Dannemeer: landschap in ontwikkeling

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Achter Schildwolde ligt een nieuw natuurgebied. Het Dannemeer maakt deel uit daarvan.

Het gebied moet zich nog helemaal ontwikkelen.... Er loopt onder andere een pad doorheen (het knuppelpad). Het is de bedoeling dat het water nog een stuk hoger komt te staan daar. Nog 2 sluisjes aanleggen en het gebied kan vollopen.

Het hele gebied loopt ruwweg via Kolham/Woudbloem achter Slochteren en Schildwolde naar het schildmeer.

1. twee maand geleden vanaf de Meenteweg:
Afbeelding

2. En het nieuwe kunstwerk daar
Afbeelding

Vandaag wat dieper het gebied in gegaan via de Dannemeersterweg

3.
Afbeelding

Dit is een weg/fietspad dat dwars door het gebied loopt. Hier loopt ook het knuppelpad:

4.
Afbeelding

5. Middenop het knuppelpad. Op de achtergrond een nieuw kunstwerk. Overal rondom zien we de dijkjes een halve meter hoger liggen dan noodzakelijk. Hier komt nog water bij dus...
Afbeelding

6. Ook op het knuppelpad
Afbeelding

7. Het was vandaag trouwens heel verschillend weer. Gelukkig kwamen hier geen zure appels uit :)
Afbeelding

Ik denk dat ik hier nog wel wat tijd ga besteden om alles bij te houden.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Mooi gebied, daar kun je inderdaad je hart ophalen! Het wordt alleen maar mooier vermoed ik.
Lekkere platen stuk voor stuk. Diverse wolkpartijen doen het altijd goed. Nummer 4 spreekt mij het meest aan.

Op sommige platen mis ik iets maar weet niet goed wat.... Iets verrassends misschien? Of een duidelijk onderwerp? Misschien ook eens kiezen voor een wat ander perspectief? Ze lijken nu allemaal vanuit staande positie (waarschijnlijk vanaf statief) genomen te zijn. Kun je hier iets mee?
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooi gebied met veel (fotografisch) potentieel!

Ik vind foto 3 een hele mooie, al had ik liever een iets hoger standpunt gezien (maar je had vast geen trapje bij je ;)) Foto 6 spreekt me aan vanwege het mooie licht en foto 7 is ook super!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Mooie serie met prachtige wolkenluchten. Met voorkeur voor 4,6 en 7
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Dank voor de reacties. Dit waren eerste verkenningen. Ik zal zeker terugkomen :)

@ Erikzn: geen statief :)
Foto 6 is door de knieen genomen, maar als je dan de onderkant wegsnijdt.... :)
Maar ga gerust kijken. Het gebied heeft absoluut potentie.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

Prachtige reeks hoor, ben ook gek van wolken.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Mooie serie Kars.
Voorkeur voor nr 4.

En we moeten binnenkort maar eens samen daar heen gaan.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

wat een topper van een serie!
heerlijke bewerkingen waar 't wel dik is aangezet maar het wel mag hebben (het is nog net niet overdreven) Just the way i like it..

ondanks je volgens mij nog een stapje naar rechts mocht zetten is #3 toch echt wel de topper voor mij :D

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Wederom dank voor de reacties :)

Stapje naar rechts had idd gekund, maar ik wilde persé de weg in het midden en helemaal haaks op de horizon :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar