Waarnemingen uit eigen tuin

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

Hier een reeks foto's van zaken die ik recent in eigen tuin heb kunnen vastleggen.
De nadruk ligt hier eerder op het tonen van mooie en vaak verborgen zaken uit de (macro)natuur dan op 'showcase-waardige' foto's. Maar ik heb toch steeds getracht de waarnemingen zo goed mogelijk in beeld te brengen ipv er een gewoon snap-shot van te maken ;)

Laat maar weten of ik hierin geslaagd ben of niet.

Grtz,
Kurt


Knap om te zien hoe deze duizendpoot haar eitjes niet in de steek liet. (Ontdekt toen ik een steen verplaatste om bloemen te planten).
Afbeelding
Afbeelding

Eieren van een wants die uitkomen.
Afbeelding
Afbeelding

Eitjes van een soort nachtuil (juiste soort onbekend).
Totale lengte van het pakket eitjes is 5mm.
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens het zomer-klaar maken van de tuinmeubelen vond ik een klein nestje wespen verstopt tussen de kussens. Gelukkig heb ik dit kunnen verplaatsen zonder gestoken te worden en het nest wordt ook nu nog verder verzorgd en uitgebreid. Maar uiteraard heb ik eerst een paar foto's genomen van de aanwezige larven :wink:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Dit zijn echt héél goede en knappe foto'. Die van die duizendpoot met die eitjes heb ik al ergens anders gezien, volgens mij. Echt top!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Supergaaf! Ik laat ook graag natuur uit eigen tuin zien, maar met jouw macro-oog zie je nog veel meer! Mooie foto's!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

krijg een beetje de kriebels van al die creepy crawlers, maar fantastische foto's! :-)

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

En of je geslaagd bent, wat mij betreft met grote onderscheiding. Knappe foto's waar de duizendpoot met eitjes mijn favoriet is.
Vaak gaan mensen ver op reis om mooie foto's te kunnen maken, (niets mis mee natuurlijk) maar in een natuurtuin kan je dat even goed, dat bewijst Kurt hier met glans.
Op Engelse TV-zenders promoten ze meer en meer om je tuin natuurlijker te maken (Gardeners world vrijdag op BBC2 e.a.), op Vlaamse TV-zenders promoten ze eerst verdelgingsmiddelen om dan uit te leggen hoe je een saaie groene kruidenvrije gazon moet bekomen. Onze kleinkinderen kijken er echt naar uit om in de natuurtuin van oma en opa te komen ravotten en beestjes te bekijken.
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

Bedankt voor de waarderende reacties!

@Jongolde: Klopt. Het duizendpoot-broedsel heb ik ook al elders en op FB groepen gepost.

@Paul: Mijn tuin is een aparte, groene oase tussen de aangrenzende tuintjes als je het van bovenaf bekijkt. En dan kan je op één vierkante meter al wel wat vinden om met een geschikte lens vast te leggen.
Vandaag nog eens ergens kinderen in een weiland zien rondlopen met schepnetjes en hun 'bottekes' (laarsjes ;) ) aan. Is een zeldzaam verschijnsel geworden...
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Dat je op het thema insect (of ander dier, in dit geval de nachtuil) + eitjes in je eigen tuin zo vaak beloond wordt vind ik heel bijzonder. Ze zijn allemaal bijzonder, maar die met de duizendpoot + eitjes springt er inderdaad uit.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar