Toploadertassies

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nu ik een beetje gedwongen wordt mijn camera meer en meer mee te nemen wordt hetweer eens tijd voor een ander tassie.

Momenteel beschik ik over een rugzak waar echt een berg in kan. Een reportertas voor over mijn schouder als we wat minder mee nemen.

Maar als ik alleen met camera, grip en 1 lens op pad wil (plus natuurlijk accu's en cf'-jes) dan houd ik heel wat ruimte over voor de boterhammen e.d.
En dat is nou ook niet altijd nodig.

Ik zoek een tas waarin dit past en verders niks. Als ik mijn camera mee zou willen nemen naar mijn werk, dan moet het bij wijze van spreken in de la passen die lekker op slot zit als ik hem niet nodig heb.

Als ik kijk naar de lowe-pro toploaders dan zien ze er leuk uit, maar ze komen op mij toch nog wel wat groot over. Heeft iemand andere foto's voor mij van zo'n tas en dus niet de reclamefoto's van de websites, maar echt gebruiksfoto's.
Ik schaam me niet om mijn camera mee te nemen, maar wil geen ogen op me gericht hebben die denken "kijk daar eens, die neemt wel erg veel mee als hij gaat winkelen".
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hoi,

ik loop ofwel met een eenvoudige rugtas rond, waar ik al m'n goedje inprop (wel beschermd... :mrgreen: ).
Of als ik alleen met m'n camera (350D) met Tamron 18-50 lens ronddoe, meestal in mijn lowepro "TLZ20".
Daarbij zitten dan extra geheugenkaartjes en batterij in de voorste vakjes.
Eerst zat er een Tamron 28-200 lens op de camera.
zie foto 1 en 2.
62336 en 62337

ik kom maar 1.7 meter boven NAP, dus de grootte valt wel mee... :wink:
hopelijk heb je hier iets aan.
Groet
Ad B
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
Johnalb

kijk eens op http://www.cambags.com

Legio voorbeelden
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Afgelopen zaterdag heb ik toch maar een Lowepro Toploader 65 AW meegenomen. Dit omdat de TLZ mini niet echt genoeg ruimte bood voor mijn telelens of de 17-40L en toekomstige lenzen.
Bijkomend voordeel is dat ik via het sliplock-systeem eventueel met een lenstasje een extra lens eraan kan hangen. Of een flitser? Dat weet ik nog niet. Dus ik ben ook gedekt voor de toekomst (het is vervelend/kostbaar om iedere keer je tasje te moeten vervangen).

Dus eigenlijk hangt het allemaal af van je lens die je erin wil hebben...

In de 65 AW hoort een camera + battery grip + een lens tot ongeveer 13 [cm] erin te passen. Fotootjes post ik later nog wel, als ik eraan toekom.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Misschien een overbodige tip, maar de Slingshots al bekeken?

Ik weet niet hoeveel boterhammen je mee wilt nemen, maar in het bovenste vakje van de 200 AW kan een flitser, maar ook een zakje boterhammen. :lol:

Ik had dit weekeind naar Wenen het volgende mee:
10d + grip + Canon 100mm/2.8
Canon 50mm/1.8
Sigma 24-70 (en die is GROOT! :shock:)
Sigma 10-20
550EX Flitser in het bovenste vakje
CF kaartjes, 4 extra accu's, hand vol penlights en UV/Pol filters

Dit alles was toch wel aardig zwaar om daar een dag mee rond te lopen. :( Goed inpakken met het gewicht naar onderen is dan wel belangrijk. Met de camera om je nek, vond ik het gewicht goed te dragen.

[edit]
Voordeel van de slingshot vind ik:
1. Kan niet afzakken
2. De brede schouderband
3. Lenzen kunnen wisselen zonder de tas af te doen of een bankje te hoeven zoeken.
[/edit]
Zowel diagonaal als gewoon over de schouder kan je via de andere kant een extra bandje vastmaken. Dat verminderd ook de diefstalgevoeligheid!

Je moet je gewoon beseffen dat je dan niet veel mee moet willen nemen. Dus niet vol proppen, vind ik!

Foto's zien? laat maar weten!
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
bluecupra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 462
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 19:28
WoonplaatsCOLON Den Haag

Heb zelf ook de slingshot van Lowepro, kan me alleen maar aansluiten bij mijn voorganger. Alleen wanneer je veel gear gaat meenemen kan de tas wat "zwaar" worden. Het vastmaken van de extra band bied dan vaak wel een uitkomst
Canon EOS 7D | BG-E7 Grip | 70-200 F2.8L IS | Canon 24-105 F4.0L IS | Canon 100 F2.8L IS Macro | 430EXII | Kata Bug-203 PL
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar