Buck peeking through

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Nalbandian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2015 12:59

Tijdens een safari in het Kruger Park kwamen we dit prachtige, nieuwsgierige dier tegen.

AfbeeldingBuck peeking through by Leon, on Flickr
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Geweldige plaat, ZW doet het hier heel goed!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Het doorkijkje is mooi, maar het hoofd komt wat vreemd over. Lijkt net een zwevend hoofd, omdat je zijn nek niet ziet. En het contrast wat te sterk toegepast op het hoofd.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind het mooi.... de kop lijkt buitenproportioneel scherp en contrastrijk, vooral in combinatie met de struiken ervoor. Maar dat vind ik juist wel iets hebben. Het lijkt bijna getekend. Ik vind ook de plek van de kop, met die open plek erachter, mooi. Door de tegenstelling tussen de rommelige struiken en de rustiger achtergrond valt hij extra op. En ik vind de blik van dat beest ook leuk, op zijn hoede en een beetje betrapt.
Fijne foto dus wat mij betreft.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nalbandian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2015 12:59

mikeeagle schreefCOLONGeweldige plaat, ZW doet het hier heel goed!

Michiel>=-
Dank voor je reactie!
Jef-W schreefCOLONHet doorkijkje is mooi, maar het hoofd komt wat vreemd over. Lijkt net een zwevend hoofd, omdat je zijn nek niet ziet. En het contrast wat te sterk toegepast op het hoofd.
Bedankt voor je opmerkingen! Het is inderdaad een andere foto geworden dan je normaliter ziet. Ik had helaas niet de kans om een andere compositie te vinden, want toen was ie alweer verdwenen. Wat betreft contrast moet ik je gelijk in geven. Wellicht dat ik hier iets ben doorgeschoten, al houd ik persoonlijk van contrastrijke foto's (met name in zwart-wit).
madelief schreefCOLONIk vind het mooi.... de kop lijkt buitenproportioneel scherp en contrastrijk, vooral in combinatie met de struiken ervoor. Maar dat vind ik juist wel iets hebben. Het lijkt bijna getekend. Ik vind ook de plek van de kop, met die open plek erachter, mooi. Door de tegenstelling tussen de rommelige struiken en de rustiger achtergrond valt hij extra op. En ik vind de blik van dat beest ook leuk, op zijn hoede en een beetje betrapt.
Fijne foto dus wat mij betreft.

Groetjes,
Elsbeth.
Dank je voor je uitgebreide reactie! Uiteraard heb ik wat gespeeld in Lightroom om dit effect te creëren.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind de foto hier in het klein leuker/mooier dan groot op Flickr. In het klein lijkt het koppie wat interessanter maar de grote foto zou bij mij in de prullenbak belanden.
Bart H..
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2014 16:02

Impala's zijn daar toch wel makkelijk te fotograferen. Compo vind ik wel mooi want het is wat anders maar zwart-wit wat minder, kwestie van smaak.
Hij staat ook vrij centraal in de foto.
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Je zou de nek eventueel nog kunnen bewerken met het aanpassingspenseel waarbij je de dichtheid zou kunnen reduceren.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar