na eye-fi kaart kamera gaat niet meer aan

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
rene.w
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2010 20:13

hallo ik heb het volgende probleem als ik een eye-fi sd kaart in mijn kamera doe (eos 5DmkIII)dan start me kamera niet meer op en doet niets meer.echter als ik de eye-fi kaart er uithaal en me batterij er uithaal en er opnieuw in doet start hij wel weer op.doe ik een normaal SD kaart er in geef het ook geen probleem maar echter met eye-fi kaart wel heb met 2 kaartjes van Eye-fi geprobeerd zonder succes.wie heb dat ook gehad? bvd
[Canon 5D Mark III ][Sigma 50mm f1.4 EX DG HSM] [Canon EF 70-300mm F/4-5.6 L IS USM [Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM is] [Canon Speedlite 600 EX-RT] [Canon ST-E3 RT]
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Vreemd...
* kaartje kunnen testen in andere camera?
* geformatteerd in de camera ?
* reset camera ? na fabriek instellingen

Wat heb je allemaal geprobeerd en getest ? Zou als eerste kaartje proberen in andere camera. Doet die het daar ook dan?
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Kijk welke firmware je op je camera hebt, misschien even nieuwe firmware laden, als je m nog niet hebt geladen.
Ik gebruik ook een wifi-sd-kaartje maar dan van Transcedent en deze werkt perfect.
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
rene.w
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2010 20:13

Eye-fi kaartjes in andere kamera geen probleem,kamera gereset knoopcelbatterij eruit zelfde resultaat
[Canon 5D Mark III ][Sigma 50mm f1.4 EX DG HSM] [Canon EF 70-300mm F/4-5.6 L IS USM [Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM is] [Canon Speedlite 600 EX-RT] [Canon ST-E3 RT]
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Zelf altijd de Eey-fi X2 pro 16GB gebruikt in de 5D3 zonder problemen. Kaartje in camera al eens geformatteerd. Heb wel eens problemen gehad met kaartjes die zo uit een computer gehaald zijn (dus niet op de juiste wijze ontkoppeld zijn) Formatteren in de camera was de oplossing.

Anders eens naar een winkel en andere Eye Fi testen doet die het dan ook En check ook even je Firmware versie. Wellicht helpt een update.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
rene.w
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2010 20:13

Is in verschillende kamera's gegaan zonder problemen ook verschillende eye-fi kaartjes geprobeerd dan gaat de kamera gewoon niet aan maandag canon service opbellen heb het broblemen ook bij eye-fi neergelegd meschien weten hunn meer
[Canon 5D Mark III ][Sigma 50mm f1.4 EX DG HSM] [Canon EF 70-300mm F/4-5.6 L IS USM [Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM is] [Canon Speedlite 600 EX-RT] [Canon ST-E3 RT]
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Is er ooit Magic Lantern gebruikt op je 5DIII ? Zo ja, dan staat wellicht de bootflag verkeerd.
rene.w
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2010 20:13

ja die heb ik er wel een keer opgehad doe krijg ik de bootflag weer goed dan?
[Canon 5D Mark III ][Sigma 50mm f1.4 EX DG HSM] [Canon EF 70-300mm F/4-5.6 L IS USM [Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM is] [Canon Speedlite 600 EX-RT] [Canon ST-E3 RT]
rene.w
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2010 20:13

nou mensen!,het is opgelost!.bleek toch van Magic Lantern af te komen!,maar je raad het al ik kon het er niet afkrijgen vanwege firmware update 1.3.3 en dat ondersteund Magic Lantern niet!.
toch me kamera kunnen downgrade naar 1.1.3 toen kon ik de bootflag er afhalen,kaartje werkt nu perfect bedankt allen voor het meedenken. Amberes jij bedankt over de magic lantern die had ik 1 1/2 jaar geleden er een keer opgezet probleem solved.
[Canon 5D Mark III ][Sigma 50mm f1.4 EX DG HSM] [Canon EF 70-300mm F/4-5.6 L IS USM [Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM is] [Canon Speedlite 600 EX-RT] [Canon ST-E3 RT]
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

rene.w schreefCOLONja die heb ik er wel een keer opgehad doe krijg ik de bootflag weer goed dan?
Wellicht gelijkaardig als met andere canon's ... de sd kaart met Magic Lantern insteken, camera aanzetten, Manual Mode kiezen, Menu opvragen en Firmware update doen, en dan nog iets ... vroeger was dat de draaiknop even van Manual Mode afzetten naar P of een andere mode.

Met de 5DIII weet ik de laatste stap niet volledig zeker, ik weet wel dat laatste ML versie voor de 5DIII een uninstall funktie heeft die goed werkt (ook via menu optie Firmware update), in plaats van de ' installatie/update ' te voltooien door de camera opnieuw op te starten moet je gewoon 30 seconden wachten en ML wordt volledig ' uninstalled ' ttz. bootflag wordt disabled.
Uninstalling (removing the 2 second delay at startup):

1. Make sure your 5D mark III has a fully charged battery!
2. Get the SD card that holds the contents of the latest Magic Lantern Package which you downloaded in step 3. above.
5. Place this SD card in your camera, switch it on and go to the firmware update (yellow tab) in the
___camera menu. Do the update.
4. The camera now installs, wait until the green “please restart your camera” text appears. Now DO NOT turn your camera off.
5. Wait 30 seconds and the camera will automatically uninstall any remains of Magic Lantern.
Edit : ha, terwijl ik dit intikte schreef jij je inzending dat het je gelukt was. Goed forumwerk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar