[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

[quote=„MarcoEOS550D"]Daar heb je een mooie set aan ;-)[/quote]

Dank je, dat denk ik ook maar ik heb ook wel gekekn wat jij aan objectieven had en dat heeft ook geholpen. :wink:

Vr. gr.

Roel J.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

[quote=„MarcoEOS550D"]Daar heb je een mooie set aan ;-)[/quote]

Dank je, dat denk ik ook maar ik heb ook wel gekeken wat jij aan objectieven had en dat heeft ook geholpen. :wink:

Vr. gr.

Roel J.
Xpose
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2013 02:00
WoonplaatsCOLON Prov. Utrecht

Na alle speculaties van de laatste tijd had ik er meer van verwacht. :-(
Mvg.
Xpose
-
"Zet je de EOS 7D Mark II tegenover camera's van de concurrentie, dan blijkt dat Canon's nieuwe topmodel op gebied van beeldkwaliteit niet mee kan komen. Kijk je naar de totaalscore, dan is het verschil groot."
http://www.digifotopro.nl/content/dxo-p ... 7d-mark-ii
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Xpose:
Je hebt niets aan opnamen die niet scherp zijn.
De 7DII lijkt vooralsnog de beste AF te hebben, alleen wordt daar niet serieus op getest.
Een ander punt is de "shutter lag" (tijd tussen het indrukken van de ontspanknop en het openen van de sluiter).
De ruis is niet beter of slechter dan bij de concurrentie.

Een groot dynamisch bereik zou ik ook op prijs stellen, dan heb je meer mogelijkheden bij de nabewerking.
Het belang wordt echter ook nogal overdreven, 14 dB pers je uiteindelijk (als het mee zit) weer in 4 of hooguit 8 dB (printer of monitor).
Bovendien verlies je "diepte" in de opname.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Thorsten Milse: capturing white lions with the EOS 7D Mark II
http://cpn.canon-europe.com/content/edu ... mark_ii.do
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hoera de Camera en het objectief heb ik opgehaald! E.e.a met der verkoper doorgenomen.
Dus nu eerst even een lekker Belgisch biertje en dit weekend gaan lezen en wat proberen. Gezien de vele goede recensies heb ik er alle vertrouwen in. Allemaal een heel goed weekend!

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Roel Jansen schreefCOLONDank je, dat denk ik ook maar ik heb ook wel gekeken wat jij aan objectieven had en dat heeft ook geholpen. :wink:

Vr. gr.

Roel J.
Hahaha... sommige objectieven zijn een gegarandeerd succes ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Does the Canon EOS 7D Mark II's Anti-Flicker Mode Really Work?
..
Canon's new Anti-flicker mode is a game changer – it is going to save the day for some events. This feature alone is going to be worth the price of the camera for some photographers.
http://www.the-digital-picture.com/News ... News=13866
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Tijd voor een 23 minuten video?
Zitten geweldige opnamen tussen.
When we review high-end DSLRs, one of the most common requests we receive is to get them into the hands of professional photographers that work in the kinds of environments for which they were designed. That's why when we received the Canon EOS 7D Mark II we joined up with Adam Jones, a professional wildlife and nature photographer, to see what he makes of the new camera. Adam works with Canon as an Explorer of Light and has been using an EOS 7D Mark II for the past few weeks.
http://www.dpreview.com/articles/064096 ... 7d-mark-ii
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Jan,

Prachtige opnames in een wel heel mooi gebied. Ook leuk om te horen en te zien, dat ik een aantal instelingen heb die zij ook gebruiken. :wink:

Heb nu de handleiding gelezen en de instellingen gemaakt die afgeleid zijn van de 30 instellingen die de fotograaf van Digital heeft gemaakt.Grootste probleem wat ik heb gehad was het laten werken van de belichting compensatie. Maar dat is nu gelukt. Nu veel instellingen gaan uitproberen. De handleidingen werken maar hebben wel meer dan 500 pagina’s en die moet je echt goed lezen.

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

The Sound of Movie Servo AF and the Importance of STM Lenses
While tinkering with the 7D Mark II and its Movie Servo AF feature, I wondered how much of a difference there would be in AF sounds captured by the built-in microphone when using various lenses. So I ran a small test...
http://www.the-digital-picture.com/News ... News=13873
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Heb er voor van het weekend eentje gehuurd. Zaterdag even flink mee experimenten en dan zondag waarschijnlijk gelijk als extra body voor een klus gebruiken (internationaal brazilian jiu jitsu toernooi). Ben erg benieuwd. Ik moet wel nog zien uit te vogelen of ik de raw-files open ga krijgen (heb alleen LR4) of dat ik maar in jpeg ga schieten.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Photokid:
DPP is gewoon te downloaden, wel het serienummer van de camera invoeren.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

En waarom niet RAW+jpg gebruiken? Werkt prima op één kaart maar met de twee cardslots van de 7D2 is het helemaal prettig werken.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

@Boels: Bedankt, dat zal ik dan maar eens proberen zodra ik de camera heb.
@GdH: Dat was ik sowieso van plan inderdaad. Normaal gesproken heeft het mijn voorkeur om de RAWs te bewerken, maar de organisatie van het toernooi wil al tijdens het toernooi foto's bewerkt en ge-upload hebben, dus ik denk dat ze het dan maar met de JPEGs moeten doen en dan kan ik later thuis op mijn gemak met de RAWs werken.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

The large percentage of the viewfinder covered by Canon EOS 7D Mark II AF system is a big deal, at least when shooting in AI Servo AF mode and when there is no time to recompose after focusing. The image shared with this post shows such an example.
http://www.the-digital-picture.com/News ... News=13891
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Vandaag e.e.a. geschoten met de gehuurde 7D Mkii. Behoorlijk onder de indruk tot dusver, maar ik heb de foto's nog niet op mijn computer bekeken. Ook een paar (niet wetenschappelijk verantwoorde) ISO-testjes gedaan. Als ik tijd heb zal ik wel eens e.e.a posten, van ISO 100 tot 16.000
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik ben nu twee weken aan de slag met de camera. Nog niet heel veel geschoten. Op dag 1 (letterlijk vers uit de doos, accu laden en beginnen) een klassiek concert (stille sluiter is erg stel :) ). Afgelopen weekend een voetbalwedstrijd bij de amateurclub hier uit de buurt. Verder nog wat losse flodders.

Ik werk (heb gewerkt) met een flink aantal Canon-camera's (450d, 50d, 5dm2, 5Dm3 en 1DX) en kan een beetje vergelijken.

De AF: Inderdaad snel, makkelijk te bedienen en goed zoekervullend. De trackingfunctie is niet altijd even bruikbaar. Om volledig profijt te hebben, moet je alle (of veel) focuspunten actief hebben en dan merk je dat het systeem regelmatig te foppen is. Vooral op een druk veld werkt het niet erg goed voor mij. Van middag even geprobeerd met een vliegende vogel en dan is het ideaal. Ook bij plotse richtingveranderingen volg hij de vogel beter dan ik zelf kan met een enkel of een groepje focuspunten geselecteerd. Het scheelt ook dat een vogel van onderop redelijk vlak is. Bij sporters is het niet handig als hij op de voet focust (bijvoorbeeld bij een sliding) waar ik liever het lijf wil hebben. Toch blijf ik met het systeem experimenteren. Er zijn vast veel meer situaties waar dit systeem voordelen oplevert. Het is namelijk enorm uitgebreid.
Het focussen gaat toch net een fractie langzamer dan op de 1DX. Een keer gelockt is het systeem geweldig. Die fractie merk je, denk ik, alleen als je regelmatig met de grote broer gewerkt hebt. De 7dm2 is voor mijn gevoel in de AF beter en accurater dan de 5dm3.

Ruis: Goed tot heel goed tot en met 3200. Daarboven wordt het wel minder. 6400 probeer ik te vermijden want toch wel al erg korrelig. Niet onbruikbaar maar duidelijk minder. Hogere iso's zijn voor kleine plaatjes te gebruiken, maar veel hangt af van de kleuren en het contrast van de foto. Alles tot nu toe in JPG gemaakt, Lightroom heeft nog geen update gehad. Wellicht is er uit een RAW meer te halen en is 6400 dan ook goed bruikbaar. Ik ben heel tevreden met de ruisprestaties. Natuurlijk doen de fullframecamera's het beter, maar die zijn ook een stukje duurder en/of minder geschikt voor dit werk.

Degelijkheid: het zelfde gevoel als de 5dm3 en dat is geen straf. Ik heb ze samen gebruikt en moest soms even kijken welke van de twee ik vast had. De 7 is een tikje kleiner dan de 5.

Beeldkwaliteit: Zeer netjes. Het is geen FF-kwaliteit, maar ja, het is ook geen FF he. Ik ben er erg tevreden mee. Veel hangt natuurlijk ook af van de belichting. Ik ben zeker niet teleurgesteld.

Bediening: Vrijwel identiek aan de 5dm3, dus goed. Ook de menu's zijn helder en te begrijpen. Ik heb de handleiding nog niet nodig gehad (ga 'm wel lezen, soms mis je dingen)

Diversen: Het scherm is heel goed: scherp en mooie kleuren onder alle hoeken. Ik vraag me af of het hetzelfde scherm is als de 5dm3, dit lijkt wat beter. De bediening op de grip is top. Alle essentiële zaken zijn ook via de grip te bedienen. De programmeerbaarheid van de knoppen is goed en handig.

Nadelen:

Geen lichtspotmeting die meebeweegt met het focuspunt.
Niet alle functies zijn aan alle knoppen toe te wijzen
Iso begrenzing alleen in hele stops. Staat nu op 3200 terwijl 4000 en wellicht 5000 ook nog goed zouden kunnen
Accus zijn erg duur, maar ja dat zijn ze bij alle camera's ( de imitaties van phottix doen het prima ;) )
Je wil er als sportfotograaf meteen eigenlijk twee...

Kortom: een fijne camera die ik nog steeds aan het ontdekken ben. Meteen een vertrouwd gevoel en hij heeft me tot nu toe niet teleurgesteld.

Hieronder een paar foto's (exif zit erin)

Concertfoto's bijna allemaal iso 1600, laatste twee voetbalfoto's iso 3200

Gebruikte lenzen: 70-200 2.8 II, 300 2.8, 24-70 2.8 I (wellicht niet in deze selectie), sigma 50 1.4

46871

46872

46873

46874

46875

46876

46877

46878

46879

46880

46881

46882

46883

46884

Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Beste Roel,

Mooie uitgebreide uitleg over deze camera, hij staat op het verlangen lijstje, maar wacht dit soort reviews een beetje af.

Graag had ik een volledig beeld gezien van een iso 3200 foto, ben daar toch wel benieuwd naar wat de 7D II eruit haalt.

Gr Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Anoniem 3

Kijk maar eens naar de exif van de laatste twee...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar