Account verwijderen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
snarie

Aangezien ik geen optie kan vinden over het verwijderen van je eigen account, doe ik een oproep aan 1 van de moderators om mijn account te verwijderen.

Gr,
Stefan
Anoniem 3

Ik wens je veel sterkte, maar ik ben bang dat het niet gaat lukken...
snarie

Waarom niet?

Nu had ik toch al het idee dat dit een dood forum aan het worden is (als het al niet overleden is)
Maar ik was toch van de veronderstelling dat hier nog wel moderator(s) ronddwalen die wel wat meer kunnen dan alleen een foto posten.

maar goed ik zal wel zien.
Anyway is het zowieso crap dat dit forum geen account delete functie heeft.
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

ik zie iedere dag activiteit van leden die hier iets plaatsen dus ik kan niet zeggen dat het hier dood is.
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dood is het niet, maar echt bruisen zoals een tiental jaren geleden, doet het al lang niet meer.
Maar om het account te laten verwijderen, vind ik wat ver gaan.
Als je vindt dat het forum zo goed als dood is, zou je ook zelf kunnen proberen iets meer activiteit te ontplooien.
Als iedereen die hier begonnen is dit zou doen........
Hier heb ik het fotograferen geleerd.
Ik ben het met je eens dat het minder leuk is om hier weinig activiteit te zien, maar om eosdigitaal te laten vallen............... :( :( :(
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Inderdaad kan je geen accounts verwijderen. Dat kan op vrijwel geen enkel forum overigens. De reden ligt voor de hand: dat slaat een gat in je forum, maakt topics onleesbaar en is dus onwenselijk. Om die reden verwijderen ook de mods/ admins in principe geen accounts.

Ik hoop dat je de suggestie van Jo ter harte neemt en met plezier participeert in dit forum. Veel fotoplezier gewenst!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
frankb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 06:20
WoonplaatsCOLON Elburg

Ik ben ook moderator van een ander forum, daar kun je ook niet zomaar verwijderd worden.
Er zijn wel wettelijke regels, hou daar rekening mee, eens uitgezocht:
... (verhaal stond hier over verwijderen)...
..
Het mag duidelijk zijn dat dit niet echt gewenst is, topics worden onleesbaar of onbegrijpelijk.
Dat is jammer omdat het forum ook een goed naslagwerk is voor iedereen.

Maar hoe zit het met de privacy wetgeving? Kan dat zomaar dan?
Dat is een lastige, niet alleen voor ons, maar voor elk forum op het internet. Privacy wetgeving gaat sowieso voor welk forumbeleid dan ook.

Nu is deze wetgeving lastig op een forum toepasbaar:

Dit is de status van een bericht:
Iemand die op een forum post, geeft daarmee toestemming voor publicatie van de persoonsgegevens die hij in zijn berichten opneemt. Op die grond mag het forum de posts publiceren, verspreiden en archiveren.

Echter kan deze toestemming ook ingetrokken worden door dezelfde persoon bij vertrek.
Maar dan raak je een uitzondering in de privacy wet: Wanneer er een aantoonbare noodzaak is kan van verwijderen geen sprake zijn.

Juist een bij forum speelt de vrijheid van meningsuiting en het belang om een compleet en begrijpelijk verhaal te kunnen publiceren.
Dit zal nooit spelen bij één post in bv een topic maar wel in een aaneengesloten discussie. Het eisen van verwijderen van deze berichten in het kader van de privacy wetgeving zal dus geen stand houden.

Uitzonderingen daar bij zijn:
Berichten zijn aan een account gekoppeld. Dit account moet worden geanonimiseerd / van naam veranderd eventueel / persoonskenmerken eruit.
En in sommige gevallen moet een bericht toch weg omdat er persoongegevens in staan of iets dergelijks.
Bij deze uitzonderingen ligt de bewijslast bij de poster.
dit geheel ter info :wink:
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

De nadelen van het verwijderen van een account zijn voorstelbaar.
Anonimiseren is in voorkomende gevallen niet onmogelijk, maar altijd tot op zekere hoogte,
want als een naam genoemd is in posts van anderen, blijft dat gewoon staan.
... Spiegel-Werk ...
Anoniem 4

Wie is Snarie en wat beoogt hij.

Eerst de Wie-vraag maar. Wat weten we van deze persoon.
Als mede-forumleden zien we hier allereerst een zgn. nickname, nl. “Snarie” de naam waaronder hij hier op het forum opereert.
Is dit voor ons een persoonsgegeven (in de zin van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp))? Nee, want dit gegeven kan niet worden herleid naar een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon.
Snarie vermeldt in zijn posts zelf dat hij Stefan heet. Of dat ook werkelijk zo is, weten we niet.
Is dat wel een gegeven als bedoeld in de Wbp. Nee ook niet, want alleen met een voornaam is geen herleiding naar een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon mogelijk.
Wacht, we kunnen nog even in zijn profiel kijken, wat hij daar zelf over zichzelf aan ons heeft prijsgegeven. Jammer, geen enkel gegeven om te herleiden naar een echt persoon.
Alhoewel, hoeveel 99-jarigen zouden er zijn met een voornaam Stefan. Helaas mogen wij simpele zielen geen zoektocht doen naar deze persoon in de Basisregistratie Personen.
Voor ons mede-forumleden houdt het hier op. Met geen mogelijkheid kunnen wij de privacy van Snarie/Stefan schenden.
Anders ligt het voor schimmige figuren onder ons die toegang hebben tot de krochten van het forum, het team, de crew, moderators, administrators of hoe ze ook mogen heten.
Zij houden een database bij van alle forumleden met daarin meer gegevens van ieder lid en die kunnen wellicht wel herleiden naar geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke personen.
Zo’n database valt dan wel onder de Wpb. Op grond van die wet kun je verzoeken om je gegevens uit de bestanden te verwijderen als die niet meer “ter zake dienend” zijn.
Bijv. als je niet meer wilt kopen bij een bepaalde webwinkel of niet meer wilt deelnemen aan een bepaald forum.
Een dergelijk verzoek om verwijdering kan niet worden geweigerd (uitzondering financiële administratie, want daarvoor geldt een fiscale bewaarplicht van zeven jaar),
tenzij er zodanig zwaarwegende zaken op van toepassing zijn uit gronden van andere wet- en regelgeving.
Vaak zal dan de rechter een belangenafweging moeten maken.
Forumbeheerders kunnen aan een verzoek tot verwijdering tegemoet komen door het account te anonimiseren.
Dan wordt de oorspronkelijke accountnaam gewijzigd en worden alle links naar de oorspronkelijke natuurlijke persoon in de databasevelden verwijderd of overschreven met andere niet op die persoon betrekking hebbende data.
Voor de lezers van het forum is het oorspronkelijke lid, nu bijv. “Anoniem1234”.
De oorspronkelijke posts blijven in tact, maar staan op naam van “Anoniem1234”.

Nu komen we eigenlijk bij de vraag “Wat beoogt Snarie”. Het hiervoor staande is te realiseren, maar wat als hij ook al zijn bijdragen op het forum verwijderd wil zien.
Hier wordt het toch wat lastig en niet alleen juridisch. Je kunt er een doctoraalscriptie aan wijden. Dus snel op hoofdlijnen.
Een forum bestaat bij de gratie van berichten die erop geplaatst worden. Bij de beheerders moet voorop staan om een consistent geheel te archiveren.
Een forum met grote gaten in de discussies als gevolg van verwijderde berichten verliest op termijn zijn bestaansrecht. Voor beheerders moet er alles aan gelegen liggen om die discussies in stand te houden.
Degenen die berichten plaatsen zijn zelf én verantwoordelijk voor het publiceren én voor de inhoud van het bericht.
Van de plaatser wordt zodanige zorgvuldigheid verwacht dat de inhoud niet strijdig is met wet- en regelgeving, de goede zeden, correcte omgangsvormen etc.
De beheerders moeten erop toezien dat berichten aan die eisen voldoen.
Dit alles valt onder de vrijheid van meningsuiting die heel ver gaat, maar toch ook begrenzing kent, al zal ook daar vaak de rechter aan te pas moeten komen.
Zolang je op een forum je zelf gepubliceerde berichten kunt wijzigen of zelfs verwijderen door slechts een spatie of punt te laten staan, ligt de verantwoordelijkheid daarvoor geheel bij de plaatser.
Dat ligt anders bij een verwijdering van het forum als gevolg van een ban. In dat geval kan het voormalig lid dit niet meer zelf doen. Daar spelen ook nog andere zaken een rol.
Dat is hier niet aan de orde en blijft dus onbesproken.
Blijft de vraag wat Snarie beoogt en die vraag kan alleen hij beantwoorden.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik zag zojuist dat Snaries account inactief is,
vanwege wijzigingen in zijn profiel. Hij kan hier nu
dus niet reageren totdat hij zijn account geactiveerd heeft.

@ Snarie, mocht je hier moeilijkheden bij ondervinden,
dan kun je mij bereiken via 'mijngebruikersnaam' @hotmail.com
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie uitgebreide samenvatting Gerard. Thanks!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Wat een onzin weer.
Je kan het account verwijderen, en de posten die door hem/haar geplaatst zijn bewaren...
Afbeelding
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
frankb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 06:20
WoonplaatsCOLON Elburg

Ja, klopt dat is de makkelijke oplossing, totdat de gebruiker je mailt en eist dat je alle postings verwijderd.

Dan is het allemaal niet meer zo zwart-wit. En je moet sowieso postings van een gebruiker verwijderen waar dingen instaan die tot de gebruiker te herleiden zijn.

En dan wordt het pas echt leuk, bij delete gebruiker is de koppeling met de gebruiker weg en worden zijn postings onder 'gast' verwerkt (tenminste bij IPB) lekker zoeken dan door duizenden gastberichten.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mozes schreefCOLONWat een onzin weer.
Je kan het account verwijderen, en de posten die door hem/haar geplaatst zijn bewaren...
Afbeelding
Zit het je zo hoog dat je er zelfs je complete profiel voor ombouwt...?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

frankb schreefCOLONJa, klopt dat is de makkelijke oplossing, totdat de gebruiker je mailt en eist dat je alle postings verwijderd.

Dan is het allemaal niet meer zo zwart-wit. En je moet sowieso postings van een gebruiker verwijderen waar dingen instaan die tot de gebruiker te herleiden zijn.

En dan wordt het pas echt leuk, bij delete gebruiker is de koppeling met de gebruiker weg en worden zijn postings onder 'gast' verwerkt (tenminste bij IPB) lekker zoeken dan door duizenden gastberichten.
Nee hoor, aan elke post zit het IP adres...
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

frankb schreefCOLONJa, klopt dat is de makkelijke oplossing, totdat de gebruiker je mailt en eist dat je alle postings verwijderd.
Eist? Op een openbaar forum? Terwijl je eerst akkoord gaat met de forumregels? Heb je dan wat te eisen? Hoe ver ga je hier in? Rechtzaak? Dat wil ik nog wel eens zien :mrgreen:
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nou, je registreert als forum persoonsgegevens zoals bijvoorbeeld een emailadres en ip-adressen waar iemand vandaan post. In zoverre ben je dus als forumeigenaar gehouden aan de wet mbt bescherming op persoonsgegevens.

Als puntje bij paaltje komt; je kunt als poster eisen dat je posts verwijderd worden. Het anonimiseren van een account kan onvoldoende zijn.
Als ik naar mezelf kijk, ik heb wel een paar posts hier. Posts die misschien, ook al is het onder een anoniem account, naar mij te herleiden zijn. Door iedereen. Gewoon bepaalde posts textueel door google halen en dan kom je ze ook op andere plekken tegen en zou je mij kunnen achterhalen. Als ik daar problemen mee heb, dan kan ik eisen dat ze verwijderd worden en ik ben er van overtuig dat ik dat bij een rechter zou winnen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

Zou het echt? :shock: je weet toch dat niks op internet anoniem is, zelfs niet met een alias...
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
Anoniem 4

.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 21 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

fotojeroen schreefCOLONNou, je registreert als forum persoonsgegevens zoals bijvoorbeeld een emailadres en ip-adressen waar iemand vandaan post. In zoverre ben je dus als forumeigenaar gehouden aan de wet mbt bescherming op persoonsgegevens.

Als puntje bij paaltje komt; je kunt als poster eisen dat je posts verwijderd worden. Het anonimiseren van een account kan onvoldoende zijn.
Als ik naar mezelf kijk, ik heb wel een paar posts hier. Posts die misschien, ook al is het onder een anoniem account, naar mij te herleiden zijn. Door iedereen. Gewoon bepaalde posts textueel door google halen en dan kom je ze ook op andere plekken tegen en zou je mij kunnen achterhalen. Als ik daar problemen mee heb, dan kan ik eisen dat ze verwijderd worden en ik ben er van overtuig dat ik dat bij een rechter zou winnen.
Zo simpel os het toch niet Jeroen. De rechter maakt een belangenafweging. Jouw veronderstelde belang bij het verwijderen van info van jouw hand die ook op vele andere plaatsen te vinden is is de ene kant, maar de impact van het verwijderen van jouw 20.000 posts is gigantisch voor het forum. Net als het uitzoekwerk voor een moderator of admin om slechts een select deel te verwijderen. Alleen als jij expliciete posts verwijderd wilt hebben (en die dan ook expliciet benoemt) geef ik je een kans.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar