Beginner fotograaf met ambities, welke camera/lens?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
LGroot
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2016 12:01

Hallo iedereen,

Ik wil graag mijn eerste spiegelreflex aanschaffen, maar twijfel over wat nou voor mij de beste keuze zou zijn.

In eerste instantie wil ik de camera vooral gebruiken voor Newborn shoots en eventueel al voor zwangerschapsshoots.
Ik heb nog niet heel veel ervaring (meerdere keren gefotografeerd met een geleende camera - Canon Eos 500d), uiteindelijk heb ik wel de ambitie om er wat mee te gaan doen. Zo zou ik mij willen ontwikkelen tot een Newborn fotograve.
Ik houd ontzettend van sporten en zou dus uiteindelijk misschien ook wel foto's willen maken op schaatsbanen of skeelerbanen. (hier wil ik in eerste instantie nog geen lens voor kopen, maar is misschien wel belangrijk voor de body)

Camera moet dus goed zijn voor:
- Newborn shoots
- Portret / zwangerschapsshoots.
- Eventueel voor sportfotografie, daar koop ik nu alleen nog geen lens voor.

Natuurlijk heb ik zelf al wat gezocht en kwam ik uit op één van de volgende drie body's:
- Canon EOS 70d
- Canon EOS 80d
- Canon EOS 6d
- Canon EOS 7D Mark II

* Het prijsverschil maakt mij voor de body niet heel veel uit, als bijvoorbeeld de 6d echt daadwerkelijk beter is, dan gaat dat zeker voor.

Een juiste lens vind ik heel lastig. Wat dat betreft moet ik echt meer ervaring hebben om daar een juiste keuze in te maken. Daarom vraag ik jullie als hulp :D

- De lens (of meerdere lenzen) moet dus vooral goed zijn voor het maken van new born foto's. Ik wil daarbij waarschijnlijk ook een macro lens aanschaffen, voor het maken van foto's van de voetjes enz.
- Daarnaast een tweede lens die goed is voor mooie zwangerschapsfoto's of bijvoorbeeld voor portret foto's van peuters/kleuters.
- Eventueel een mooie allround lens lijkt mij ook goed, waarbij ik ook foto's kan maken van kinderen in een tulpenveld.

- Budget voor lens/lenzen: maximaal 800

Ik zou heel blij zijn met wat extra hulp, alle tips zijn welkom!
Bedankt!


Groetjes Lieke!
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Wat dacht je van de Sigma 18-35 mm art versie.
Of de sigma 50-150 f/2.8 OS HSM (ook tevens een mooie sportlens/macro lens ) als je er nog 1 weet te bemachtigen.
Met lichtsterke lenzen krijg je die mooie bokeh op je achtergrond maar vereist wel wat oefening.
maar dat is voor een crop body waarbij ik zeker voor een 70D/80D zou kiezen.
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Allround is een Canon 24-105 met IS.
Zie p.b.
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Geen interesse, neem ik aan?
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Het zijn alle vier goede camera's waar je lang mee vooruit gaat kunnen. er zit natuurlijk een full frame tussen die minder handig is voor sport fotografie wanneer je er geen speciale lens voor koopt. De 70d en 80d worden vaak gezien als de beter keus voor filmen. Maar daar moet je je niet door af laten schrikken.

Zelf ben ik aan het kijken naar een full frame camera dus ik zou zelf voor de 6d gaan. Maar ik denk dat jij met een 7d heel tevreden gaat zijn. Zeker omdat deze ook goed presteert bij sport fotografie. Dat is natuurlijk niet de belangrijkste insteek om een camera te kopen maar het is wel mooi mee genomen natuurlijk.

Een vriend van mij heeft een 7d en maakt daar ook veel portret foto's mee. super tevreden.

De vraag of je graag full frame wilt hebben of niet is een goed om aan jezelf te stellen. Van kwaliteit ga je weinig verschil merken. Enkel kan een full frame vaak beter overweg met weinig licht.


Keuze blijft natuurlijk altijd aan jou. Je zult voor jezelf moeten uitvinden wat je wilt hebben.
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

De 24-105 is inderdaad een goede allrounder maar voor een crop sensor is het toch niet ideaal. Ik zou eerder voor een lens gaan die tot 18mm gaat. Geeft je toch net wat extra speel ruimte. Zeker als je in een studio werkt en een gezin of familie wil fotograferen zul je al snel in de problemen komen als je studio wat klein is.
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Volgens mij is de topic starter van de aardbodem verdwenen erg jammer als je een vraag stelt en er niet meer op terug komt.
Denk dat je al een keuze hebt gemaakt ben wel benieuwd welke en wat je eerste resultaten zijn.
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

evelakes schreefCOLONVolgens mij is de topic starter van de aardbodem verdwenen erg jammer als je een vraag stelt en er niet meer op terug komt.
Denk dat je al een keuze hebt gemaakt ben wel benieuwd welke en wat je eerste resultaten zijn.

Ik ook. Had niet eens naar de datum van dit topic gekeken. Dacht dat hij nieuw was aangezien er maar weinig reacties waren.
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar