Prijsverschil EOS 400D, Europees en Nederlands model

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
rjexplo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 10:58

het prijsverschil tussen het europees model en het nederlands model is erg groot. kan iemand mij vertellen wat het vershil van de camera dan is of maakt dat niks uit? :shock:

[mod-break BasZ -> topic-titel aangepast!]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ikvermoed dat een europees model een NL-handleiding mist en de NL-garantie.

OldBoy
Mijn fiets spoort beter dan ik.
rjexplo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 10:58

zit soms een prijsverschil tussen van 100 euro terwijl je de handleiding kunt kopen bij canon voor 25 euro. snel verdient zou ik zeggen
Gebruikers-avatar
gruz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2006 14:37
WoonplaatsCOLON Santpoort
CONTACTCOLON

Ik heb de handleiding via http://portal.etbass.nl/partsportal/ besteld en had het na twee dagen binnen inclusief btw en verzendkoste voor €30,-
Snel verdiend dus want er zit geen verschil in de camera.
Mijn garantie loopt via canon nederland.
Canon 60D - EF 70-300mm - EF 17-85mm

Flickr
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

bij foka in rotterdam heb ik de nederlandse versie gekregen voor de prijs van de europeese ...........
Dave FR
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2006 13:29

Aangezien ik hem zelf ook ga kopen weet ik dit toevallig...Enige verschil is dat je een duitse en engelse handleiding erbij krijgt ipv een Nederlandse...zoals hierboven staat kun je met een beetje babbelen de NL versie krijgen voor de EU prijs...een hoop winkeliers vinden het zelf ook belachelijk ;)

Dus als je niet al te slecht bent in Duits of Engels...gewoon de EU versie nemen...later de NL handleiding bijbestellen kan altijd nog...

Helaas stellen ze de kits en sets samen met de NL versie..dus dan is het wat moeilijker onderhandelen denk ik...dan zou je alles los moeten kopen...

Succes!
Arlette
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2006 19:32

De handleiding is niet het enige verschil tussen het internationale en het Nederlandse model.

Zodra de camera stuk is en gerepareerd moet worden, dan wordt dat 'gratis' geregeld (vervoer, onderdelen, uurloon). Tenminste dat zie je vaak op websites staan.

Als je een internationaal model heb, dan wordt de camera naar het productieland verzonden om gerepareerd te worden. Dat land mag wel de kosten verhalen op jou en canon of een winkel die internationale modellen verkoopt zijn niet aansprakelijk voor deze kosten!

Dus nu goedkoop en straks duur uit of andersom. Aan de klant de keuze.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Arlette schreefCOLONDe handleiding is niet het enige verschil tussen het internationale en het Nederlandse model.

Zodra de camera stuk is en gerepareerd moet worden, dan wordt dat 'gratis' geregeld (vervoer, onderdelen, uurloon). Tenminste dat zie je vaak op websites staan.

Als je een internationaal model heb, dan wordt de camera naar het productieland verzonden om gerepareerd te worden. Dat land mag wel de kosten verhalen op jou en canon of een winkel die internationale modellen verkoopt zijn niet aansprakelijk voor deze kosten!

Dus nu goedkoop en straks duur uit of andersom. Aan de klant de keuze.
Beste mensen, als je in Nederland koopt bij een reguliere verkoper maakt het niks uit of je een NL of een EU versie koopt. Hier gelden de Nederlandse regels voor consumenten bescherming.

Koop je in België of duitsland dan zijn de daar geldende regels voor consumenten bescherming van kracht.

Koop je via internet in het buitenland? Tja dan moet je het maar uitzoeken, maar dan gelden de consumentenrechten vaak niet.

Zie voor de consumentenrechten dit (klik) topic!!!!!

Groeten,
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Arlette
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2006 19:32

Dat is fijn om te weten, want het verhaal dat ik heb gepubliceerd is mij in meerdere winkels verteld. De eigenaren verkopen dit praatje dus blijkbaar alleen om klanten te winnen.

Sorry dat ik jullie verkeerd heb geinformeerd.

Groetjes,

Arlette
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

cornelus079 schreefCOLON
Arlette schreefCOLONDe handleiding is niet het enige verschil tussen het internationale en het Nederlandse model.

Zodra de camera stuk is en gerepareerd moet worden, dan wordt dat 'gratis' geregeld (vervoer, onderdelen, uurloon). Tenminste dat zie je vaak op websites staan.

Als je een internationaal model heb, dan wordt de camera naar het productieland verzonden om gerepareerd te worden. Dat land mag wel de kosten verhalen op jou en canon of een winkel die internationale modellen verkoopt zijn niet aansprakelijk voor deze kosten!

Dus nu goedkoop en straks duur uit of andersom. Aan de klant de keuze.
Beste mensen, als je in Nederland koopt bij een reguliere verkoper maakt het niks uit of je een NL of een EU versie koopt. Hier gelden de Nederlandse regels voor consumenten bescherming.
Exact! Je hebt een contract met de verkoper. Wat die met de camera doet moet hij weten, maar jij hoeft nergens extra voor te betalen.
Veel info hierover is ook te vinden op computerconsument. Wat wél lastig is, is als je bij bv Pixmania hebt gekocht. Dan mag je 'm lekker naar Frankrijk sturen.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Mike "computerconsument"is een pagina van HCC. die staat tussen de links in mijn bericht.
groeten,
Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

cornelus079 schreefCOLONMike "computerconsument"is een pagina van HCC. die staat tussen de links in mijn bericht.
Mooi! Ik zag dat jouw link naar een andere post ging en had niet meer gekeken. Ach...beter 2x dan helemaal niet zullen we maar zeggen... ;)
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Heb het topic consumenten bescherming en garantie aangepast/aangevuld met de opmerkingen uit deze discussie.
Groeten,
Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar