Monastery Kingswood

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Afgelopen zondag naar dit klooster geweest, uiteraard heb ik meer foto's, zie hiervoor mijn flickr account als je die wilt zien.

Ik plaats hier alleen de vier foto's die ik het mooiste vind :)

Hoor uiteraard weer graag wat jullie ervan vinden 8)

Foto 1:
Afbeelding2014-10-12 Monastery Kingswood-9-3 by www.kooifotografie.nl, on Flickr

Foto 2:
Afbeelding2014-10-12 Monastery Kingswood-9 by www.kooifotografie.nl, on Flickr

Foto 3:
Afbeelding2014-10-12 Monastery Kingswood-9-7 by www.kooifotografie.nl, on Flickr

Foto 4:
Afbeelding2014-10-12 Monastery Kingswood-8 by www.kooifotografie.nl, on Flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind ze mooi, met de tweede als topper en de vierde als minste.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

dank voor je reactie Marco.
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Toch jammer dat er op Urbex fotografie zo weining gereageerd wordt... Is voor mij bijna een reden om ze niet meer te gaan plaatsen.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Kop op! Blijf plaatsen, ook mensen die niet altijd reageren genieten wel! :-)
Ik vind het ook een mooie serie, maar kan niet veel toevoegen in beoordeling of suggesties dus laat ik het bij kijken. Maar ik begrijp je gevoel al was het maar uit eigen ervaring met posts...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Alsjeblieft gewoon blijven plaatsen er zijn echt nog wel mensen die dit waarderen.

Mooi locatie en technisch gezien gewoon nette foto's. Ik mis alleen wel "iets" wat het voor mij bijzonder maakt. Het is nu een registratie van een lokatie. Ik mis net even een spannend detail of mooi lichtval om de foto's iets extra's te geven.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Dank Rijk en Wibo. Ik zal ze ook blijven plaatsen. Het valt me alleen op dat er bij landschap en bijvoorbeeld Macro veel meer gereageerd wordt.

@Rijk, dank je, ik begrijp wat je bedoelt. Deze locatie heb ik dit keer juist niet echt voor details gekozen, vandaar dat je ze hier niet ziet :)
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik denk dat veel mensen het makkelijker vinden om te reageren op landschaps- en macrofoto's dan op urbex om een heel eenvoudige reden: natuur ligt veel dichter binnen bereik van veel mensen. Dat maakt dat je daar makkelijk iets van kunt vinden. Urbex is een speciale tak van sport, waarbij het lastiger is om concreet feedback te geven. Misschien is uitblijvend commentaar dan juist wel een compliment ;) Hetzelfde zie je overigens bij portretfoto's: ook dat is lastiger feedback geven en daarom vaak stiller.

Maar ik ben blij dat je blijft posten, want ik weet zeker dat je daar heel wat mensen plezier mee doet ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Omdat er minder mensen deze specifieke tak beoefenen zal je denk ik minder reacties krijgen. Ik kan wel dingen aanmerken maar omdat ik dit zelf nooit heb gedaan laat ik de aanmerkingen achterwege. Ik vind wel dat deze serie mooi/goed is belicht zonder hyperrealistisch te worden
En waar bij andere takken veel openheid is over het doen en laten is hier vaak geheimzinnigheid troef, zie ook een recente post hierover.https://www.eosdigitaal.nl/forum/viewto ... ilit=Urbex
Eens meelopen en kijken is dus niet eenvoudig, waardoor de groep niet snel zal groeien
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Gewoon blijven plaatsen! Mij kan het ook weinig schelen of ik 1 of 100 reacties krijg , plaats ze slechts af en toe om sommigen een lolletje te doen. Vwbt platen...voor mij de eerste 2. Qua HDR zijn deze fraai geworden. Was zo vrij om even op je site te kijken onder urbextopic. Eerlijkheidshalve zou ik daar even de nodige weghalen / opnieuw bewerken ivm halo's/kleuren en veel te veel oplichten donkere delen....
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ik heb je topic even weer opgezocht. Zag het gisteren voorbij komen, maar kon toen niet reageren.
Bijna alle Urban topics bekijk ik en vaak zelfs samen met één van onze kinderen. We vergapen ons dan regelmatig aan de prachtige platen.
Ook nu heb ik met bewondering naar je serie zitten kijken. Met name nummer 2.
Kreeg gisteren al meteen een naar gevoel bij die foto en toen ik 'em zojuist weer zag, kwam dat zelfde nare gevoel weer naar boven: "Waar dienen die gordijntjes voor? Wat heeft zich daarachter afgespeeld"
Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat er zich minder leuke dingen hebben voorgedaan.
Maar de foto ráákt me. Ik denk dat jouw missie dan in ieder geval geslaagd is.

Gewoon blijven plaatsen dus; genoeg mensen die er met genoegen naar kijken :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Mooie serie.

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Dank jullie wel, leuk om de reacties te lezen :)

@industrial, dank voor je feedback, ik begrijp wat je bedoelt. Ik merk ook dat ik erg vooruitgang heb gemaakt met de fotografie maar ook zeker met de nabewerking. Ik wil ook nog steeds de oude foto's opnieuw nabewerken, alleen tijd he :)

@Ina, dank je wel, ook ik had dat gevoel, helemaal toen ik daar binnen was. Het beeld is dus geslaagd om hetzelfde verhaal te vertellen. Dit waren, naar mijn weten "kamertjes" waar de zieken konden verblijven. Op zich een mooi verhaal maar doordat er enkel gordijntjes hangen en een wasbakje aanwezig is bekruipt mij het gevoel dat hier veel meer gebeurt kan zijn...
B-artistiX
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2014 19:42

ik kijk vaak hier op het forum naar urbex, reageer niet, maar vind ze wel mooi, nr4 trekt mij het meest aan, heb verder (nog) niet genoeg verstand om een inhoudelijke reactie te geven ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar