Nieuw: Canon EF 24-105 F4L IS USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Roth-Mastwq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1854
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2005 17:59
WoonplaatsCOLON Emmer-Compascuum

Sarpa schreefCOLON
Roth-Mastwq schreefCOLONSorry / maar dan vind ik ze toch tegen vallen. :roll:
Kun je dat nog verduidelijken?

@friso, dat is voor een eerste test toch helemaal niet zo verkeerd?
Dat ik er meer van had verwacht.
[url=http://www.300d.nl/forum/album_personal.php?user_id=2924][size=84][color=blue][b]Roth-Mastwq[/b][/color][/size][/url]

Spul [img]http://i18.photobucket.com/albums/b139/Roth-Mastwq/9206180604026209d38285.gif[/img]

[size=75][b][color=red][i]"Wat voor camera is dat? Een Canon? Ik dacht dat jij met Nikon schoot! [/i]En wat voor lenzen gaan daar dan op?"[/color][/b][/size]
Gebruikers-avatar
PhotoBart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2006 22:42
CONTACTCOLON

Vorige week de lens even uitgeprobeerd bij de mediamarkt(vraag me niet waarom daar...) en hier dan nog maar even een crop laten zien.
Mijn ervaringen ermee waren heel goed. Het eerste wat ik dacht was: zwaar! Het volgende was: lekker. Op een 350D is de lens best zwaar, maar toch ligt het geheel(mij) lekker in de hand. De foto is genomen op 105 mm, met F4 om m even lekker te testen op scherpte. Ik had de IS aanstaan en heb een sluitertijd van 1/20 gebruikt, icm ISO 400.
Voor de zekerheid heb ik de afbeelding niet gecomprimeerd. De foto is verder niet bewerkt en komt dus zo uit mn camera.

http://home.student.uva.nl/bart.zwemmer ... 24105l.jpg

Hij is alleen gecropt op 600*600 px, zodat je m op je scherm kunt bekijken zonder je suf te scrollen.
[url=http://www.bzwemmer.com]Bart Zwemmer Photography[/url]
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Het blijkt dat er problemen zijn met deze lens.

Kijk hier: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=25338

groeten,
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
wim_py007
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 22:46
WoonplaatsCOLON Belgïe-Aarschot

cornelus079 schreefCOLONHet blijkt dat er problemen zijn met deze lens.

Kijk hier: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=25338

groeten,
Even verder lezen, enkel bij de eerste exemplaren, dit probleem is al lang opgelost, SCHITTERENDE lens als ze in je budget past :o
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Enkele resultaten van mijn hand met de in topic genoemde lens

het eindresultaat. Een automodel
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=51739[/img]
De foto is genomen onder gecontroleerde omstandigheden en dat hij wat donker is ligt aan mij.

Maar dat ik tevreden ben, laten deze twee 100% crops wel zien. Niks aan gedaan, aldus de stofdeeltjes op de auto:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=51956[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=51957[/img]
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONEnkele resultaten van mijn hand met de in topic genoemde lens
Ahum... "van mijn statief" zul je bedoelen. :lol: :lol: :lol:

Maaruh... niks mis met de foto's hoor. :wink:

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

OK> inderdaad van statief, maar dat doet toch geen afbreuk aan de lens. OOk op 1/200 kan ik bewegingsonscherpte creëren met een 50mm
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

beste mensen, ik twijfel tussen de genoemde lens in dit topic, de Canon EF 24-105mm F4 L IS USM en de Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM.

een verschil is dat de één een L lens is en de ander niet, beide hebben IS en USM, voor mij is dat ook een pré voor mijn nieuw aan te schaffen lens, een lens zonder IS en USM komt niet in aanmerking voor mijn keus.

ik heb een aantal lenzen die deze beide overlappen, maar wil een alround lens waarmee ik minder hoef te wisselen.
Nu heb ik de kitlens 18-55 de canon 22-55 USM, de 50 mm 1.8 II en een sigma 70-300 1:4-5.6 APO DG MACRO.

ik mis het stuk tussen de 55 en 70 en wil wat minder van lens wisselen, en de range tussen 24-105 of 28-135 zal ik meestal wel gebruiken denk ik.

mijn vraag nu is de L lens het verschil van 500 euro waard? of is dit gewoon de beste die er is, of is de andere lens, 500 euro's goedkoper dus een hele goede tweede keus.

wie kan mij helpen bij het nemen van mijn beslissing, ik wil een goed overwogen besluit nemen voor ik de lens aanschaf, tenslotte kun je je geld maar éénmaal uitgeven.

alvast bedankt voor jullie reacties.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

De 28-135 IS USM is de laatste non-L zoomlens die ik nog heb en zeer regelmatig gebruik. Het is een geweldig objectief, zolang je niet een andere L-lens hebt. Want als je dat eenmaal hebt, dan wordt je zeker ten aanzien van contrast en helderheid verwend. Wat scherpte betreft heb ik erg mazzel met mijn exemplaar van de 28-135 IS USM. Daarvoor hoef ik geen L te kopen. Toch zal ik ooit mijn 28-135 IS USM ook vervangen door een L-equivalent. Grote kans dat dat dan de 24-105 IS USM wordt.

Er is overigens wel een klein nadeel aan de 28-135 IS USM. Bij veel exemplaren gaat het zoomen zo makkelijk, het objectief vanzelf uitzoomt als je het laat hangen om je nek. Maar of dat een prijsverschil van €500,= rechtvaardigt... ik vind van niet. Als jij tevreden bent met je huidige objectieven, dan zou ik voor die 28-135 IS USM gaan. Tweedehands is overigens ook een optie. Dan is het prijsverschil nog interessanter voor je en je kunt er met dit objectief niet echt een buil aan vallen. Voor rond de €375,= moet 'ie tweedehands te vinden zijn. Vaak met zonnekap en UV-filter. En het objectief is goed waardevast.
Johnalb

Ik sluit me helemaal aan bij Ytos. Ik heb ook lopen dubben dussen de 24-105L en de 28-135.

Ik heb gekozen voor de 28-135 om dat ik bij proeffoto's geen met het oogwaarnembaar veschil zag. Verder vond het klieine stukje wat de lens langer is in bereik prettig. Voor die 500 € welk ik bespaard heb kan ik andere leuke dingen doen
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

bedankt voor jullie berichtjes.

Ytos, wat je eigenlijk zegt is dat de 28-135 een prima lens is, maar dat je als je de kans krijgt hem wellicht toch eens om zal ruilen voor de 24-105L omdat het contrast en de helderheid van een L lens helemaal top zijn.
Tja het blijft natuurlijk moeilijk, maar misschien is het i.d.d verstandig om eerst voor de 28-135 te gaan en dan kan ik er gelijk een externe flitser bij kopen en gezien de lens redelijk waardevast is kan ik hem later altijd weer doorverkopen en voor de 24-105L gaan, t'is in elk geval een optie waar ik eens even goed over na ga denken.

@johnalb, dus jij hebt de 28-135 en bevalt hij je goed, heb je eventueel een paar foto's die ik kan bekijken die je met deze lens hebt gemaakt, ben zeer benieuwd.

gr Annelies
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Anne-Elise schreefCOLONYtos, wat je eigenlijk zegt is dat de 28-135 een prima lens is, maar dat je als je de kans krijgt hem wellicht toch eens om zal ruilen voor de 24-105L omdat het contrast en de helderheid van een L lens helemaal top zijn.
Tja het blijft natuurlijk moeilijk, maar misschien is het i.d.d verstandig om eerst voor de 28-135 te gaan en dan kan ik er gelijk een externe flitser bij kopen en gezien de lens redelijk waardevast is kan ik hem later altijd weer doorverkopen en voor de 24-105L gaan, t'is in elk geval een optie waar ik eens even goed over na ga denken.
Dat is precies wat ik zeg. Het is niet voor niets dat ik eerst m'n tele heb in geruild voor een L-objectief. M'n standaard (lichte telezoom) 28-135 voldoet nog prima voor me. Als er weer centen zijn, zie ik wel weer verder.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik heb nu 3 weken (vakantie Griekenland) de 24-105 F4 L mogen lenen (dank ervoor Tinus) en nu ik de resultaten zie dan zie ik toch wel verschil tussen deze lens en mijn Tamron 28-75 2.8 (alom geprezen lens).

Als ik ooit weer geld heb ;) dan komt deze lens zeer zeker in mijn lenzenverzameling!

Zeker een aanrader dus! Maar of het de meerwaarde t.o.v. van een 28-135 (die ook voor de rest ERG goed is!) dat kan ik je niet echt zeggen...
Waardevast zijn L-lenzen overigens natuurlijk ook!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
frenkb
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2006 16:37
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Deze lens staat bovenaan mijn verlanglijstje!! Prachtig objectief :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar