You can't study the darkness by flooding it with light.

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Filosofische titel klopt, Maar ook met een kern van waarheid
Met deze samenwerking heb ik een nieuwe flitser getest (ringflitser)
HUH ringflitser op locatie' Waanzin zou je zeggen nou het is maar net wat je ermee wil bereiken.
Ik kwam er snel achter dat de ringfliser een specifieke manier van fotograferen is, niet alleen de afstand tot Miranda maar ook het licht zelf, doordat de flitser op de camera gemonteerd is merkte ik snel dat je rode ogen krijgt als je bv een fullbody portret neemt met een laag f getal.
Ook moet je inleveren wat mobiliteit betreft elke verandering die je maakt als fotograaf veranderd het licht niet alleen de kracht maar ook hoe deze valt op iemand gezicht.

Maar goed genoeg gepraat over mijn nieuwe speeltje het gaat mij om het resultaat :-)


Dit keer zijn Miranda en ik neergestreken op een plaatselijke parkeergarage om creatief bezig te gaan met de omgeving met een stoer tintje.

Ik ben benieuwd naar jullie feedback.

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Wat mij betreft zijn het stuk voor stuk prima resultaten!
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ben erg benieuwd wat je oudere speeltje er van vond toen je hier mee thuis kwam. :)

Kan me nog herinneren dat ene Mark (top fotograaf achternaam vergeten) altijd hiervoor een ringflitser gebruikte!


Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Niets aan toe te voegen - ennuh: bedankt voor de inspiratie :D
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Tnx alle drie
Dingen wat nog beter konden aan deze foto huidtinten meer in balans en iets meer bewust worden van flatterende poses op foto 1 en 3 is haar vrij dominant in beeld waardoor Miranda breder oogt.

@ Roel het oude speeltje heeft nu een zusje allebei van Jinbei op dezelfde power pack wordt alleen wel wachten op hun beurt :-)
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Heb net mijn monitor hier gecalibreerd en twijfel even - maar foto 1 lijkt het haar hier en daar uitgebeten wit en zit er bijna geen zwart in. Lijkt wel bij alledrie eigenlijk zo... alsof het verloop van kleuren niet lekker is - maar twijfel erover omdat ik daar anderen niet over hoor.

1 mooi, 2 kan ik niet zoveel mee - idd andere pose zoeken en 3 vind ik ontzettend gaaf, heb je die al eens in zw/w omgezet, wordt het denk ik sterker van!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar