Schietsportfoto's [update: 02-12-2005]

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Onderstaande foto's post ik op verzoek van Freud94 (zie topic "fotografie algemeen"). Niet omdat het zulke fotografische hoogstandjes zijn, maar meer om wat ideeën op te kunnen doen voor het maken van foto's op een schietsportavondje. Het toezenden van de foto's per pm lukte me niet. Vandaar maar even op deze manier. :wink:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27027[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27032[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27031[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27030[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27029[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=27028[/img]
Laatst gewijzigd door 2 op wvangerven, in totaal 2 keer gewijzigd.
Jeroen rep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 22:58

Niet gebruik maken van die steuntjes bij het liggen he! Dat is laf! :wink: :wink: :D

Mooie sport he! Doe het zelf ook graag. Waar zijn deze genomen?
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

Maakt canon ook al "L" lenzen voor de schietsport ? :lol:
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Maakt canon ook al "L" lenzen voor de schietsport ? :lol:[/quote]

Man, je zou eigenlijk eens de kans moeten hebben om door zo'n telescoopvisier te kijken. Kicken man :shock: Vooral op een 100 meter-baan. En lichtsterk dat ze zijn!!!! :D
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Jeroen rep schreefCOLONNiet gebruik maken van die steuntjes bij het liggen he! Dat is laf! :wink: :wink: :D

Mooie sport he! Doe het zelf ook graag. Waar zijn deze genomen?
Jeroen, deze foto's zijn genomen op de militaire buitenbanen van de Harskamp bij Deelen. We gaan daar (helaas) slechts 6x per jaar heen om iedereen kans te geven om zijn schietbeurten grootkaliber of militair geweer te halen. Naast de 100 meter-banen wordt er natuurlijk ook driftig geschoten op de 25-meter banen met grootkaliber pistool, revolver en sommigen met zwartkruid :D
Jeroen rep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 22:58

Leuk dat te horen. Wellicht dat ik dit jaar nog op de Harskamp beland. Ik schiet zelf, als mijn tijdschema het aan kan, bijna wekelijks met de C7 (mechanisch vizier) op een 100m baan. De computer bepaalt dan hoe groot de schijf is.

Mooie wapens in de foto's trouwens :).
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Jeroen rep schreefCOLONLeuk dat te horen. Wellicht dat ik dit jaar nog op de Harskamp beland. Ik schiet zelf, als mijn tijdschema het aan kan, bijna wekelijks met de C7 (mechanisch vizier) op een 100m baan. De computer bepaalt dan hoe groot de schijf is.

Mooie wapens in de foto's trouwens :).
Ja, leuk speelgoed hè? Het Tanfoglio-pistool is op de foto omgebouwd met een wisselset voor grootkaliber en is een verenigingswapen. De overige wapens zijn (uiteraard) eigen bezit. :wink:
Freud94
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2005 21:48

Hee, hartstikke bedankt voor deze foto-indruk! En leuk om inhoudelijk wat over de sport te lezen. Mijn collega is ook heel erg enthousiast en gooit mij altijd allerlei termen om de oren, waar ik dan weinig van snap. Ik heb er erg veel zin in om zelf eens te schieten, zeer benieuwd hoe het gaat.
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Leuk weer eens te zien. ik heb zelf een .45 1911 gehad en denk er over om weer te gaan schieten. Een vriend van mij heeft toevallig onlangs die Tanfoglio gekocht. Best een lekker wapen maar voor mij geen 9mm.
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

maced schreefCOLONLeuk weer eens te zien. ik heb zelf een .45 1911 gehad en denk er over om weer te gaan schieten. Een vriend van mij heeft toevallig onlangs die Tanfoglio gekocht. Best een lekker wapen maar voor mij geen 9mm.
Hoe bedoel je : "heb zelf een .45 1911 gehàd...." :shock: Wie doet nou in vredesnaam óóit z'n Colt Government weg? Zo'n legendarisch wapen??? Dat moet een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn... :wink:
N.B. Die Tanfoglio is inderdaad erg fijn èn betaalbaar. :wink:
Freud94
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2005 21:48

Hee, wat grappig, canoniers met een andere gezamenlijke hobby! Zijn er nog meer??? Dit is leuk!
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

wvangerven schreefCOLON
maced schreefCOLONHoe bedoel je : "heb zelf een .45 1911 gehàd...." :shock: Wie doet nou in vredesnaam óóit z'n Colt Government weg? Zo'n legendarisch wapen??? Dat moet een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn... :wink:
N.B. Die Tanfoglio is inderdaad erg fijn èn betaalbaar. :wink:
Was geen echt Colt hoor. Alleen maar een model 1911. Ee AMT Hardballer om precies te zijn. Ook betaalbaar en lekker los met falling plates.

Helaas moe je je wapen verkopen als je stopt met de schietsport. Het ging met pijn in het hart. Helemaal getuned: Jet funnel, verlengde uitwerp, andere (kortere) veer. Kon heel laag herladen en dat schoot erg rustig. Had eigenlijk niet eens een comp nodig... Ik mis het wel!
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik hoor het al: hier spreekt een liefhebber van niet-alledaagse schietsportwapens :D Trouwens, wat let je om weer te beginnen: ieder jaar 12 verplichte schietbeurten voor je verlof is toch te doen? :wink:
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

wvangerven schreefCOLONIk hoor het al: hier spreekt een liefhebber van niet-alledaagse schietsportwapens :D Trouwens, wat let je om weer te beginnen: ieder jaar 12 verplichte schietbeurten voor je verlof is toch te doen? :wink:
Ik denk er ook over weer te gaan schieten idd
Triker
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 17:55
CONTACTCOLON

Ik lees het alweer, ik moet jullie maar te vriend houden ;)

ps, leuke registratie van een mooie sport :D
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Triker schreefCOLONIk lees het alweer, ik moet jullie maar te vriend houden ;)

ps, leuke registratie van een mooie sport :D
:twisted: :twisted: :twisted:
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

Leuk die Tanfoglio, heb ik ook een gehad. Mijne was een Ultramatch met een semi-polygoonloop van Lothar Walhter en een super lichte trekkerdruk voor ISPC shooting. Ook hier gestopt vanwege drukte met kids en werk. Leuk om weer eens wat schietsport tegen te komen.

Groeten.
Groetjes, Patrick. :-)
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Bontje schreefCOLONLeuk die Tanfoglio, heb ik ook een gehad. Mijne was een Ultramatch met een semi-polygoonloop van Lothar Walhter en een super lichte trekkerdruk voor ISPC shooting. Ook hier gestopt vanwege drukte met kids en werk. Leuk om weer eens wat schietsport tegen te komen.

Groeten.
Nou, vooruit, Patrick! We doen er nog ééntje omdat je zo'n liefhebber bent :D N.B. Ik zal trouwens in de toekomst ook eens wat andere foto's van schietsport posten. Wat meer van het snellere werk.

Wat zien we hieronder: De Ruger Police Sniper M77 Mark II Cal. .223!
Als je op 1000 meter (!) afstand loepzuiver wil schieten, is dit ècht iets voor jou! Je schiet er groepjes mee van niet meer dan 10 cm. doorsnee, afhankelijk van de (zijwaardse) windsnelheid en omgevingstemperatuur. :shock: Er is een hele mooie bijpassende silencer ("geluiddemper" )voor te krijgen, maar dat is in Nederland voor de sportschutter verboden, dus: helaas.... Je moet wel een béétje rustig aan doen met je munitie, want één patroon "doet" 2 euro!
Groeten!

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=29579[/img]
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

:( euhhh...... zit hier nu al een poosje met m'n handjes omhoog. (wel stiekem getypt, maar dat hebben jullie vast niet gezien).

Laat ze nu weer zakken om snel naar een ander topic te kunnen klikken. :D

Suc6 met jullie andere passie.
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Bontje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2004 13:32
WoonplaatsCOLON Geldrop
CONTACTCOLON

wvangerven schreefCOLON Wat zien we hieronder: De Ruger Police Sniper M77 Mark II Cal. .223!
Als je op 1000 meter (!) afstand loepzuiver wil schieten, is dit ècht iets voor jou! Je schiet er groepjes mee van niet meer dan 10 cm. doorsnee, afhankelijk van de (zijwaardse) windsnelheid en omgevingstemperatuur. :shock: Er is een hele mooie bijpassende silencer ("geluiddemper" )voor te krijgen, maar dat is in Nederland voor de sportschutter verboden, dus: helaas.... Je moet wel een béétje rustig aan doen met je munitie, want één patroon "doet" 2 euro!
Groeten!
Mmmm.... wat denk je van een Accuracy arms artic warfare met een zwevende loop! In kaliber 308 lapua magnum. Onze commando's (sla) schieten er ook mee. Qua specs ongeveer hetzelfde als de Ruger maar dan wat steviger gebouwd voor het militaire werk. Maar deze prachtige Ruger zou ik zo willen hebben, samen met een SIG/Seyer Police in een kast.... mmmmmmmm. :lol: Leuk om eens een kenner te horen.
Groetjes, Patrick. :-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar