Beschermer van het vee

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

Mieren zijn heel sociaal samenwerkende beestjes.
Maar als het gaat om het melken van bladluizen en het bekomen van de zoete 'dauwdruppels' die ze afscheiden, dan lijkt er wel eens wat competitie te kunnen ontstaan.

Het viel me op dat het steeds dezelfde mier was die een stuk of 5 bladluizen inspecteerde. Passerende mieren werden afgedreigd en duidelijk gemaakt dat het 'zijn' bladluizen waren.
Maar uiteindelijk schoppen of slaan ze elkaar niet voor het minste dood zoals wij mensen de dag van vandaag wel schijnen te doen...

Met de Mp E65mm genomen. Exifs zouden in de foto's moeten zitten voor de geïnteresseerden.
Niet allemaal even scherp, maar ze zaten echt geen moment stil tijdens deze acties.

Grtz,
Kurt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Fraaie foto's met mooie 3D-werking.
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

Bedankt Alwin.
En nog het beste gewenst aan u en de leden die het forum hier wat aan de gang hielden de laatste tijd.

Ik ben hier terug actief geworden omdat er in deze rubriek nog maar weinig deelnemers foto's schenen te posten.
Ik hoef geen hopen bevestiging ivm mijn foto's. Ik neem ze in de eerste plaats voor mezelf (en ze zijn zeker niet van wereldklasse :) :) )
Daarom apprecieer ik zeker dat mensen die zelf weinig foto's posten toch een reactie willen achterlaten.

Maar als de enkele (of enige) regelmatige poster(s) in deze sectie enkel maar de moeite doen om reacties te geven op reacties op eigen foto's, dan vraag ik me af waarom ik (en blijkbaar vele andere 'oudgedienden') de moeite doen om speciaal voor dit forum de foto's in een ander formaat om te zetten dan in het formaat waarop je ze elders kan gebruiken...

Succes verder EOSdigitaal.
Jammer om te zien dat er verschillende fora ten onder gaan aan het gebrek aan objectieve interactie tussen de deelnemende leden. Lijkt helaas een universele trend aan het worden te zijn.

Toch een welgemeende dank aan zij die mijn soort foto's hier konden appreciëren. (Net als die van Natuurfreak en Co).

Grtz,
Kurt
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Een boeiende reeks foto's met een spannend verhaal, daar hou ik van!
Onlangs nog een filmpje gemaakt van een mier op onze gazon (als je dat gazon kan noemen) die een nog levende Duitse wesp met haar voelspriet naar hun nest trok. Naarmate de wesp dichter bij de ingang van het mierennest kwam, spartelde ze meer en meer tegen. Toen kwam er hulp van de andere mieren en binnen de kortste keren trokken ze die levende wesp in hun nest.
En ja, hopelijk blijf je foto's posten op dit forum. Zo zullen er zeker meer en meer mensen dit forum gaan waarderen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar