The fishingboat

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Een oud vissersbootje op een verlaten marine basis.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

46925

Gebruikers-avatar
poezemienie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2014 07:15
WoonplaatsCOLON Stekene
CONTACTCOLON

Mooie bewerking....vind hem goed hoor maar zou hem eigenlijk nog iets meer gegeven hebben.....
ik hou wel van zo'n opnames, ben ook wel benieuwd hoe je ,en met wat je deze bewerkingen
uitvoert.... :wink: :roll:
the important thing is not the camera but the eye
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind t ook een mooie foto. Voor mij gevoel zou ik ;m liefst nog iets meer van voren gezien hebben, maar ik weet natuurlijk niet wat dat met je overige compositie had gedaan ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

@poezemienie, Dank voor je reactie, bij deze mijn workflow voor dit soort foto's:

Het is een HDR met 5 belichtingen met steeds twee stops ertussen. Ik open deze met lightroom, doe enkel wat witbaans correcties en lenscorrecties. Exporteer deze naar Photomatix Pro. Voeg deze daar samen en en kijk welke tonemapping ik het beste en mooiste vind passen bij de foto of serie. Daarna terug naar Lightroom om daar nog wat correcties qua kleur, belichting, contrast e.d. Maar dat is minimaal vaak.

Soms nog wat in Photoshop voor weghalen van storende zaken maar dat was bij deze niet nodig.

@Marco, thanx. Ik kon de foto niet verder naar rechts nemen omdat links van boot in het water andere vissersboten lagen. Dit zou zorgen voor een storend beeld.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik vind het een mooie foto, wel zou ik twijfelen of ik het wolkje rechtsbovenin erin gelaten had, hij trekt de aandacht weg van de boot.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Nice.
Mooi onderwerp, mooie bewerking.
Gebruikers-avatar
poezemienie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2014 07:15
WoonplaatsCOLON Stekene
CONTACTCOLON

Even naar je website gesurft.....meer specifiek naar Urban-fotografie....hoedje af hoor....

Nog een vraagje...heb jij soms ervaring met FUSION 2.7.7..... deze software laat toe je opnames in te geven met
de verschillende belichtingsstops ,stabiliseert de opnames en laat toe die dan te bewerken naar hdr....
the important thing is not the camera but the eye
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooi gedaan.

Overigens zou ik wel de (zwarte) vogels? rechts van de boeg wegpoetsen...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Wolkje niet storend , de halo's (te veel aan de schuifjes gezeten?) zijn me wel iets te prominent aanwezig. Zie dat wel vaker met daglichtopnames helaas...
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

@poezemienie, dank je wel! Nee, ik ken dat programma niet. Ik zal is kijken of dat wat is.

Rente, Anita, Dave dank voor jullie reacties. Wolkje vind ik ook niet storend, vogeltjes had ik inderdaad weg kunnen halen...

@industrial, dank je wel. Blijft lastig midden op de dag. ALhoewel ze in het begin veel erger waren vind ik ze nu niet heel storend maar begrijp je punt, thanx!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar