Op de noordpier.... samen

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
VincentK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 09:51
WoonplaatsCOLON Lisse
CONTACTCOLON

Afgelopen zondag heb ik over de noordpier gelopen bij wijk aan zee. Het was heel erg koud. Ik heb me dus goed warm gekleed en daar een paar uurtjes rondgelopen. Er liepen veel mensen om een frisse neus te halen. De weersomstandigheden maakte het af. Super om het water hard tegen de pier te zien slaan!

Ik ben zelf tevreden over de foto's. Wat vinden jullie?

1::.. Overzichtje waar ik overheen gelopen ben.
Afbeelding

2::.. Vliegeraars met stuifzand.
Afbeelding

3::.. Stelletje wat voorbij liep.
Afbeelding

4::.. Net voor m,n neus maakte deze man een korte stop. Waarvoor dank. :)
Afbeelding

5::..
Afbeelding

6::.. Deze man zat op een van de blokken. Vond het wel wat hebben zo.
Afbeelding

7::.. Als je achterom kijk zie je deze harde realiteit.
Afbeelding

8::..
Afbeelding

9::.. Deze waren ook talreik aanwezig.
Afbeelding

10::.. Whoops net voordat ik wegging bijna m,n camera nog kletsnat.
Afbeelding
Canon EOS 20D | Canon EF 17-40/4 L | EF 50MM 1.4 | EF 70-200/2.8 L | Canon Speedlite 580EX
Mijn Portfolio [url=http://www.vincentkos.nl/]VKS Fotografie[/url]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

zitten hele mooie tussen hoor, nog een bakkie gedaan en neem er eens een paar op die heuvel, bij het parkeerterrein.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

Ja goede serie! Weinig op aan te merken...
Foto 3 vind ik het leukst. Foto 7 is niet echt 'mooi' in de zin van wat er te zien is, maar je hebt t goed weergegeven: het groengeelbruinige zeewater spreekt boekdelen.
Op foto 2 zou ik de vliegeraars aan de linkerkant hebben geplaatst.
cadboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 920
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2004 12:25
WoonplaatsCOLON Leiden

Mooie serie. mijn keuze valt op 1 en 3.
Groet André

Canon 5D MKII - Canon Ef 17-40mm f/4L - Canon Ef 24-105mm f/4L - Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
- EF 50 mm 1.8 MK II - Flitser 430 ex.

Site Mijn foto's
liquido
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2006 22:41

Echt hele mooie plaatjes. Ik zal niet zeggen dat het de mooiste is maar 7 vind ik toch wel heel bijzonder!
www.liquidvisions.nl
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

lekkere serie zeg!!! je voelt de sfeer van harde wind, frisse lucht, zee en strand en ... industrie

#1: schitterend met die mistige sfeer... pracht licht op de voorgrond (softfocus bewerking?) met die hooglichtjes... mooie compo.
#2: grappige tegendraadse compo, goed gelukt i.m.o. Ik vind de kleurstelling minder, erg gelig... zeker in verg. met #1. Alleen verticaal staan de mensen precies in het midden en dat maakt de compo toch net weer iets minder sterk.
#3: Leuk... mooi met die meeuw (anders was de foto echt minder geweest). Mooie DOF op de voorgrond maar voor mij iets té nadrukkelijk aanwezig... zou zelf nog iets croppen a/d onderkant. Jamemr van e egale grijze lucht maar daar kun je ook weinig aan veranderen...
#4: heel gaaf... de branding trotserend staat hij daar lekker stoer... mooi met die spetters, hij lijkt net niet escherp maar dat kan ook aan mij liggen.
#5: mooi maar teveel elementen in één foto en daarom voor mij wat minder samenhangend. De personen zijn mij iets té donker, de voorgrond ook, de punten iets té nadrukkelijk aanwezig... ik zou hier meer het detail hebben opgezocht.
#6: erg grappig beeld... maar voor mij niet meer dan dat.
#7: ondanks het nare karakter een erg mooie plaat... prachtig die zee met die koppen, de kleur in de zee komt terug in het land en de fabriek... erg fraai
#8: erg mooi... zalig die rust en sereniteit... mooi met die reflectie. DE kleur in de vuurtoren mag van mij nog wel iets sprekender, dan heb je een geweldig brekend element in de foto.
#9: altijd mooi zo'n stormmeeuw... lekker scherp en mooi de foto in vliegend, hij kijkt alleen niet echt blij met jou foto... :wink:
#10: leuk en kan mij het moment erg goed voorstellen... alleen jammer dat er geen echt goed scherptepunt ligt, anders echt een mooi plaat.

al met al een hele mooie serie!!

hoop dat je er wat mee kunt...
www.johanvanderwielen.nl
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

En weer is schoffie me voor ;-)
Als aanvulling dan: ik zou foto 5 zo croppen, dat een vertikale foto onstaat, met als onderwerp die opspattende golf. En iets oplichten.
Voor de rest heeft Johan mij de woorden al uit de "vingers" gehaald!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Fabienne°
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1293
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2005 07:06
WoonplaatsCOLON Knokke-Heist 2 Belgium
CONTACTCOLON

Hele mooie reeks!

Fabienne
http://Fabke.fotopic.net

The name of the game is to fill the frame!
Nowhereman
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 20:04

Mooie foto's.
Ik vind nummer 7 erg mooi. Doet surrealistisch aan. Bijna onwerkelijk.
[size=75]Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm, Tamron AF 70-300 LD 4-5,6 1:2, Sigma 28-105mm F2.8-4.0 ASF IF Can AF[/size]
noortman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2005 19:12

Prachtserie, ik vind nummer 7 wel erg mooi qua contrast mens/natuur.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Mooie serie Vincent, goeie weergave van een winderige dag.
Vooral de compositie van foto 2 vind ik erg verrassend. Goed gezien.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Hill
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 330
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2005 21:22
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Mooie serie zeg! Ik vind 1 de beste, gaaf sfeertje!

Groeten,

Hille
[size=84]When was the last time you did something for the first time...[/size]
PeetPlafond

Ik heb wel een tip... het opspattende water contrasteert niet met de achtergrond... te weinig in ieder geval. Ik ben zelf ook een paar keer naar het strand/pier geweest om dergelijke foto's te maken. En ook ik zag (op het strand eigenlijk al) dat er tussen de wolken en het water TE weinig contrast was om het water los te laten komen van de achtergrond.

Na een paar keer vergeefs naar de pier te zijn geweest trof ik eindelijk wat ik wilde ... een dreingende lucht tegenover me en een zonnetje in de rug. Met dat zonnetje op de golven had ik spierwit water en een hele donkere achtergrond... en dat zijn eigenlijk de omstandigheden die je voor dit soort foto's nodig hebt....
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

wow, nr.7 is super, die fabrieken, met dat wilde grauwe water op de voorgrond, erg mooi ! :D
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Ze zijn allemaal echt mooi behalve de laatste. 1, en 8 zijn super. 9 is helemaal TOP!
Flabmaster2000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2005 05:18
WoonplaatsCOLON Metropool Deventer

Mooi...vind nummer 7 er boven uit KNALLEN!!!!
30D*50/1,8*EF-s 17-85 [color=green]IS[/color] USM*580EX*420EX*Sigma 105/2,8 [color=red]EX[/color]*Sigma 50-500 [color=red] EX [/color]*Soligor 1,4TC*Soligor Ex.tubes 12,20,36mm*Fuji S7000*Ipod Photo 30Gb -to be continued-
VincentK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 09:51
WoonplaatsCOLON Lisse
CONTACTCOLON

Hartstikke bedant voor alle reacties en tips allen!
PeetPlafond. Als het wat mooier weer is, ook wat bewolking plus harde wind ga ik zeker nog eens terug om jou tip inde praktijk te brengen. Is helemaal zo gek nog niet inderdaad! Dus thanks!
Canon EOS 20D | Canon EF 17-40/4 L | EF 50MM 1.4 | EF 70-200/2.8 L | Canon Speedlite 580EX
Mijn Portfolio [url=http://www.vincentkos.nl/]VKS Fotografie[/url]
thadon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 12:15
CONTACTCOLON

#7 Jummie! Die zee... Ik moest meteen aan oude schilderijen denken.
Komt een beetje onwerkelijk over, erg mooi.

Dit idee:
http://art.kaliningrad.net/img/23.jpg
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar