Ga vrijdag fotograferen in Wildlands .... wat neem ik mee?

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Hmmz.... rare vraag van mij....

Aanstaande vrijdag ga ik meedoen aan het testen van Wildlands Adventure Zoo Emmen. Een compleet nieuw dierenpark/amusementspark? waar nog bijna niemand gefotografeerd heeft.
Ik heb van 12 tot 14 uur een vaststaand programma, daarna ben ik "vrij".

Ik zat zelf te denken om de 17-40 en de 24-105 mee te nemen. Je kunt nog niet echt kijken welke foto's er allemaal waar mogelijk zijn op internet. Je hebt al wel wat indrukken van facebook, maar ook daar kun je nog niet zelf een indruk krijgen. Verder IS het natuurlijk nog februari en zijn wellicht lang niet alle dieren buiten. Verder weet ik ook nog niet WAAR ik mag kijken.... wel spannend natuurlijk. Zou ik zekerheidshalve de 100-400 ook nog inpakken? Of zou ik die voor later bewaren?

Ik weet, dat deze situatie zich niet vaak voordoet, een compleet nieuwe dierentuin die nog moet worden uitgetest. (ik zou zelfs in een ontruimingsoefening terecht kunnen komen) en waar nog bijna niemand serieus heeft gefotografeerd.... Als landschapsfotograaf trekt mij de 17-40 wat dat betreft enorm.

Iemand suggesties? (oh ja, als je al een abo hebt.... http://www.wildlands.nl/testdagen )
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Heel mooi voor jou om dit te mogen zien.
Als ik in jou schoenen zou staan, nam ik alles mee wat draagbaar is, en wat je zeer waarschijnlijk nodig hebt.
Deze kans krijg je direct niet weer. Beter mee verlegen, dan er om verlegen.
Veel plezier deze dag en succes gewenst.
Met vriendelijke groet,

Hans.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Dankjewel :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Standaard heb ik de 70-200 op mijn body zitten bij dierentuin bezoeken.
Regelmatig kom ik mm's te kort naar mijn zin.
IK zou dan ook als eerste de 100-400mm meenemen aangevuld met de 24-105mm
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

zeker weten de 100-400 mee. Ik weet niet hoe dit zich verhoud tot het oude, maar daar had je aan 200mm op ff niet genoeg bij de meeste dieren.
Weet jij toevallig (slecht dat ik dat als emmenaar niet weet) of er een nieuwe vlindertuin komt?
Ik twijfel al heel lang of ik wel of niet een abbo neem. Ben bang dat het te veel op kinderen gericht wordt.
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Nee. Geen nieuwe vlindertuin als in de ouwe kas. Dit (volgens Wildlands) omdat de oude kas in een gebouw zat. Maar wat ik wel begrepen heb is dat ze een replica van een oude tempel hebben gemaakt in de kas en dat ze daar vlinders in houden (en geen kolibries meer) en geen nectar buisjes en bananen meer. Je moet ze zoeken. Zal moeilijker worden.

Voor wat betreft kinderen: Is een dierentuin dat in principe niet altijd? Afgezien daarvan denk ik dat er meer dan genoeg elementen zijn om het ons ook naar de zin te maken en zou een abo best wel eens interessant kunnen zijn. Vooral als je dan de kans krijgt om vooraf te fotograferen (al weet ik niet hoe druk het is....)

Het is wel meer richting amusement:
* avontuurlijke rit door de savanne en woestijn
* avontuurlijke boottocht
* 4 D theater
* voor kinderen veel opties om door de grote kas te klimmen en in manden langs de olifanten te gaan.

Het is erg groot opgezet en ik denk dat je het in elk geval een jaar moet proberen. Ik ben blij, dat ik nu al kan.... hoef ik niet de eerste 2 maanden over de hoofden te lopen :D

En kijk donderdagavond weer...

Qua 100-400... ik neem hem maar mee, maar twijfel of ik er mee ga schieten. Ik hoop eigenlijk op een scenario met een vastlopende boot of stilvallende vrachtwagen naast een neushoorn. En wij allemaal duwen :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Op dit moment zijn er geen blaasdinggevallen in de grote kas van Jungola. Ik verwacht dat dit op 25 maart geregeld zal zijn, maar zeker met kou buiten kun je rekenen op beslagen lenzen. Heeft bij mij een uur geduurd (half uur voor camera en 17-40 en de rest voor de 100-400) voor ik fatsoenlijk kon fotograferen. Dit zal met blaasdingen en een andere buitentemperatuur beter worden.....
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Anoniem 3

Mogen we daaruit opmaken dat het een expeditie zonder resultaat is geworden?
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Nou ja.....

Afbeelding
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik ga morgen in elk geval wat foto's bewerken van een tweeling-maki bij mama en wat andere leuke foto's :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Anoniem 3

Ik zag 'm bij de buren al voorbijkomen.
Het werd dus de 100-400.
Hopen dat al dat vocht geen schade op termijn in camera en objectieven achterlaat.
Weatherresistant is iets anders dan Humidity-resistant. Dat laatste heb ik nog nooit op een camera, anders dan underwater-exemplaren, gezien.

Ik ben nooit zo weg van vlindertuinen en andere +/- 100% vochtige omgevingen.

Succes met het vervolg van je apparatuur.

De foto is top, maar ja dat puntje van de staart... :wink:
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Puntje van de staart erbij had de foto verknoeid :D Dan komt er nog 30 cm bij en is het beestje te klein :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

jichem schreefCOLONzeker weten de 100-400 mee. Ik weet niet hoe dit zich verhoud tot het oude, maar daar had je aan 200mm op ff niet genoeg bij de meeste dieren.
Weet jij toevallig (slecht dat ik dat als emmenaar niet weet) of er een nieuwe vlindertuin komt?
Ik twijfel al heel lang of ik wel of niet een abbo neem. Ben bang dat het te veel op kinderen gericht wordt.

Daarom ook, wacht ik dus met verlengen van mijn abo.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Er komt wel een vlindertuin gelukkig. Toch over een maand of 4 maar eens een bezoekje brengen, en dan bekijken of ik een abbo wil.
Tenminste als dan nog steeds het entree kaartje van het abbo afgehaald wordt.
Groeten,

Jichem
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar