Exif in windows 10

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

Met de Explorer kon ik de EXif van de foto zien.
Maar vanaf Edge van windows 10 niet.
Bestaat er een program waar dit wel mee kan of bestaat er een extension hier voor?
Bvd.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

er zijn indd we exiftools voor te vinden . ook wel een paar die alles uit je exif lezen zoals bv de afstand die het object had enzo enzo .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

boko schreefCOLONer zijn indd we exiftools voor te vinden . ook wel een paar die alles uit je exif lezen zoals bv de afstand die het object had enzo enzo .
Ik kan niks vinden waar kan ik die vinden of hoe heet die tool?

Dré
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik zal hier een linkje plaatsen moment.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

bij deze . file unrarren en dan de Exiftool GUI.exe opstarten .
http://www.bk-fotografie.nl/FTPFILES/exiftoolgui.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

boko schreefCOLONbij deze . file unrarren en dan de Exiftool GUI.exe opstarten .
http://www.bk-fotografie.nl/FTPFILES/exiftoolgui.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
In de eerste plaats bedankt.

Ik heb zoals in de omschrijving deze onder de C:\ gezet
Klik ik op de exe dan voert hij deze uit en start het program.
Nu probeer ik hierin een foto te openen van mijn harde schijf echter hij geeft geen EXIF
Ook klik ik op de rechtermuisknop op een internet foto dan kan ik niet kiezen voor exif.

Doe ik iets fout?
Dré
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

als voorbeeld , stel je hebt een foto op de buro blad staan , dan start je het programma op en aan de linkerkant zie een directory tree . (soort verkenner) klik dan op je buro blad en vervolgens op de foto waarvan je de exif wil weten . moet werken .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

boko schreefCOLONals voorbeeld , stel je hebt een foto op de buro blad staan , dan start je het programma op en aan de linkerkant zie een directory tree . (soort verkenner) klik dan op je buro blad en vervolgens op de foto waarvan je de exif wil weten . moet werken .

Helaas ik krijg hem niet aan de gang (onkunde denk ik) Maar toch zeer bedankt.
Dré
Gebruikers-avatar
leerling foto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 19:29
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

Dre_Meuffels schreefCOLON
boko schreefCOLONals voorbeeld , stel je hebt een foto op de buro blad staan , dan start je het programma op en aan de linkerkant zie een directory tree . (soort verkenner) klik dan op je buro blad en vervolgens op de foto waarvan je de exif wil weten . moet werken .

Helaas ik krijg hem niet aan de gang (onkunde denk ik) Maar toch zeer bedankt.
Dré
Ik heb het programmaatje van de link ook gedownload en alle aanwijzingen opgevolgd en kreeg het programma ook niet aan de praat, ik gebruik nog windows 7.

Ik heb het programma gegoogled en kwam op de site http://u88.n24.queensu.ca/exiftool/foru ... pic=2750.0" onclick="window.open(this.href);return false; uit. Daar ben ik verder gegaan en alles gedownload en geïnstalleerd. Je hoeft niet perse op de C-schijf te installeren. Ik heb het op een ander schijf geïnstalleerd en het werkt, alle gegevens die je maar kan bedenken komt te voorschijn. Ik kan alleen geen CR2 bestand als preview zien alleen een JPG bestand.


Ik hoop dat je hiermee verder kunt :D

groet Theo
Anoniem 4

leerling foto schreefCOLON... Ik kan alleen geen CR2 bestand als preview zien alleen een JPG bestand. ...
Dat is meer een Windows probleem.
Heb je wel de laatste versie van Microsoft Camera Codec Pack (6.3.9721.0) geïnstalleerd?
https://www.microsoft.com/nl-nl/downloa ... x?id=26829" onclick="window.open(this.href);return false;

@Dre_Meuffels
Voor de Chrome browser kun je een extension toevoegen
https://chrome.google.com/webstore/deta ... nfo-dialog" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor image-bestanden op je PC kun je met rechts klikken en dan Eigenschappen > Details veel exif-info zien.
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLON
leerling foto schreefCOLON... Ik kan alleen geen CR2 bestand als preview zien alleen een JPG bestand. ...
Dat is meer een Windows probleem.
Heb je wel de laatste versie van Microsoft Camera Codec Pack (6.3.9721.0) geïnstalleerd?
https://www.microsoft.com/nl-nl/downloa ... x?id=26829" onclick="window.open(this.href);return false;

@Dre_Meuffels
Voor de Chrome browser kun je een extension toevoegen
https://chrome.google.com/webstore/deta ... nfo-dialog" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor image-bestanden op je PC kun je met rechts klikken en dan Eigenschappen > Details veel exif-info zien.
Ja ik en meerderen van hebben windows 10 Edge. En daar krijg we deze niet.
Ik had bij de explorer windows 8.1 PhotoMe voor exif. maar deze werkt niet onder Edge.
Idee?????
Dré
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Ik heb exiftoolgui.rar gedownload en de exiftoolgui map gekopieerd naar C:\
Vervolgens heb ik in de map c:\ExifToolGUI het programma Exiftool(-k).exe gekopieerd en geplakt in dezelfde map.
Exiftool(-k)-Copy.exe vervolgens hernoemd naar exiftool.exe
Een shortcut (snelkoppeling) gemaakt van Exiftoolgui.exe en die hernoemd naar ExifToolGUI
Deze ExifToolGUI snelkoppeling gekopieerd.

Gebruik nu de toetsen [Win]-[R] om de "Runbox" (uitvoeren op z'n Hollandsch) tevoorschijn te halen.
In de RunBox geef je het commando "shell:sendto"
Uiteraard zonder de aanhalingstekens.
De SendTo map van jou Windows omgeving wordt nu geopend.
Geplakt ([Ctrl]-[V]) en de snelkoppeling staat in de SendTo folder.

Vervolgens een .CR2 bestand opgezocht, rechtermuis, Send To --> ExifToolGUI
en de foto komt netjes in het programma te staan.

Nu nog uitknobbelen hoe we Exif kunnen bekijken in Edge.

Ik gebruik de engelse versie van Windows 10 Pro op een laptop, maar ik ga er vanuit dat jullie het hiermee wel redden.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
Anoniem 4

Zolang Windows 10 Edge nog geen plugins of extensions ondersteunt, gaat dat niet lukken.
Zodra dat wel het geval is (eerste grote update), zullen bestaande viewers nog aangepast moeten worden.
Voor mij reden om nog niet in productie over te gaan naar Windows 10.
Overigens blijf ik dan bij mijn oude vertrouwde Chrome. Edge is nog lang niet op dat niveau.
Anders je gewoon neerleggen bij de beperkingen.
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONZolang Windows 10 Edge nog geen plugins of extensions ondersteunt, gaat dat niet lukken.
Zodra dat wel het geval is (eerste grote update), zullen bestaande viewers nog aangepast moeten worden.
Voor mij reden om nog niet in productie over te gaan naar Windows 10.
Overigens blijf ik dan bij mijn oude vertrouwde Chrome. Edge is nog lang niet op dat niveau.
Anders je gewoon neerleggen bij de beperkingen.

Jammer voorlopig van Edge
Bedankt voor de info

Dré
jwhoutepen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2015 22:12

Overigens is Internet Explorer nog altijd gewoon aanwezig in Windows10 hoor. Staat in het startmenu bij Alle Apps, en dan in de categorie Accessoires...
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Illuminatus schreefCOLONZolang Windows 10 Edge nog geen plugins of extensions ondersteunt, gaat dat niet lukken.
Zodra dat wel het geval is (eerste grote update), zullen bestaande viewers nog aangepast moeten worden.
Voor mij reden om nog niet in productie over te gaan naar Windows 10.
Overigens blijf ik dan bij mijn oude vertrouwde Chrome. Edge is nog lang niet op dat niveau.
Anders je gewoon neerleggen bij de beperkingen.
Er is hoop.
Microsoft gaat testen met Extensions in Edge.
Wie weet hoe lang het gaat duren voordat de Exif informatie in Edge bekeken kan worden.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar