All in the family

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ben bezig mij wat meer in strobist fotografie te verdiepen. Thuis met een witte achtergrond, een plu en twee flitsers onderstaande foto's gemaakt. Ben benieuwd wat jullie er van vinden ?

1.
Afbeeldingrks20150225-IMG_4667 by fotorijk, on Flickr

2.
Afbeeldingrks20150225-IMG_4664 by fotorijk, on Flickr

3.
Afbeeldingrks20150225-IMG_4678 by fotorijk, on Flickr

4.
Afbeeldingrks20150225-IMG_4679 by fotorijk, on Flickr
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Leuke foto's Richard! Alleen al waardevol omdat het jouw kleintjes en vrouw zijn :)

Een paar puntjes die mij opvallen:
1. De schaduwen in het gezicht van je dochter zijn wat ongelukkig. Ongetwijfeld omdat ze haar hoofd naar beneden kantelt en je belichting van boven komt. Je zou dan willen dat er wat meer invullicht is om dit te voorkomen (van voren inflitsen, of misschien een reflectiescherm?).
2. De mooiste van de serie qua belichting. Haar houding mag wel iets meer in verbinding staan met de baby/moeder. Wellicht haar handen op de voorzijde van de heupen van de moeder doen?
3. De verhouding achtergrond licht en onderwerp is niet top. Er komt van de achtergrond zoveel licht af dat de zijkant van haar gezicht sterk wordt belicht. Ik zou het onderwerp verder van de achtergrond halen en/of de intensiteit van de achtergrond verlichting verlagen. Je kan ook meer licht op je onderwerp zetten en de F-stop van je camera verhogen.
4. Deze foto heeft nog meer last van de achtergrond belichting dan de vorige. Details in het rechterdeel van haar gezicht (camera-rechts) beginnen over te lopen in de achtergrond. Het onderwerp mag wat centraler, je snijdt hier af bij de elleboog en bij de vingers en dat ziet er wat naar uit ;) Misschien juist (ook omdat ze naar rechts kijkt) een horizontale stand proberen?

Disclaimer: ik reageer met beperkte ervaring over het onderwerp, dus hoop dat er mensen met meer ervaring aanvullingen/correcties geven.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Bedankt voor je reactie Martijn, hier kan ik wat mee.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar