Buizerd op 6400 iso met de 70D

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Wat is het toch een heerlijke camera.
Met de Sigma 150-500mm Bigmos in de late middag dan verlies je snel licht en gaat de ISO goed compenseren.
Op 6400 ISO en een beetje bewerkt met lightroom.

AfbeeldingBuizerd by Evelakes67, on Flickr

Afbeeldingbuizerd sunset2 by Evelakes67, on Flickr

Afbeeldingbuizerd in volle vlucht by Evelakes67, on Flickr
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooi beestje, maar de helaas hoge iso en de nabewerking gaat wel ten koste van de scherpte.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Klopt maar met de 40d had ik al opgegeven.
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

Vervelend om te zeggen, maar het kijkt niet lekker.
Hopelijk zit de buizerd er binnenkort nog een keertje maar dan midden op de dag.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

@adderoos: Waarom kijkt het niet lekker? Wellicht heb je voor TS nog tips om het wel "goed" te krijgen?

Ik vind het interessante foto's van een heel mooi beestje. Mooi licht van achter de Buizerd. De nabewerking vind ik wat te soft. Misschien kan je kijken of je de ruisreductie toe kan passen op alles behalve het onderwerp (of het onderwerp juist net iets minder dan de rest). Dan blijft de Buizerd scherp.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

je kan indd met LR alleen het gebied om de buizerd bewerken met ruisreductie en later de vogels zelf bewerken door meer scherpte te geven . dan is de vogel lekker scherp.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Fantastische prestatie op 6400 ISO naar mijn idee... vind zelf de laatste het mooist de gouden rand en de actie... de andere zijn meer standaard plaatjes...
en ja op 6400 ISO krijg je van ruis... (als je doorklikt zie je zie in de ogen ook terug...) de scherpte in de gelinkte foto vind ik net iets beter dan deze op het forum, en best bruikbaar... ok, natgeographic haal je er niet mee, maar so what, je hebt wel een mooi moment mooi vastgelegd...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

wibo53 schreefCOLONFantastische prestatie op 6400 ISO naar mijn idee... vind zelf de laatste het mooist de gouden rand en de actie... de andere zijn meer standaard plaatjes...
en ja op 6400 ISO krijg je van ruis... (als je doorklikt zie je zie in de ogen ook terug...) de scherpte in de gelinkte foto vind ik net iets beter dan deze op het forum, en best bruikbaar... ok, natgeographic haal je er niet mee, maar so what, je hebt wel een mooi moment mooi vastgelegd...
Dat was de insteek van de gedachte, natuurlijk had ik ze graag met een lage ISO willen schieten, maar op 500 mm gaan de lichtstops erg snel om, en deze zijn uit de hand geschoten vanuit de auto.
Al met al vond ik het acceptabel.

Orgineel
Afbeeldingorgineel buizerd by Evelakes67, on Flickr

bewerkt
AfbeeldingBuizerd by Evelakes67, on Flickr

Bedankt voor het commentaar allemaal.
Anoniem 3

en deze zijn uit de hand geschoten vanuit de auto.
Met draaiende motor? ja dan smeek je om onscherpte; en dat is meteen mijn mening over deze foto's. Jammer genoeg, want op zich zijn het natuurlijk prachtige momenten, onscherp.
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Telescoop schreefCOLON
en deze zijn uit de hand geschoten vanuit de auto.
Met draaiende motor? ja dan smeek je om onscherpte; en dat is meteen mijn mening over deze foto's. Jammer genoeg, want op zich zijn het natuurlijk prachtige momenten, onscherp.
ohh nu voel ik me slecht, de motor was uit.


Maar soms lukt het wel.

Afbeeldingfalcon crest 40 by Evelakes67, on Flickr
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

probeer de bewerking eens in 2 delen. Eerst de vogel selecteren dan selectie omdraaien en die "ontruisen" daarna weer selectie omdraaien en de vogel verscherpen. Een gedeelte van de onscherpte komt door het ontruisen volgens mij en een gedeelte doordat de scherpte niet op de ogen ligt maar op de borst.

Kben wel impressed bij wat nog mogelijk is bij 6400 iso
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik zou een proefversie van DxO er op los laten.
http://www.dxo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

mylife schreefCOLONprobeer de bewerking eens in 2 delen. Eerst de vogel selecteren dan selectie omdraaien en die "ontruisen" daarna weer selectie omdraaien en de vogel verscherpen. Een gedeelte van de onscherpte komt door het ontruisen volgens mij en een gedeelte doordat de scherpte niet op de ogen ligt maar op de borst.

Kben wel impressed bij wat nog mogelijk is bij 6400 iso
Zoiets?

Afbeeldingbuizerd remake1 by Evelakes67, on Flickr
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

inderdaad, die vind ik qua scherpte/ruis al een stuk beter.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar