wie hept me opweg???

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
trix78
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2015 11:34
WoonplaatsCOLON Haarlem

Hallo allemaal

Ik ben een beginner en rommel graag met mijn camera en kijk wat er uit komt. Alleen doe ik dat als mijn zoontje slaapt en ben ik dus aan huis gebonden. Mijn kunstbloemen op de salontafel heb ik nu wel gezien en ik heb geen huisdieren meer. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (zelfs de waterkraan aan gezet en ben daar maar fotos van gaan nemen hahaha) Maarkan niets vinden waar ik duidelijk verschil kan zien als er instellingen zijn veranderd en iets dat een beetje leuk is om op de gevoelige plaat te zetten.

Heeft iemand ideen of tips? en zeg aub niet de fruitschaal ofzo hahahahah :lol:
Every great accomplishment is at first impossible
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Hoi Trix78,
Ben jij in het bezit van een setje macroringen? Perfect om alledaagse dingen bijzonder te fotograferen. De eenvoudigste dingen krijgen een extra dimensie als je ze sterk vergroot fotografeert en kan spelen met het bestaande licht.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Volg eens het draadje WID daar krijg je de meest rare bijzpondere plaatjes te zien en moeten we raden wat dat is.

Probeer de wereld gewoon eens anders te zien en vast te leggen.
Maak eens een foto van een keukenla zo scherp mogelijk en toch on herkenbaar als je niet weet waar je naar kijkt.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
trix78
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2015 11:34
WoonplaatsCOLON Haarlem

nee helaas NOG geen macro ringen en het zijn super ideeen dank jullie wel alleen weet ik niet of dat is wat ik moet als ik juist de instellingen en eigenschappen van mijn blackie onder de knie wil krijgen? of maakt dat niet uit? kijk ik ga zoiezo een foto maken van de keukenlade daar kan je nu geld opzetten lol maar wil ook de technieken begrijpen en behersen en ik vind dat knap lastig als het niet zichtbar wordt
Every great accomplishment is at first impossible
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Zet je camera maar eens op de av stand, zet hem dan op het kleinste getal mogelijk en maak een foto, verander daarna naar het hoogste getal en maak nog eens een foto.
Wel 2 keer dezelfde kant opkijken natuurlijk, dan zou het verschil goed zichtbaar moeten zijn.
Ook het liefst zonder flitser.
Zorg wel voor genoeg licht, binnen thuis als het donker is dan heb je heel snel te weinig licht om makkelijk uit de hand foto's te maken zonder flitser...
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Idd. wat experimenteren met scherptediepte, achtergrond blur, mooiste bokeh voor je lens zoeken, enz.

Wat batterijen op een schuin rijtje zetten, diafragme op f/10 en scherpstellen op het middelste batterijtje, en dan telkens opnieuw met een f/stop groter (kleiner getal).

Een klein onderwerp op tafel zetten, een achtergrond met wat detail in (aquarium of zoiets bv.) en uitvissen wanneer dat aquarium de mooiste achtergrond geeft of het meeste detail toch nog toont, enz.

Een wit meetlatje of doorschijnend met witte achtergrond in een hoek van 45 graden op tafel zetten, een klein onderwerp (schroef, haarspeld, kaart uit kaartspel, ... ) in het midden van het meetlatje zetten, bv. op 10 cm. en dan uitvissen of je lens goed focust, of er back of front focus zou zijn, enz.

Werkt best met statief, maar je kan je camera ook stabiel vlak op tafel zetten en dan op je knieën gaan zitten, misschien iets onder de lens zetten ...

En dan al die foto's bekijken, de exifs bestuderen, raw's wat bijwerken, ....
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Als je een tuin hebt is daar genoeg inspiratie te vinden.

Als je technieken(diafragma, iso, sluitertijd oftewel de belichtingsdriehoek) wilt leren kun je ook eens wat info op www zoeken en daarmee gaan experimenteren.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
trix78
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2015 11:34
WoonplaatsCOLON Haarlem

wow jongens! wat een berg bruikbare tips zeg! hier ben ik heel erg blij mee dank jullie wel!
Every great accomplishment is at first impossible
Gebruikers-avatar
trix78
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2015 11:34
WoonplaatsCOLON Haarlem

Helaas erg weinig tijd gehad om hiermee aan de gang te zijn. Sommige dingen zijn nu afgehandeld en ik hoop nu meer tijd te hebben voor leuke dingen ,,,, mijn bestekla op de foto zetten bijv hahahah
Every great accomplishment is at first impossible
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar