Canon EF 500 F4 L i.c.m 7Dmk2 scherpte probleem.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Ben benieuwd naar de resultaten.
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Maar, voor die 5 mille die je eerder hebt genoemd zou ik toch om mijn rechtspositie denken. Lees ook Illuminatus' bericht hierover.

En de foto's die je op het nieuwe statief gemaakt hebt, zijn die net zo vaag rondom (horizontale en vertikale lijnen) ?

Voor wat vallen betreft, bij de fameuze 24-70 versie 1 kon bij een geringe valschok al verschuiving van individuele lenzen in hun collars optreden. Een bezoek aan een service center kan je met dit objectief verder helpen maar het is maar net welke route je kiest, veilig via de leverancier of op eigen verantwoording -bye bye garantie. Enne veilig, cam en objectief verzenden ? Of in de auto stappen?
Misschien dat het afstelprogramma Reikan_Focal je op korte termijn kunt helpen, over internet te kopen of is er soms iemand in de buurt met dit programma en zijn eigen body ?
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

@aflits.

zelfs als ik een foto maak met een sluitertijd van bv 1/5000 op statief dan is de kans groot dat er onscherpte /softheid is . ik heb van alles zelf al geprobeerd met diverse instellingen en testjes dat ik het niet meer weet. ook heb ik het programma Reiken Focal PRO maar ook daar is de uitkomst steeds heel erg verschillend .
ik doe het via de officiële weg van de winkel dan hou ik mijn garantie en het kost mij dan verder niets .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

boko schreefCOLONiets wat me ook opvalt is , als ik bv MaAF op +2 zet en ik maak een foto van mijn Spyder Lenscal dan ligt de scherpte op bv 1 cm achter de 0 lijn.
Ik lees het topic blijkbaar wat aan de 'late'kant , maar verkrijg je ook soft focus als je handmatig scherp stelt? via Live view.

Je hebt de 500mm al gekallibreerd mbv de spyder lenscal; heb je ook gebruikt gemaakt van de voorgeschreven afstand?
Omdat je aangeeft dat er wat inconsistent gedrag van de AF lijkt te zijn kan dit misschien een verschil maken? Volgens mij schrijft Canon 50x focale afstand voor.
Dus voor de 500mm zou dit 50x500mm=25M zijn.

Van dergelijk materiaal mag je verwachten dat de prestatie optimaal is.
Ik denk dat ik het hele spul zou oppakken en naar de leverancier zou gaan om e.e.a. te regelen; Zo behoudt je de garantie.

Ik hoop dat je het 'lek'boven water krijgt!

mvg,

Martin
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Ook via LV getest en dan wisselt het ook heel erg qua scherpte , de afstand die gebruikt is bij het kalibreren bij ChipClean was denk ik max 10 meter .
maar als je hem op 25 meter kalibreert en je wil iets fotograferen op 8 meter moet dat toch geen probleem zijn ., zo toch te gek zijn dat je alleen scherpe foto's kan maken vanaf 25 meter?

Ik heb nu met KE overlegt en ik mag het zelf heen brengen omdat me dat zeker een week scheelt dat ik het eerder terug heb ..
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Groot gelijk! :D
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Ik ben benieuwd of dit probleem met de scherpte nu opgelost is.

En zo ja, wat nu het probleem was?
Henk.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Het heeft even geduurd , excuus daarvoor :D
maar ik bleef maar problemen houden met de scherpte en front en back focus . ook nadat alles bij KE geweest was en die zeggen dat alles naar behoren werkte .
gezien ik steeds minder plezier in fotograferen kreeg (wat mijn vrouw zelfs opviel) heb ik besloten een nieuwe EF500 F4 IS II aan te schaffen en deze vorige week mogen ontvangen... en ben er helemaal happy mee wat een verschil met de type 1 . scherpte is nu ook waar ik scherp stel .
heel misschien had het toch te maken met de relatief nieuwe 7dmk2 en een oudere lens. ? want het is nu echt spot on en tacksharp ! zelf op 100 procent crop.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Blij om te horen laat eens wat voorbeeldjes zien van de nieuwe lens.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

helaas gaat de scherpte hard achteruit als ik ze hier upload . wellicht door compressie en de max aantal pixels die toegestaan zijn hier.
plaats deze link in je browser om de foto op hogere resolutie te zien . http://www.bk-fotografie.nl/FTPFILES/9R1A8056-3.jpg


dit is een 100 procent crop op een afstand van 45 meter.
Afbeelding

Afbeelding
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

mooi hoor, vooral het baardmannetje!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar