Spiegel opklappen 350D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

Ik las net ergens dat je je spiegel in je 350D op kunt klappen voordat je een shot maakt en zo trillingsonscherpte kan voorkomen. Ik ben nu even niet thuis en kan mijn handleiding er nu niet op raadplegen. Zoekresultaten op dit forum gaven mij ook geen goed antwoord. Kan iemand mij even in het kort vertellen hoe dat dit in zijn werk gaat?

Gr.
Konrad
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Blz 150 van de handleiding (heb ik ook niet bij de hand!).
Het is in te stellen met de parametersettings, mirror lockup aan/uit.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

Ik zal het eens proberen. Wel knap dat je de bladzijden uit je hoofd kent :shock:

Gr.
Konrad
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Konrad Zebracki schreefCOLONIk zal het eens proberen. Wel knap dat je de bladzijden uit je hoofd kent :shock:
Om te voorkomen dat mijn geheugenvastheid een mythologische dimensie krijgt: ik heb de US manual in pdf en ik weet uit eerdere pogingen dat de bladnummering gelijk is aan de NL-versie. :D

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Hoi Jan,

Het opklappen van de spiegel is inderdaad om te voorkomen dat je bewegingsonscherpte krijgt door trillingen van de spiegel.
Door nu eerst de spiegel op te laten klappen en daarna de foto te maken voorkom je dit. In het menu kun je hiervoor kiezen. Dit wist je al :D

Hoe werkt het. Je bepaalt eerst de compositie van de foto en stelt scherp. Daarna druk je een keer de ontspanknop in en je hoort de spiegel opklappen. Daarna druk je weer een keer op de ontspanknop en de foto wordt gemaakt.
Het werkt dus alleen goed als je vanaf statief fotografeert en de timer gebruikt. Als je handmatig afdrukt heb je anders nog kans dat je door jouw aanraking van het toestel alsnog bewegingsonscherpte krijgt.

Dus vanaf statief en timer gebruiken! Ook prima is afdrukken via een afstandsbediening.

Succes!
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Maar pas wel ff op met de zon als die in je lens komt heb je kans dat je gordijn verbrand.
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar