(Urban) Psychiatrisch Ziekenhuis Santpoort

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

keppe schreefCOLON
TomR schreefCOLON
@ssie schreefCOLONIk meld me ook aan ;-)

maar je kan ook via de deur naar binnen hoor :wink:
als je een koevoet meeneemt ja, deuren zitten allemaal weer op slot.
Tinus en cor meenemen is voldoende hoor ;)
ehm, tja...euh... :roll:
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
Gebruikers-avatar
@ssie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2246
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2004 18:15

Yeah...Tinus en Cor zijn nog beter dan een breekijzer :-)
Frodo
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 11:37
WoonplaatsCOLON Schagen
CONTACTCOLON

Hier even een kort verslagje van mijn dag in de inrichting:

Ik ben zaterdag dus op pad geweest om aparte dingen te fotograferen mijn doel was "de Sauna in Santpoort" ik bedoel eigenlijk 't Psychiatrisch Ziekenhuis Santpoort, gebouwd 26 juni 1846 en gesloten in 2002.
Het is een ontzettend groot terrein in een mooie omgeving "er staat een boom waar je ongeveer 5 man voor nodig hebt om er omheen te kunnen staan..." Met allerlei oude bijgebouwen zoals een zusterhuis (nu daar wil je als zuster nu niet meer in wonen). Maar goed ik was het kleine stoute jongentje (58 lentes) want sinds een paar weken is het gehele terrein met hekken van 2,5mtr hoog afgezet. En alle ramen en deuren zijn met platen hout afgeschermd (er waren voor mijn tijd meerdere belangstellende...). Ik heb eerst als onschuldige wandelaar de omgeving verkend, ik zag een mogelijkheid om het pand te kraken daarna teruggelopen om mijn camera (zonder toeters en bellen mee te nemen in een kleine tas) te pakken. Ik ben als een lenige kat over de omheining geklommen na een tijdje achter het pand kwam ik een bewoner tegen van een bijgebouw, die heeft mij 't een en ander verteld en ook aangeven dat er ergens nog een klein raampje was dat niet was afgetimmerd.. Ik op zoek en ja hoor een raampje van 40x50cm groot en op 1,5mtr hoogte, zien jullie het voor je: klimmen op het kozijn en dan met je benen slingerend door het raampje naar binnen ( en maar hopen dat het andersom ook zo werkt...). Binnen kijk je je ogen uit.. hier wil je niet als patiënt vertoeven!
Eerst maar even binnen de boel verkend, heel voorzichtig, diverse plafonds zijn al naar beneden gekomen... vloeren die verdwenen zijn...

Zeer oud sanitair, gigantische badkamers.... (verplicht in bad zo, ziet het eruit althans..)

Ontzettend veel en lange gangen...

Moest even weer zoeken waar ik erin ben gekomen (ik denk o..oo.. ik weet het niet meer)

Na wederom een klauterpartij weer terug in de bewoonde wereld en ik dacht nu Expressoooo. Het was redelijk mooi weer en ik ga effe naar de havens van IJmuiden, daar aangekomen bij het Havenhoofd me zelf even lekker verwend.. expressootje of twee, gebakken mosselen en een mooi uitzicht.

Met de auto over de sluizen gegaan en allerlei moois gezien, 't was ineens berekoud maar dat mocht de pret niet drukken, langs de haven lag een ontzettend grote roestbak (beslist niet meer zeewaardig) en ik mocht dat even bekijken van de eigenaar je kijkt je ogen uit.

Hierna ging ik met een voldaan gevoel op huis aan.

Vandaag contact gehad met de beheerder van het pand (Psychiatrisch Ziekenhuis) en er is mischien een mogelijkheid dat we hele hele pand in kunnen (met begeleiding want er zijn delen die onbetrouwbaar zijn )

Tot zover mijn ervaringen van een dagje oude troep bekijken.
Groetjes Ed
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Tinus schreefCOLON
keppe schreefCOLON
TomR schreefCOLON als je een koevoet meeneemt ja, deuren zitten allemaal weer op slot.
Tinus en cor meenemen is voldoende hoor ;)
ehm, tja...euh... :roll:
Naja, dan meld ik me ook maar aan, iemand moet het hok open maken he :wink:

Nee, maar serieus. Ik wil graag nog eens kijken daar, maar dan wel in een andere vleugel. Dus ik meld me ook aan...(heb nu een eigen autootje, dus kan de hele wereld rondrijden nu :D )
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

das een mooi verslagje Frodo, klinkt als een leuke dag :)

maar toch leuk als er een groepje heen mag, onder begeleiding, das dan weer wat minder maargoed, die schudden we wel af ;)
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
Frodo
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 11:37
WoonplaatsCOLON Schagen
CONTACTCOLON

Tinus schreefCOLONdas een mooi verslagje Frodo, klinkt als een leuke dag :)

maar toch leuk als er een groepje heen mag, onder begeleiding, das dan weer wat minder maargoed, die schudden we wel af ;)
Alleen gaan is toch wel een risico in dit soort gebouwen je zal maar door een vloer heen zakken of zo.... thats live maar ook wel een beetje spannend
Groetjes Ed
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Daarom zeg ik altijd: als je gaat urban-nen altijd MINIMAAL 2 personen!
En eigenlijk max. 4 personen om de vaart er een beetje in te houden...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Frodo
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 11:37
WoonplaatsCOLON Schagen
CONTACTCOLON

Ik heb net telefonisch contact gehad met de directie van Brederode Beheer, deze hebben afwijzend gereageerd vanwege de overlast die de laatste maanden is geweest op het terrein door verschillende groepn fotograven. Zij waren wel te spreken over de manier het Canonforum om eerst teostemming te vragen, maar desondanks hadden er schoon genoeg van.

Ik kan er mij wel iets bij voorstellen ik denk dat het een goede zaak is om het eerst te vragen. Ik heb nog wat andere lokatie op het oog waar ik een aanvraag heb ingediend, als ik hier meer over weet laat ik dat z.s.m. weten.
Groetjes Ed
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Mmm, das inderdaad zonde...

Je ziet nu ook weer dat urban toch wel een populair iets aan het worden is.
Ten nadele van de legale urbanners, jammer genoeg... :cry:
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
TomR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2005 20:02
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

urban exploring is niet legaal, zodra je toestemming hebt heet het eigenlijk geen urbex meer imo.
Real urbex photography > [ [url=http://www.decayedplaces.nl]DecayedPlaces.nl[/url] ] < Real urbex photography
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

TomR schreefCOLONurban exploring is niet legaal, zodra je toestemming hebt heet het eigenlijk geen urbex meer imo.
eensch.
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Ook eensch.... Laten we nu niet alle beheerders van die panden gaan bellen, want dan is meteen de charme en spanning van een Urban shoot ook weg.

Persoonlijk ga ik liever zonder begeleiding en toestemming. Begeleiding is niet leuk omdat je dan veel mooie plaatsen overslaat en met toestemming valt er een stukje spanning weg die nou net een urbanshoot maakt.

Op het forum zijn genoeg ervaren urbanners, die weten wat je wel en niet moet doen...

Onder begeleiding ga ik in ieder geval niet mee.. zonde..
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Gebruikers-avatar
iemanduitnederland
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 19:31
WoonplaatsCOLON Bovensmilde
CONTACTCOLON

Hey mensen!

Ik weet dat dit een erg oud topic is, maar ik heb sinds een week Urban fotografie ontdekt en ik ben verliefd geworden op Santpoort, in mijn ogen de perfecte plek om foto's te maken.. Mijn vraag is of er de laatste tijd nog mensen zijn geweest, of informatie hebben want ik wil er binnenkort een keer heen...alle informatie is welkom! Ik hoop wat te leren hier :)
Canon EOS 350D + 18-55 Kitlens + Canon EF 28-105
DeviantArt Gallery: http://iemanduitnederland.deviantart.com/
qless
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 17:24
CONTACTCOLON

Ik zou ook graag meewillen :)
30D+grip+10-22+17-40L+24+50+70-300+Peleng8+430EX+ST-E2
ErHa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2005 10:39

Foto 2,4 en 5 zijn fijn favorieten. Dit lijkt een fantastische locatie om te bezoeken.
[size=75]EOS 5D MK II & MK III, EF 17-40 f/4 L USM, EF 24-105 f/4 L IS USM, EF 70-200 f/4 L IS USM, EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM[/size]
Gebruikers-avatar
iemanduitnederland
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 19:31
WoonplaatsCOLON Bovensmilde
CONTACTCOLON

Nog meer mensen die interesse hebben om binnenkort mee te gaan?
Canon EOS 350D + 18-55 Kitlens + Canon EF 28-105
DeviantArt Gallery: http://iemanduitnederland.deviantart.com/
Gebruikers-avatar
nielz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 18:37
WoonplaatsCOLON den bosch
CONTACTCOLON

ligt er een beetje aan waar het precies is en of je er makkelijk kan komen :oops:

maar het lijkt me wel erg leuk om dit een keer te doen :)
EOS 500 :: EOS 850 :: EOS 30D+grip :: EOS 5D+grip :: 50mm 1.8 II :: 24-70L 2.8 :: Tamron 17-35 2.8/4.0 :: 430EX II :: Lowepro rugzak :: Statief ::
Gebruikers-avatar
iemanduitnederland
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 19:31
WoonplaatsCOLON Bovensmilde
CONTACTCOLON

nielz schreefCOLONligt er een beetje aan waar het precies is en of je er makkelijk kan komen :oops:

maar het lijkt me wel erg leuk om dit een keer te doen :)
Het ligt in Bloemendaal, aan de kust...makkelijk binnenkomen absoluut niet, voor meer info moet je me maar ff PM'en :)
Canon EOS 350D + 18-55 Kitlens + Canon EF 28-105
DeviantArt Gallery: http://iemanduitnederland.deviantart.com/
Gebruikers-avatar
iemanduitnederland
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 19:31
WoonplaatsCOLON Bovensmilde
CONTACTCOLON

nielz schreefCOLONligt er een beetje aan waar het precies is en of je er makkelijk kan komen :oops:

maar het lijkt me wel erg leuk om dit een keer te doen :)
Het ligt in Bloemendaal, aan de kust...makkelijk binnenkomen absoluut niet, voor meer info moet je me maar ff PM'en :)
Canon EOS 350D + 18-55 Kitlens + Canon EF 28-105
DeviantArt Gallery: http://iemanduitnederland.deviantart.com/
Gebruikers-avatar
iemanduitnederland
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 19:31
WoonplaatsCOLON Bovensmilde
CONTACTCOLON

nielz schreefCOLONligt er een beetje aan waar het precies is en of je er makkelijk kan komen :oops:

maar het lijkt me wel erg leuk om dit een keer te doen :)
Het ligt in Bloemendaal, aan de kust...makkelijk binnenkomen absoluut niet, voor meer info moet je me maar ff PM'en :)
Canon EOS 350D + 18-55 Kitlens + Canon EF 28-105
DeviantArt Gallery: http://iemanduitnederland.deviantart.com/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar