300d inruilen op 350d?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

Beste Forumgangers,

Ik heb net een mooi aanbod gekregen voor mijn 300d met grip en lenzen (18-55 en 55-200 USM) voor 650 euro.

Nu kan ik een 350d kopen en hoef ik maar 175,- euro bij te leggen (voor de zilveren uitvoering).

Andere lens heb ik nog en flitser etc houdt ik ook nog, maar zou het echt een sprong vooruit zijn ten opzichte van de 350d?

Ik ken de specs van beide camera's en de 350d is beter, maar is het een inruil waard vraag ik me af.
kiMARCO
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 10:57

marx schreefCOLONBeste Forumgangers,

Ik heb net een mooi aanbod gekregen voor mijn 300d met grip en lenzen (18-55 en 55-200 USM) voor 650 euro.

Nu kan ik een 350d kopen en hoef ik maar 175,- euro bij te leggen (voor de zilveren uitvoering).

Andere lens heb ik nog en flitser etc houdt ik ook nog, maar zou het echt een sprong vooruit zijn ten opzichte van de 350d?

Ik ken de specs van beide camera's en de 350d is beter, maar is het een inruil waard vraag ik me af.
Mooie prijs die je krijgt voor de 300D ik verwacht niet dat je er veel meer voor zult vangen (zeker niet als je nog wacht, hij is nieuw nu 499, grip 100 55-200usm is weinig waard), je gaat er op de bekende punten op vooruit (AF, buffer, ruis, opstart, stillere spiegel).

Nadelen: Klein (dus verplichte grip), andere accu)

Zou wel een zwarte uitvoering willen, valt wat minder op. Ik had ook liever een zwarte 300D gehad, maarja die was er toen nog niet.

Als je echt van je 300D af wilt zou ik nu voor de centen gaan, wellicht dat je met de huidige cashback en wat bijleggen een 20D kunt kopen ?

Ikzelf zou geen 350D nemen, mij te klein ik pas met mijn lange vingers gewoonweg niet om de grip, zit te losjes en de accu is dan niet meer uit te ruilen met mijn G3.

Persoonlijke smaak dus vooral; 350D heeft zeker voordelen die ik 175 euro waard vind als je mijn nadelen zelf niet als nadelen ziet .... (zo kan het nog zwammeriger ....)
30D + 30 *Zoomt van 20-560 + 14/28/100* L-lens prul ala f/4 IS met extenders - wat primes f/1.8 - f/2.8 en 'EX' flits spulsels.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Denk dat je inderdaad niet echt ergens meer ervoor kan krijgen...

Dus ik zal zeker dat verkopen voor die prijs...

Maar of je een EOS 350D moet kopen hangt inderdaad een beetje af van of je hem wel eens probeerd hebt (vind hem persoonlijk TE klein).
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

weet natuurlijk niet of je grote handen hebt, maar het verschil is duidelijk hoor.
grt,bouk.
Dutchie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 19:06

Nadelen: Klein (dus verplichte grip), andere accu)
Een verplichte grip??? IK moet eerlijk zeggen dat ik het af en toe wel vreemd vind. Ik heb nog geen 1 persoon hier gehoord die een 300D bezit en die positief is over de 350D. Op dit forum word hij vaak afgeschilderd als een veel te kleine camera, iemand met een beetje handen zou geen normale foto kunnen maken. Want hij is zo iene mieni. Heb ook al een paar mensen gehoord die de 350D als een compact camera beschouwen. Erg vreemd ik heb ala handpalm IXUS camera, en dat noem ik compact. Een 350D met een beetje fatsoenlijke zoomlens vind ik verre van compact.

Ik vraag me af hoeveel mensen werkelijk het verschil hebben gevoeld tussen een 350D en een 300D. Overigens heeft iedereen zijn camera ook anders beet, ik heb altijd m'n linkerhand als steun onder de lens, en rechter hand rond de ontspanknop. Wanneer je deze houding hebt, dan is het best mogelijk om de 350D te gebruiken, ook zonder grip ;)
EOS 350d | EF-S 18-55mm |Sigma 70-300mm DG APO |Canon EF-S 10-22mm |Canon 50mm 1.8 |Billingham Hadley Pro |
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Volgens mij is het formaat iets heel persoonlijks. En als ik mij niet vergis zocht Marx juist wat meer compact. Dan zou de 350D zonder grip en met de 17-85 die hij heeft een hele mooie en toch redelijk compacte set kunnen zijn die veel betere foto's produceert dan een compactcamera......
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
frankb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 06:20
WoonplaatsCOLON Elburg

dbode schreefCOLONVolgens mij is het formaat iets heel persoonlijks. En als ik mij niet vergis zocht Marx juist wat meer compact. Dan zou de 350D zonder grip en met de 17-85 die hij heeft een hele mooie en toch redelijk compacte set kunnen zijn die veel betere foto's produceert dan een compactcamera......
Helemaal mee eens, het is persoonlijk.

Vroeger, ja ik wordt oud, toen ik nog mijn eos 5 had met grip vond ik dat een perfecte camera in de hand, ook lekker zwaar :D Mijn vrouw vond dat 3 keer niks.

350D gekocht, heel mooi vond mijn vrouw dat en gebruikte hem dan ook weer vaker als onze compacte digitaal. Met de komst van de 17-85 vond ze het al wat minder maar het ging nog.

Ik vond hem te klein en heb er nu een grip opgezet, ik vind dat nu wel prettig en mijn vrouw vind het weer niks. Heb ik de camera weer voor mijzelf 8)

Maar het is dus persoonlijk, ga eens lekker testen met de 350D in een shop of kijk eens bij vrienden als er daar eentje zwerft en maak dan de afweging.
Michiel Francke
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 09:50

kiMARCO, waar is de 300d voor 499,-- verkrijgbaar ??
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Michiel Francke schreefCOLONkiMARCO, waar is de 300d voor 499,-- verkrijgbaar ??
Dat was een actie van de Harense Smid, schijnt al uitverkocht te zijn. Je kunt het natuurlijk daar nog even navragen.

Zag de 300D kit gisteren wel in een Media Markt krantje staan voor 599.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Gebruikers-avatar
M3 eXtreme
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 625
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 11:49
WoonplaatsCOLON Bodegraven

Ik heb de 300D, 350D en 20D wel is in me handen gehad.

Toen ik even de 350D mocht proberen heb ik er gelijk de Sigma 70-200 2.8 op gezet met ooknog is de 2x extender ertussen. Puur om gewoon te kijken hoe hij me in de extreme situatie dat ik dat erop zou hebben zou bevallen. Zonder grip overigens. En opzich tsja, er is opzich prima mee te fotograferen, dat is het niet. Het is meer het gevoel denk ik. Opzich zou ik hem best willen hebben en er dan prima mee kunnen fotograferen hoor :)
[size=75]Canon EOS D60 [color=red]|[/color] Canon EOS 20D [color=red]|[/color] Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM [color=red]|[/color] Talens 820 statief[/size]
Gebruikers-avatar
bgitmans
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 754
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 11:13
WoonplaatsCOLON Boxtel
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de 300d maar op mijn werk schiet ik ook wat plaatjes met de 350d die ze daar hebben aangeschaft.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar een iets grotere kamera en dus heb ik op mijn werk geadviseerd om de grip voor de 350d te kopen.

Dit ook gezien het feit dat er wellicht een 70-200L F4 komt met een 1.4 extender. :D
[url=http://www.bgitmans.nl]www.bgitmans.nl[/url]
Early
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 966
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 08:14
WoonplaatsCOLON Deventer

Ik heb zelf de 20D met grip. Mijn dochter heeft de 350D zonder grip. Als ik de 350 in de heb om een foto te maken dan pas ik mij aan. Geen probleem, het enige probleem is dat ik de bediening gemakkelijker vind bij de 20D. Laten mijn dochter en schoonzoon dat nou andersom denken. Ik wil hier mee zeggen dat alles went. Het enige wat misschien op den duur een rol kan spelen is de stevige body van de 20D. Dat is voor mij de doorslag geweest om de 20D te kopen en niet de 300D.
Canon Powershot G1 X Mark II:: viewfinder EVF-DC1 :: Manfrotto 50DB+141RC, Monop+325[/size]
hrbrt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2005 13:06
CONTACTCOLON

marx schreefCOLONBeste Forumgangers,

Ik heb net een mooi aanbod gekregen voor mijn 300d met grip en lenzen (18-55 en 55-200 USM) voor 650 euro.

Nu kan ik een 350d kopen en hoef ik maar 175,- euro bij te leggen (voor de zilveren uitvoering).

Andere lens heb ik nog en flitser etc houdt ik ook nog, maar zou het echt een sprong vooruit zijn ten opzichte van de 350d?

Ik ken de specs van beide camera's en de 350d is beter, maar is het een inruil waard vraag ik me af.
Ik zou er gwoon ff nuchter over nadeken: 'worden mijn foto's mooier als ik die 350d neem..?'

persoonljk zou ik zelf geen 175 euro bijleggen om over te stappen naar 300d...
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Ik behoor dus tot de personen die de 300D ingeruild hebben voor de 350D.....en ik moet eerlijk zijn....ik heb er absoluut geen spijt van!! De grootte is een kwestie van wennen. Zeker met grip is dat snel het geval. Voor de rest is hij gewoon met alles veel sneller en voelt hij op de één of andere manier steviger aan. Ik vind de overstap het geld meer dan waard.
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Gebruikers-avatar
Cramus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2006 14:28
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Marx,

Het enige wat ik er aan toe te voegen heb (als 350 D bezitter) is het volgende.
De 350 D is een prima cam, maar het enige nadel is inderdaad dat hij wat aan de kleine kant is. Daarom heb ik m ook uitgebreidt met een battery grip, waardoor hij hij beter vast te houden is, langer met zn baterij doet (logisch) en qua Toestel gewicht zwaarder word en daardoor ook stabieler in de hand ligt.

Als we zat nog op pad gaan om te "schieten" ruilen we ff van cam en kunnen we beiden even ervaren hoe het een en ander in de hand ligt. ;)
Canon Eos 350 D met kit lens (EFS 18-55mm). Sigma 70-300mm F4-5.6 Apo DG Macro. BG-E3 Battery Grip. Canon Eos 1000F Analoog, met 35-80mm lens.
Slik SL-67 statief en een aluminium reis statief, Lowepro RoverAW II camera-rugzak
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

lees veel over een grip, maar daar wordt ie toch niet breder van en dat vind ik juist het probleem bij een 350 vergeleken bij een 300D.
grt,bouk.
Gerco
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2005 13:42
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Cramus schreefCOLONMarx,

... langer met zn baterij doet (logisch) en qua Toestel gewicht zwaarder word en daardoor ook stabieler in de hand ligt...
Waarom gaat een accu langer mee als je deze van het batterijmagazijn in de camera verplaatst naar het batterijmagazijn in de grip? Je opmerking geldt natuurlijk enkel als je er TWEE accu's indoet ipv 1. Ikzelf plaats meestal maar 1 accu in de grip, en bewaar volle accu's in de tas als backup.

Om nog even wat bij te dragen aan deze discussie: de specificaties van de camera rechtvaardigen de upgrade denk ik wel zeker. Zoals al eerder is aangegeven is grootte van de camera zeer persoonlijk en daar kan niemand anders dan jezelf advies in geven. Ik vind 'm zelf veel te klein, maar ik heb zelf dan ook zowel op mijn 300D als de 20D een grip. Pak 'm vast in de winkel en kijk of je het wat vindt. Qua techniek ga je er in elk geval zeker op vooruit.

Gerco
[size=75]Canon EOS 20D | BG-E2 Grip | Canon EOS 300D | BG-E1 Grip | Tamron 17-35 2.8-4 | Tamron 28-75 2.8
Canon 50 1.4 | Canon 70-200 2.8[color=red][b]L[/b][/color] | Canon 75-300 4-5.6 | Canon Speedlite 420EX | Canon Speedlite 580EX | X'sDrive 40Gb[/size]
Gebruikers-avatar
Cramus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2006 14:28
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Gerco schreefCOLON
Cramus schreefCOLONMarx,

... langer met zn baterij doet (logisch) en qua Toestel gewicht zwaarder word en daardoor ook stabieler in de hand ligt...
Waarom gaat een accu langer mee als je deze van het batterijmagazijn in de camera verplaatst naar het batterijmagazijn in de grip? Je opmerking geldt natuurlijk enkel als je er TWEE accu's indoet ipv 1. Ikzelf plaats meestal maar 1 accu in de grip, en bewaar volle accu's in de tas als backup.


Gerco
IK bedoelde eigenlijk ook met 2 batterijen in de grip...
Canon Eos 350 D met kit lens (EFS 18-55mm). Sigma 70-300mm F4-5.6 Apo DG Macro. BG-E3 Battery Grip. Canon Eos 1000F Analoog, met 35-80mm lens.
Slik SL-67 statief en een aluminium reis statief, Lowepro RoverAW II camera-rugzak
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Wat zeggen ze ook alweer? It's not the size that matters? ;-)
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Je hoeft als je € 650 terug krijgt er maar € 25.00 bij te leggen
Corné verkoop prijs € 675 nieuw :lol:
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar