Vøringsfossen panorama

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Nog even wat zitten spelen met de panoramafunctie van Lightroom en "vullen met behoud van inhoud" van Photoshop. Die vulfunctie is echt super om witte randjes op te vullen :P .
De foto bestaat uit 26 JPEG foto's, destijds in 2011 gemaakt met de 400D. Verder "de hoek om" kon helaas niet zonder vrije val te maken. Ik kon toen door de wind soms amper blijven staan, daarom ben eigenlijk best tevreden over het resultaat. Ik ben alleen nog niet tevreden over de lucht, maar verder hoop ik dat 'ie mag smaken. Opbouwende kritiek natuurlijk altijd welkom!

AfbeeldingVøringsfossen panorama 1 (1 van 1) by Gerard Bos, on Flickr

Op Flickr te zien onder deze link: https://www.flickr.com/photos/68343337@ ... ed-public/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Ziet er indrukwekkend uit, landschap én de foto!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Als ik je nou eens vertel dat ik al hoogtevrees heb wanneer ik uit een diep bord moet eten, dan mag je van me aannemen dat ik bijna niet naar deze foto kan kijken zonder draaierig te worden :D
M.a.w.: ik vind 'em goed geslaagd en heb respect voor het maken van deze foto('s)!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Je bent er volgens mij goed in geslaagd om de indrukwekkende locatie en diepte te verbeelden!
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Mooi

Het duurde lang voordat ik doorhad hoe ik de volle resolutie kon bekijken.
Bij flicker zit er weinig anders op dan te downloaden. Met de voorbeeld viewer van windows kun je wel prima in en uitzoomen en pannen.
(werkt trouwens ook prima met 500megapixel foto's)

Op 100% mis ik wel een hoop scherpte. Op zich niet zo vreemd want kies maar eens een focus punt en diafragma wat voor al die foto's klopt.

Maar dit is typisch een uitzicht waar je een samengestelde foto van wil zien. Gaaf!
Keep 'm comming :)

Heb je die foto's al eens door ICE gehaald? en kan fotosynth overweg met deze jpg? (want dan kun je de volle resolutie wel aanbieden op een soepele manier)
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een mooie en goed gelukte panorama.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Bedankt voor jullie reacties!
Als ik je nou eens vertel dat ik al hoogtevrees heb wanneer ik uit een diep bord moet eten, dan mag je van me aannemen dat ik bijna niet naar deze foto kan kijken zonder draaierig te worden :D
Dan zal ik er maar niet bij vertellen dat er daar géén hekken staan :lol: Maar ik kan zelf ook al een knoop in mijn maag krijgen als ik naar Roadrunner kijk..... Dus zorgen dat je veilig en comfortabel staat en pas daarna met de foto bezig gaan.


@seoman: De foto's zijn genomen met een 400D en de 17-85 mm lens. Dus met relatief weinig pixels per foto en een lens die achteraf niet zo'n goede keuze bleek. Daarnaast stond er een snoeiharde, vlagerige wind. Al met al ben ik tevreden met het eindresultaat, al zou ik de individuele foto's nu beter maken. Ik heb nu betere spullen maar vooral (en gelukkig maar) heb ik sinds 2011 nog wat bijgeleerd :wink: En Noorwegen staat op mijn lijst van bestemmingen om heel vaak naar terug te gaan. Maar ja, op die lijst staan zoveel bestemmingen......

Ik heb nog geen andere programma's geprobeerd om samengestelde foto's mee te maken. Eerst een nieuwe SSD kaart in de compu waar de programma's fatsoenlijk op passen. En fotografie is het komende jaar een concurrent voor de beschikbare tijd. Ik moet oppassen dat dit niet knabbelt aan de tijd die ik eigenlijk aan mijn opleiding moet steken. Maar ja, ontspanning is ook heel belangrijk. :lol:
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

een indrukwekkend uitzicht hoor....

Rob, 8)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar