Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
is de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.
mikeeagle schreefCOLONis de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Wat is (bij benadering) de lucht / kerosine verhouding?
mikeeagle schreefCOLONis de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Wat is (bij benadering) de lucht / kerosine verhouding?
jij kunt vragen stellen
Bij MTOW verbruikt ie 17000 lb/h, dus da's volgens mij 7700 kg per uur, da's 128 kg/minuut. De rest mag je zelf uitrekenen Ik hoop dat je drone ietsje zuiniger is
Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.
In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Toch ironisch dat een paar ganzen dan al in staat is zo'n motor uit te schakelen
Ik vind het mooi om eens een foto van details van vliegtuigen te zien in plaats van foto's van opstijgende of landende vliegtuigen (heb ik niet zoveel mee, maar dat heb ik al een keer gezegd). Volgens mij kan dat hele mooie foto's opleveren.
mikeeagle schreefCOLONis de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Als je kijkt naar de diameter van de opening, met de snelheid, dan kom je inderdaad op zoveel lucht per minuut uit...
Hij slurpt er niet eens aan denk ik, het gaat er gewoon doorheen omdat die motor die hoeveelheid lucht tegenkomt...
Indrukwekkend als je er over nadenkt!
mikeeagle schreefCOLONis de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Als je kijkt naar de diameter van de opening, met de snelheid, dan kom je inderdaad op zoveel lucht per minuut uit...
Hij slurpt er niet eens aan denk ik, het gaat er gewoon doorheen omdat die motor die hoeveelheid lucht tegenkomt...
Indrukwekkend als je er over nadenkt!
nou, hij slurpt wel degelijk Let maar eens op als de baan nat is, dan zie hoe hij het water van de baan naar binnen zuigt. Vandaar dat je bij rolbanen ook vaak een FOD (foreign object damage) waarschuwing ziet staan. Objecten die op de grond liggen kunnen in de motor terecht komen en daar grote schade aanrichten. IMG_2796_DxO by mikeeagle1963, on Flickr
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.
Heb dit nog eens zitten beredeneren, zou betekenen dat de lucht er met 450km/u doorheen gaat, geslurpt wordt...
Wat is de snelheid op zo'n moment?
Niet schrikbarend veel lager dan deze snelheid toch?