die heb je wel in de hand door goed te kijken waar je moet gaan staan en welke compositie je maakt. Daarnaast kan je met een groter diafragma een veel kleinere scherptediepte krijgen waardoor de achtergrond veel onscherper wordt. Dan zijn de mensen ook een stuk onscherper waardoor de aandacht niet wordt afgeleid van het onderwerp.
Is dat bij actiefoto's niet moeilijk om het bedoelde object scherp te krijgen ? of zijn daar ook weer aanpassingen, truckjes, instellingen voor ?
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

zie ze nu pas, geen gezicht shetlandpony's met een enorme kar erachter :wink:
Voor de rest geen onverdienstelijke foto's.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Missmaud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 11:36

MarkGrob schreefCOLON
Missmaud schreefCOLON Klopt inderdaad de achtergrond had ik niet in de hand en deze mensen ken ik en die wilde ik natuurlijk op de foto hebben.
Die heb je wel in de hand door goed te kijken waar je moet gaan staan en welke compositie je maakt. Daarnaast kan je met een groter diafragma een veel kleinere scherptediepte krijgen waardoor de achtergrond veel onscherper wordt. Dan zijn de mensen ook een stuk onscherper waardoor de aandacht niet wordt afgeleid van het onderwerp.
Ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik zal je echter uitleggen wat de situatie was.
Ik moest dus foto's maken van kennissen van mij (zie de foto's). 1 rit duurt ongeveer 2 minuten en de vraag was om op 2 lokaties te fotograferen.
Dus van het ene gedeelte rennen naar het andere gedeelte. De plaats waar ik stond had ik de beste ruimte en wist ik dat ze mijn richting op door de plas zouden gaan. Vandaar de keuze.
Ach en voor zo'n eerste keer zoiets fotograferen :D
[size=75]EOS 400D, 18-55mm kitlens, 55-200 mm kitlens.
[color=red]Niemand is volmaakt, ik ben daar een perfect voorbeeld van![/color][/size]
Gebruikers-avatar
Missmaud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2006 11:36

SantaX schreefCOLONIk vind ze ook mooier zo.
Je zou eens kunnen kijken op http://gallery.zoom.nl/ onderaan die pagina staat een balkje dat in stapjes van zwart naar wit loopt. Veel mensen hebben hier speciale apparaten om hun monitor goed te stellen, zelf gebruik ik deze el-cheapo manier om te zorgen dat ik in elk geval de brightness goed heb staan.
Dank je wel voor de tip, echter ik heb ze beoordeelt op mijn werk. (ter info werk bij een fotostudio en beoordeel daar de foto's en op een gecalibreert scherm en meet het geheel ook na) 8)
[size=75]EOS 400D, 18-55mm kitlens, 55-200 mm kitlens.
[color=red]Niemand is volmaakt, ik ben daar een perfect voorbeeld van![/color][/size]
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Ohhh dan zou ik gewoon bij de calibratie van het werk blijven :lol:
Dit is mijn el-cheapo manier, meer niet :)
[size=75]Gepromoveerd tot uitsmijter op 11 april 2007[/size]
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

Missmaud schreefCOLONBij deze de kleuren opgevoerd
Ja, en zo zie ik ze graag! Goed gedaan.
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar