Helaas

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Een half jaar geleden heb ik me voorgenomen eos een hele tijd te laten rusten, omdat er niks meer gebeurt. Ik had ijle hoop. Want ik zie nog weinig nieuws , dus sorry kom voorlopig toch maar niet actief terug hier. Was een fijne club altijd :(
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

Ik zou zeggen: zorg dan zelf voor nieuws, waar wij weer op kunnen reageren. Actie = reactie.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Dat komt waarschijnlijk doordat de meeste mensen veel actiever zijn geworden op Facebook. Ik heb het wel weer gezien daar en kom sinds een tijdje weer elke dag op deze site kijken. :) Op FB is het altijd hosanna. Of een foto nu mooi/goed of minder mooi/goed is. Nooit een enkele kritische noot. Daar hou ik niet van.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Ik wist niet dat het aanmelden op een forum een gegarandeerd rendement in vermaak moet opleveren. Kennelijk wil jij lui in je stoel zittend door de EOS hofnarren vermaakt worden.
Ik denk zelfs dat jij ook deze berichten niet meer leest, want jouw opmerkingen vragen om reacties, die jij niet wilt horen. Of ben jij op zoek naar inspiratie? Want van jouw website kreeg ik die indruk.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Anoniem 4

Ongelukkig gebracht en weinig genuanceerd, maar hij heeft wel een punt.
De kwaliteit van EOS-Digitaal holt achteruit. Het is erg oppervlakkig geworden.
Sociale media zijn een deel van de oorzaak. Facebook is niet bedreigend voor plaatsers van foto's.
Als je geliked wordt, voel je je al snel gevleid. Geen likes is alleen jammer.
In beide gevallen leer je er niets van. Dat was de kracht van fotografieforums.
Maar als je daar likes verwacht, is kritiek vervelend ook al is het opbouwend.
De nieuwe generatie fotografen groeit op met camera's in telefoons, selfies en veel foto's om een tijdlijn te vullen.
Snelheid is het devies, kwaliteit is bijzaak.
De fotografieforums vergrijzen en wij fotograferende "ouderen" worden sikkeneurig omdat de jongeren niet meer van ons willen leren.
Ach, zo gaat het al eeuwen.
Onze grootouders zeiden het, onze ouders zeiden het en nu zeggen wij het zelf: "Waar moet dat heen."
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Ik zou graag weer actief willen zijn, ook op een ander forum. Het zijn de omstandigheden die maken dat ik nu niet veel kan doen. Daarnaast maak ik foto's voor een stichting en die foto's kan ik niet zomaar plaatsen. Heftige foto's.
Ik plaats wel eens foto's op fb, voor familie en vrienden en wie ze maar zien wil. En ik zou er ook graag kritiek op willen hebben. Helaas komt het daar niet vaak van.
Als de rust een beetje teruggekeerd is, dan ga ik hier ook wel weer actiever worden.

Misschien iets om over na te denken: als het eenvoudiger is om foto's te plaatsen, dat zou misschien ook schelen. Op fb plak je ze zo, op een forum moet dat b.v. via Flickr enz. Hoe het anders zou kunnen, daar heb ik geen antwoord op.
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

RienW +1

Gr
Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
alies
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2011 13:04

Beste Fotografen,

Sorry ik heb nog nooit een foto geplaatst daar ik het te lastig vind maar ik kijk haast iedere dag wel even.
Toch vind ik dat jullie wat meer naar de concurrent moeten gaan kijken (is het positief hoor). Dan bedoel ik de Nikkon club. Die organiseren ontzettend veel en hebben Nederland verdeeld. Zodat de Noordelingen en de Zuiderlingen niet altijd het verst moeten reizen als er iets wordt georganiseerd.
Het is toch geen schande als jullie meer samen gaan werken, ook al zijn het twee verschillende merken???

Groet Alies
Mijn apparatuur stal ik hier niet, ik gebruik ze om te fotograferen!
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

PP schreefCOLONEen half jaar geleden heb ik me voorgenomen eos een hele tijd te laten rusten, omdat er niks meer gebeurt. Ik had ijle hoop. Want ik zie nog weinig nieuws , dus sorry kom voorlopig toch maar niet actief terug hier. Was een fijne club altijd :(
Ook een aardige manier om je website onder de aandacht te brengen :wink:

Dat is het enige wat ik uit je bericht opmaak.... :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Beetje negatieve reacties op deze melding, nergens voor nodig. TS loopt hier al langer rond en heeft ook veel positiefs bijgedragen en dan vind ik een aantal reacties niet netjes. Het is een beetje herhaling van zetten wat de commentaren betreft. Wat ik vooral mis het enthousiasme voor en achter de schermen alleen op die manier hou je een forum levendig en van deze tijd.

We zijn vooral goed in veel praten en weinig doen. Iets organiseren kan en mag iedereen. Ook zijn al veel oproepen geweest voor hulp waar bijna geen spontane respons op komt. Willen we iets van het forum maken dan zullen we voor en achter de schermen de mouwen op moeten stropen en aan de slag gaan.
Laatst gewijzigd door 1 op Rijk, in totaal 12 keer gewijzigd.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Anoniem 3

Rijk schreefCOLONBeetje negatieve reacties op deze melding, nergens voor nodig. TS loopt hier al langer rond en heeft ook veel positiefs bijgedragen en dan vind ik een aantal reacties niet netjes. Het is een beetje herhaling van zetten wat de commentaren betreft. Wat ik vooral mis het enthousiasme voor en achter de schermen alleen op die manier hou je forum levendig en van deze tijd.

We zijn vooral goed in veel praten en weinig doen. Iets organiseren kan en mag iedereen. Ook zijn al veel oproepen geweest voor hulp waar bijna geen spontane respons op komt. Willen we iets van het forum maken dan zullen we voor en achter de schermen de mouwen op moeten stropen en aan de slag gaan.
Quote: Ook zijn al veel oproepen geweest voor hulp waar bijna geen spontane respons op komt
En als bij mijn aanmelding en reactie daar geen verdere reactie op komt... tja...

Heb ik de afscheidsbrief van Rijk als moderator gemist?
Begrijp ik het goed dat alleen Moderator en MarcoEOS550D nog als moderatoren fungeren?
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

@ Gabriel "wie de schoen past......" :wink:

En inderdaad je hebt iets gemist :D

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 4&t=118991
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Nauw, als Peter van der Pluim (alias PP) eens wist hoe actief het forum is en hoeveel aandacht zijn bericht krijgt .....
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Telescoop schreefCOLON
Rijk schreefCOLONBeetje negatieve reacties op deze melding, nergens voor nodig. TS loopt hier al langer rond en heeft ook veel positiefs bijgedragen en dan vind ik een aantal reacties niet netjes. Het is een beetje herhaling van zetten wat de commentaren betreft. Wat ik vooral mis het enthousiasme voor en achter de schermen alleen op die manier hou je forum levendig en van deze tijd.

We zijn vooral goed in veel praten en weinig doen. Iets organiseren kan en mag iedereen. Ook zijn al veel oproepen geweest voor hulp waar bijna geen spontane respons op komt. Willen we iets van het forum maken dan zullen we voor en achter de schermen de mouwen op moeten stropen en aan de slag gaan.
Quote: Ook zijn al veel oproepen geweest voor hulp waar bijna geen spontane respons op komt
En als bij mijn aanmelding en reactie daar geen verdere reactie op komt... tja...

Heb ik de afscheidsbrief van Rijk als moderator gemist?
Begrijp ik het goed dat alleen Moderator en MarcoEOS550D nog als moderatoren fungeren?
Ik ga even checken Gabriel, je aanmelding is in ieder geval in goede orde ontvangen. Wordt snel vervolgd!

Ik ben inderdaad de enige "groene mod" momenteel. Gelukkig fungeren daarnaast ook gumpje en rocker als mods, alleen hebben die een ander kleurtje omdat zij site admin zijn.

Dan ontopic: ik herken wel wat hier gezegd wordt. De tijd verandert, fora veranderen mee. De enige manier om activiteit te creëren is door dichtbij te beginnen en te doen wat je graag wilt wat anderen ook zouden doen. Tenminste, die regel hanteer ik meestal voor mezelf ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
EdvdB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2015 21:22
WoonplaatsCOLON Sappemeer
CONTACTCOLON

Ik kan mij wel vinden in deze topic en de kritiek. Ik heb lang nagedacht, maar wil toch even reageren. Ik heb mij nog maar een aantal maanden geleden geregistreerd, maar eigenlijk heb ik daar een beetje spijt van, ik had misschien even wat langer moeten nadenken... Ik heb de afgelopen dagen veel topics gelezen oude en nieuwe. Toegegeven, op Facebook is het allemaal hosanna, maar m.i. beperkt het zich hier voornamelijk tot techniek en apparatuur.
Met alle respect, maar na de zoveelste macro van een vlieg of vlinder of sfeerplaatje van een burrelend hertje op de heide heb ik het wel gezien. Technisch waarschijnlijk een perfecte foto, maar dat kunstje moet je niet eeuwig blijven herhalen. Ook foto s die te duidelijk opgeleukt zijn met Lightroom kunnen voor mij de lading niet dekken. Als de maatstaf van een foto is om te laten zien hoe goed men met software om kan gaan (HDR, Halleluja!!), of hoeveel beter een FF is tov crop, of hoe scherp een foto wel niet is, ben ik hier dus aan het verkeerde adres, ik ben geen Foto Geek...

Ik lees zo weinig over het waarom van de foto (welk moment wil de maker laten zien, de achterliggende gedachte van de foto), compositie, kaderingen, laat staan over de uitspraak die een foto doet... dat vind ik jammer, want een foto is m.i. een persoonlijke uitspraak, waarbij de techniek niet het doel moet zijn, slechts het middel en dus altijd ondergeschikt is. Maar goed, na zes jaar beeldende kunst te hebben gestudeerd en een jaar of 25 in die richting bezig te zijn, zal dat wel beroepsdeformatie wezen... dit wilde ik alleen maar even kwijt...I rest my case.
Anoniem 3

@EdvdB
Ik daag je uit om een eigen foto, met al je ervaring, mét onderbouwing
(welk moment wil de maker laten zien, de achterliggende gedachte van de foto), compositie, kaderingen, laat staan over de uitspraak die een foto doet...
, te posten.

Het moge dus duidelijk zijn dat ik het niet met je uitspraken eens ben.

Er worden wel degelijk foto's geplaatst met onderbouwing, mét moment en mét achterliggende gedachte. Dat jij die dan net schijnt te missen is niet te wijten aan het forum, maar aan je eigen perceptie.

Maar nogmaals: ik wacht met spanning op je eerste eigen inbreng.
Gebruikers-avatar
Kuno Mooren
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 427
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2009 18:09
WoonplaatsCOLON Waddinxveen ,Holland
CONTACTCOLON

Functie van een forum;

Vóór leden.... dóór leden.....
er zijn 2 soorten foto camera's

#1 Canon EOS-D
#2 Wegwerp fotocamera's :D
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Telescoop schreefCOLON@EdvdB
Ik daag je uit om een eigen foto, met al je ervaring, mét onderbouwing
(welk moment wil de maker laten zien, de achterliggende gedachte van de foto), compositie, kaderingen, laat staan over de uitspraak die een foto doet...
, te posten.

Het moge dus duidelijk zijn dat ik het niet met je uitspraken eens ben.

Er worden wel degelijk foto's geplaatst met onderbouwing, mét moment en mét achterliggende gedachte. Dat jij die dan net schijnt te missen is niet te wijten aan het forum, maar aan je eigen perceptie.

Maar nogmaals: ik wacht met spanning op je eerste eigen inbreng.

Uitgespeeld met de bloemetjes de bijtjes en Poes Minoes eeeeeennnnnn het zoveelste waar de foto gemaakt is topic Telescoopy?
Dacht dat je besloten had je rustig te houden my bad

Nah ik vind persoonlijk dat PP& en Edvd een punt hebben.
Echter blijft het best een vermakelijk forum ala zoom gehalte zeg maar met hier en daar een paar getalenteerde en gepassioneerde mensen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zullen we het vriendelijk houden? Kleinerend doen is nergens voor nodig.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Qua manier van reageren doen we dan weer helemaal niets onder voor facebook of twitter. :wink:

zucht ............ :(
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar