Schorpioenvlieg 1ste flitsopname.

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

Deze mooie vlieg van ca 10mm groot heb ik vandaag met de onlangs aangeschafte ringflitser de Falconeyes -MRC - 80FV gemaakt.
Het was meer een proef om de flitser uit te proberen dit was dan ook de 1ste flitsopname daarmee, de vlieg zat op een schaduw plek.
Ik had op de de zilveren vleugels achterlijf AF gemikt , camera alles op manuel zo te zien werkt de flitser naar behoren voor die prijs.
ik zie geen glimmers en of slagschaduwen, en dat voor 70,€



Afbeelding_MG_3102 by Jan Meulenbeek, on Flickr
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Als je de flitser echt wil testen dan kijk maar eens hoever je het diafragma kunt afknijpen.
Mijn gevoel zegt dat dat lijfje ook scherp had kunnen zijn als je toch een flitser bij de hand hebt.

Ik vind het wel een geslaagde foto verder, de vleugels staan er mooi op
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

seoman schreefCOLONAls je de flitser echt wil testen dan kijk maar eens hoever je het diafragma kunt afknijpen.
Mijn gevoel zegt dat dat lijfje ook scherp had kunnen zijn als je toch een flitser bij de hand hebt.

Ik vind het wel een geslaagde foto verder, de vleugels staan er mooi op
Dank je,deze flitser heeft maar een stand da's vol vermogen bij flits .Maar d.m.v een dimmer kun de leds evt vol en of gereduceerd laten branden en dat is wel handig.Ik heb de (f) waarde op 8 gehad ISO 100 1/300 in een donkere omgeving geeft dan toch een goed uitgelicht beeld..maar soms ook te hard, maar met sluitertijd en ISO is dat dit goed af te regelen, ik moet nog vaker op pad om hem beter te leren kennen :) De vlieg was erg schuw en zeer op zijn hoede en heeft maar 2sec gezeten.

NB: Vraagje wat is een mooie tijd om de libel aan te treffen als die zich aan het opwarmen is ?
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

[quote="Nirona]NB: Vraagje wat is een mooie tijd om de libel aan te treffen als die zich aan het opwarmen is ?[/quote]

Rond zonsomkomst. Half uurtje voor zonsopkomst aanwezig zijn. Dan kun je alvast zoeken.
Moet je wel al een plekje hebben waar je zeker van bent dat er welke zijn natuurlijk. :mrgreen:

't Is vroeg, maar het loont zich echt. Was zelf afgelopen week ook even vroeg opgestaan. Foto's volgen nog.

Vwb je schorpioenvlieg.
Ik zie wel iets lichte flits vlekjes.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind het niet zo'n goede foto. De scherpte had sowieso ook op de kop moeten liggen. Het flitsen op zich is goed gelukt.
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

Jef-W schreefCOLONRond zonsomkomst. Half uurtje voor zonsopkomst aanwezig zijn. -Jeffry

Dank je, dat is idd vroeg , maar op de meeste plekken in de natuur bij het water bv mag men voor zonsopgang niet aanwezig zijn. ik ben daarvoor al eens op
de bon geslingerd vandaar. :roll:

Klopt is zie het nu ook er zitten wat glimmers op de vleugels maar deze waren dan ook van een soort folie, ik moet nog iets bedenken om het flitslicht soft te maken.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Het is een mooie waarneming en mooi vastgelegd hoewel ik ook graag het kopje scherp had gezien.
Gebruikers-avatar
Nirona.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 351
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2014 20:57

sunblade schreefCOLONHet is een mooie waarneming en mooi vastgelegd hoewel ik ook graag het kopje scherp had gezien.
Dank je, het was een zeer moeilijke locatie zat geheel verscholen onder een blad, ik heb ook een andere opname, aanzicht schuin van voren
zal eens kijken of ik die kan bewerken....dit insect heeft een soort van snaveltje.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Anoniem 3

.... en kijk even naar je ©.... :oops: :?

En volgens de exif is je flits niet afgegaan...
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 3, in totaal 9 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Telescoop schreefCOLON.... en kijk even naar je ©.... :oops: :?
Scherp gezien Gabriël :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar