Converter of groot bereik?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Hey,heb je de ''Sigma 100-300 4.0 EX HSM'' wel n,s uitgeprobeerd?
Die heb ik een tijdje in bezit,en vind t een mooie lens.Alleen hij is ook best wel zwaar(1½kg),maar ben daar wel aan gewend.

Ik heb er ook een 1.4 extendertje bij ,en dan krijgt deze objectief een berijk van 420 op f5.6.

Het had wel mooi geweest dat zo,n lens IS zou hebben(hoe noemen ze t bij sigma ook al weer?),maar heb m,n statief nog :P
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
Bobby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2006 18:16
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Vandaag mijn nieuwe aanwinst gekocht :D :D :D
Ik heb een mooie deal kunnen sluiten met de lokale fotospeciaalzaak.
Mijn oude tamronlens en tamrac tas ingeruild voor een grotere tas en de Sigma 70-200 2.8 EX. Nog geen conv./ext. gekocht, deze was niet op voorraad en ook iets te prijzig (bijna 80 euries duurder dan konijn).

Nu eerst mijn foto's van de states sorteren en dan is tijd maken om mijn nieuwe aanwinst te spelen.
Het zal wel de Beekse Bergen worden, daar kan ik veel expirimenteren.

greetings Chris
two-tone
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 732
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 00:39
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

gefeliciteerd met je keuze bobby, mocht je naar de beekse bergen gaan, hou ik me aanbevolen
[size=75]EOS 40d || Canon EF 50 f1.8 mkII || Canon EF 70-200/2.8 [color=red]L[/color] USM + zonnekap || Canon Speedlite 430EX || Manfrotto 055DB+029 3weg hex qr. + 679B+Proball 308 ballhead[/size]
Gebruikers-avatar
Bobby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2006 18:16
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Thx! , ik zal het zeker laten weten.
Maar zoals beloofd, kom ik ook een keer naar archeon.
als ik weet welke dag ik ga zal ik hier over een pbtje sturen of een ander topic openen

(sorry voor ff off-topic)

Greetings Chris
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!!
Ja laat het even weten misschien kan ik dan ook!! Lijkt mij wel gezellig.
P.s ben wel benieuwd hoor naar foto`s van the states
groetjes Annette
Gebruikers-avatar
Bobby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2006 18:16
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Ik ga ff overleggen met Nicole of ze me dit drukke weekend kan missen en dan zal ik een topicje openen over de Beekse Bergen.

Greetings Chris.
two-tone
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 732
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 00:39
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

schijnt dit weekend niet echt fantastisch weer te worden...
[size=75]EOS 40d || Canon EF 50 f1.8 mkII || Canon EF 70-200/2.8 [color=red]L[/color] USM + zonnekap || Canon Speedlite 430EX || Manfrotto 055DB+029 3weg hex qr. + 679B+Proball 308 ballhead[/size]
Gebruikers-avatar
Bobby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2006 18:16
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

:D :D :D De lens bevalt prima :!: :!: :!:

Ik heb helaas nog geen foto´s kunnen plaatsen aangezien ik ff een paar dagen niet thuis ben en dus niet over mijn computer beschik.

Greetings Chris
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Is het de macroversie geworden Chris?
smitje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2006 19:42
WoonplaatsCOLON Tilburg

Smitje = Bobby/Chris

Yes, Macro versie. Dus vanaf 1 meter scherpstellen.
2.0 extender nog niet aangeschaft(komt nog) , maar als je die gebruikt heb je een verkapte macrolens. Als je de lens nu op 200mm/1meter afstand op je toetsenbord richt heb je 4toetsen in beeld. en met extender kun je 400mm/1meter scherpstellen :D

Het is wel wat ze zeggen, dat door de kortere schepstelafstand HEEL soms de AF ietsje langer duurt, maar dat mag geen naam hebben.

off-topic, Als je afvraagt waarom ik onder Marc zijn naam inlog, zit achter zijn computer in zijn huis en wil niet zijn instellingen veranderen op zijn computer (heb ik zelf ook een hekel aan).
Waarom zit ik in Marc zijn huis, ff op zijn hondjes passen terwijl hij vakantie houdt in Canada.

Greetings Chris

p.s. de eerste foto's staan in de Testcase.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Hou er wel rekening mee dat als je op 400mm op 1 meter afstand fotografeert je een nogal kleine DOF hebt. Ter voorbeeld: met f/5.6 heb je een DOF-range op 1 meter afstand van 0,8mm. Met f/16 van 2,3mm

Door dat probleem is het bijna onmogelijk om een insect goed scherp te krijgen, daarom dat ook de langste macro lens 180mm is.

Nog buiten het feit dat je je moet indenken hoeveel licht je nodig hebt om met f/16 op 400mm op 1 meter afstand te fotograferen...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Bobby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2006 18:16
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Oeps :oops: , Dit wist ik niet.
Dit gedeelte van techniek heb ik nog niet geheel onder de knie.
Nu ben ik een illusie armer maar ervaring rijker.

Ondanks dat het voor het macro gedeelte niet werkt, komt er toch nog de 2.0 extender (graag nog voor dat Johan zijn workshops geeft)

Ik heb het geld dat voor de extender bedoeld was besteed aan een batterygrip en een monopod. Dit omdat de zwaardere lens en vrij lichte body van de 350D het geheel niet stabiel maakte (eerste foto´s waren onscherp door beweging). Dit is opgelost door de BG en monopod.

Zie de resultaten in testcase.
Kraanvogel op monopod, Jachtluipaard uit de hand vanuit auto.

Greetings Chris
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

och, het is geen illusie... ik schiet zelf ook macro met mijn 300 f/4 IS (+ 1.4x) + 500D closeup filter. Dan kom ik op 30cm afstand :wink: en schiet ik meestal met f/22 of nog kleiner met flits. Op zich heb je nog steeds een ontzettend kleine DOF maar het werkt wel lekekr met IS :wink:
www.johanvanderwielen.nl
wim_py007
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 22:46
WoonplaatsCOLON Belgïe-Aarschot

schoffie schreefCOLONals je door had gezocht had je gezien dat ik al een hele poos al mijn telewerk (lees: vogels, dieren, etc.) met de combi Sigma 70-200 met tc2x heb gedaan... Ik heb in vele topics de kracht van deze combi opgehemeld en op 400mm doet hij slechts weinig onder voor de 100-400 op 400mm.

Wat leesvoer (dan maar ff voor je gezocht):
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=23656
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=20671
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=23261

Mijn visie: de sigma 70-200 is op het bereik 70-200 onovertroffen en wordt vaak gelijkgesteld aan de Canon L versies van de 70-200. Verder snelle AF door HSM, dengenlijk, interne scherpstelling en zoom, kortom een dijk van een lens. Met TC2x komt hij nog zeer goed mee. Je moet dan wel naar minimaal f/8 gaan want op f/5.6 wordt hij soft (da's normaal met het gerbuik van een TC). Ook de AF wordt trager vanwege de maximale opening die van f/2.8 ineens naar f/5.6 gaat en dus minder licht.

Als je kijkt op mijn site en naar vogels gaat zijn alle foto's geschoten vóór juli 2006 gemaakt met deze combi.

Nog een paar vb's op 400mm:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en alles uit dit topic:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=18857

Altijd maar naar die 'zoekfunctie' zitten verwijzen, is dat nu toch echt nodig ?? :?
Om te beginnen krijg je bij de meeste zoekacties uuuuuuuuurenlang leesvoer, toch veel makkelijker als een goede ziel je kan verder helpen ! (zoals in deze topic) :P
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar