Aan boord van de achtbaan [UPDATE 3!]

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Vandaag op afspraak de achtbanen van Walibi World gefotografeerd, niet zoals altijd allen vanaf de grond, maar ook vanuit de achtbaan zelf, rijdend en wel. Een moeilijke taak, maar erg leuk (al was de temperatuur wel erg hoog). Genoeg gekletst, hier de eerste set van de kaskraker Goliath:

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding
Laatst gewijzigd door 3 op Manny, in totaal 10 keer gewijzigd.
[color=silver]18-55[/color]
relonky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 691
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 16:22

Jammer dat je er geen foto's tussen hebt zitten met een langere sluitertijd, zodat je meer de snelheid van zo'n achtbaan ervaart.
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

relonky schreefCOLONJammer dat je er geen foto's tussen hebt zitten met een langere sluitertijd, zodat je meer de snelheid van zo'n achtbaan ervaart.
Onbegonnen werk, je gaat dan alle kanten op, je zou de de camera vast moeten zetten aan de achtbaan....

Verder mooie platen hoor.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Mathijs schreefCOLON
relonky schreefCOLONJammer dat je er geen foto's tussen hebt zitten met een langere sluitertijd, zodat je meer de snelheid van zo'n achtbaan ervaart.
Onbegonnen werk, je gaat dan alle kanten op, je zou de de camera vast moeten zetten aan de achtbaan....

Verder mooie platen hoor.
Klopt, vanuit misselijkheidsoverwegingen ;) heb ik besloten om alleen de actie te bevriezen, ik kon per achtbaan slechts 1 rondje wegens warmte en spanning om de camera goed te houden. Misschien later nog eens, wie weet.
[color=silver]18-55[/color]
relonky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 691
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 16:22

@mathijs: soms kan die beweging (ook zijwaarts) onverwacht leuke effecten opleveren en daardoor een leuke plaat creëren.
Gebruikers-avatar
Petter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2006 09:41
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Ik vind ze wel gaaf en origineel. Je moet ook maar lef hebben om met een camera in een achtbaan te gaan zitten, laat staan om ook nog eens foto's te maken. Petje af.
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Pffffff daar ga ik dus nooit niet in, krijg al een weeig gevoel als ik die foto's zie.
Vooral bij foto 4 brrrr ik moet er niet aan denken.
Mooie foto's dat wel foto 4 en 5, vindt ik erg goed.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Ondanks weinig commentaren, wil ik toch de liefhebbers van dit soort foto's ook volgende set niet onthouden, geniet van een ritje aan boord van El Condor:

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding
[color=silver]18-55[/color]
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

Mooie reeks hoor.

Ik word al misselijk als ik naar sommige foto's kijk. Is niet mijn ding.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik had ze nog niet gezien, Gertjan, maar het zijn fraaie foto's! Alleen maken ze mij (totaal overbodig trouwens) weer duidelijk, dat ik daar beslist niet in ga!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
VBiB
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1762
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2006 15:44
WoonplaatsCOLON Genk (BE)
CONTACTCOLON

Mooie reeksen, allebei, alleen vind ik de 2de reeks mooier
omdat ze scherper zijn en omdat ik de kleur van het onderwerp (groen/bruin) van de eerste reeks niet zo mooi vind, maar daar kan jij niks aan veranderen, tenzij je zelf de verfkwast vastpakt
[size=75][url=http://www.vogellijst.be]Mijn site[/url] - [url=http://www.costaricareis.be]Costa Rica Reizen[/url] - [url=http://costarica.vogellijst.be]Vogellijst van Costa Rica[/url][/size]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

gaaaaf!
had ze nog niet gezien maar ik krijg meteen weer de kriebels; ik ben gek op achtbanen!!

voorlopig zit het er even niet in hehe maar dankzij jouw foto's kan ik toch meegenieten
:wink:
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
R!ck
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2005 09:14
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Heel gaaf gedaan!

Mag ik gelijk vragen hoe jij je spullen verzekerd hebt? ;) Ik zou voor geen goud met apparatuur en al in een achtbaan stappen. Al is het alleen al omdat ik achtbanen zo vreselijk gaaf vind dat ik alle snelheden en effecten wil ervaren zonder bijkomstigheden!
[size=75]
[color=gray]Digital Rebel + BG-E1 | EF-S 18-55 | EF 50 Mk II | EF 70-300/4.0-5.6 IS USM | Canon Monopod 100 | Velbon Sherpa 250/R | PD70x - 40Gb | Krukje van €2,- | Lowepro Mini Trekker AW[/color][/size]
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

R!ck schreefCOLONHeel gaaf gedaan!

Mag ik gelijk vragen hoe jij je spullen verzekerd hebt? ;) Ik zou voor geen goud met apparatuur en al in een achtbaan stappen. Al is het alleen al omdat ik achtbanen zo vreselijk gaaf vind dat ik alle snelheden en effecten wil ervaren zonder bijkomstigheden!
Bedankt alvast voor de commentaren, jullie kunnen nog 3 updates verwachten ;)

Verzekering loopt vooralsnog alleen via mijn reisverzekering (gaat al in als ik alleen maar naar mijn werk reis), tegen dagwaarde, ik weet dat er betere verzekeringen bestaan, maar die komt wel tegen dat een nieuwe camera er ook komt.

De camera was wel op 3 punten gezekerd, allereerst de nekband rond mijn pols gewikkeld (3-voudig), dan nog de handgreep E-1, en voorgeschreven in de regels van Walibi daarna vakkundig vastgeplakt met Duct-tape rond pols, hand en over de camera heen. Was erg veilig, en erg prettig om te weten dat er weinig kon gebeuren.
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Hierbij de nieuwe set foto's, bewerken gaat langzaam door een overbelaste schouder, nog 2 updates te gaan. Geniet nu van een ritje op de houten achtbaan van het park, Robin Hood:

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Erg leuke series, moet niet te lang kijken wordt nu al een beetje draaierig.
Dat je onder die omstandig heden nog fatsoenlijk foto's kunt maken Afbeelding
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

ontzettend leuk dit!!!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

Mooie foto's!!!
Dit soort foto's zijn inderdaad heel erg moeilijk te maken.

Zo heb ik ooit eens 1 foto gezien in Release magazine van een fotograaf die per ongeluk zijn camera tegen zijn kop kreeg toen hij een foto wilde maken van zichzelf... en net in de looping maakte hij daardoor een supermooie foto... je zag hem voorin en de hele staat erachteraan...

Misschien een ideetje, om ook eens in een looping een foto te maken van jezelf? ;)

Ik vind het sowieso knap dat je er al iets op krijgt, nog knapper als het dan nog eens scherp is!

Mooi gedaan!
Kijken is niet altijd zien.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Voorlaatste update, weet niet goed wat ik van deze foto's moet vinden, zijn allemaal gevalletjes 'net niet' volgens mij. Maar goed, ze horen erbij, maak kennis met Wok's Waanzin:

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding
[color=silver]18-55[/color]
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Tja, die laatste van Wok's waanzin onderschrijft toch wel dat een iets langere sluitertijd de snelheid mooi benadrukt.

Die andere foto's zijn behoorlijk statisch, maar desalniettemin erg gewaagd om met je foto-apparatuur zulke foto's te maken.

En die van de houten achtbaan kan ik het meest waarderen vanwege het feit dat ik de structuren van zo'n baan wat mooier vind dat die van die stalen achtbanen.
Foto 2 & 3 vanaf het hoogste punt zijn super. Maar heel misschien was het aardiger geweest als het diepe gat wat scherper was geweest en de voorste rails wat minder. Dat had de aandacht wat meer getrokken naar dat wat komen gaat...

Ik weet wel, ik denk niet dat ik mijn camera erin mee zou nemen, hoogstens mijn mobiele telefoon (ook al worden die cameraatjes ook steeds beter).

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar