is de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Michiel>=-
GE90
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
- RienW
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1625
- GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
- WoonplaatsCOLON Almere
Mooie motor, iets groter dan op mijn vliegende speeltje .......
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
da's maar goed ook
Michiel>=-
Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
- RienW
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1625
- GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
- WoonplaatsCOLON Almere
Wat is (bij benadering) de lucht / kerosine verhouding?mikeeagle schreefCOLONis de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
jij kunt vragen stellenRienW schreefCOLONWat is (bij benadering) de lucht / kerosine verhouding?mikeeagle schreefCOLONis de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Bij MTOW verbruikt ie 17000 lb/h, dus da's volgens mij 7700 kg per uur, da's 128 kg/minuut. De rest mag je zelf uitrekenen Ik hoop dat je drone ietsje zuiniger is
Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
jonggolde schreefCOLONGave plaat!
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
- JosVeg
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 77
- GeregistreerdCOLON 10 Mei 2016 21:36
- WoonplaatsCOLON Eindhoven
Mooie foto,
Misschien toch eens zo'n Turbine op een boot zetten.
Misschien toch eens zo'n Turbine op een boot zetten.
Jos
Canon EOS 6d gripped, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM, Canon EF 16-35mm F/4.0 L IS USM , Speedlite 430 EX III-RT
Canon EOS 6d gripped, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM, Canon EF 16-35mm F/4.0 L IS USM , Speedlite 430 EX III-RT
wordt al volop gedaan Turbines drijven dan generatoren aan die weer voor de voortstuwing zorgen.JosVeg schreefCOLONMooie foto,
Misschien toch eens zo'n Turbine op een boot zetten.
http://www.rolls-royce.com/~/media/File ... ochure.pdf
http://flightclub.jalopnik.com/terrifyi ... 1597710309
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Toch ironisch dat een paar ganzen dan al in staat is zo'n motor uit te schakelenIn take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Ik vind het mooi om eens een foto van details van vliegtuigen te zien in plaats van foto's van opstijgende of landende vliegtuigen (heb ik niet zoveel mee, maar dat heb ik al een keer gezegd). Volgens mij kan dat hele mooie foto's opleveren.
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 928
- GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32
Als je kijkt naar de diameter van de opening, met de snelheid, dan kom je inderdaad op zoveel lucht per minuut uit...mikeeagle schreefCOLONis de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Hij slurpt er niet eens aan denk ik, het gaat er gewoon doorheen omdat die motor die hoeveelheid lucht tegenkomt...
Indrukwekkend als je er over nadenkt!
nou, hij slurpt wel degelijk Let maar eens op als de baan nat is, dan zie hoe hij het water van de baan naar binnen zuigt. Vandaar dat je bij rolbanen ook vaak een FOD (foreign object damage) waarschuwing ziet staan. Objecten die op de grond liggen kunnen in de motor terecht komen en daar grote schade aanrichten.MichielBroerse schreefCOLONAls je kijkt naar de diameter van de opening, met de snelheid, dan kom je inderdaad op zoveel lucht per minuut uit...mikeeagle schreefCOLONis de naam van deze General Electric high-bypass turbofan. Ongeveer 90.000 pond stuwkracht (plm. 100.000 pk, 2x zoveel als alle motoren van de Titanic bij elkaar), een gewicht van rond de 8 ton en een lengte van bijna 8 meter. Fan diameter ruim 3,10 meter, en ze kosten 25 miljoen dollar per stuk. In take off slurpen deze motoren meer dan 56 miljoen liter lucht per minuut elk naar binnen. Beetje uit de buurt blijven dus....
Hij slurpt er niet eens aan denk ik, het gaat er gewoon doorheen omdat die motor die hoeveelheid lucht tegenkomt...
Indrukwekkend als je er over nadenkt!
IMG_2796_DxO by mikeeagle1963, on Flickr
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 928
- GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32
Heb dit nog eens zitten beredeneren, zou betekenen dat de lucht er met 450km/u doorheen gaat, geslurpt wordt...
Wat is de snelheid op zo'n moment?
Niet schrikbarend veel lager dan deze snelheid toch?
Wat is de snelheid op zo'n moment?
Niet schrikbarend veel lager dan deze snelheid toch?