Instellingen 40D verdwijnen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
shaggy121
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2007 13:57

Ik heb een vraag en misschien dat één van jullie die kunnen beantwoorden.
Ik heb al een aantal jaren een Canon EOS 40D, maar sinds een paar dagen worden de instellingen zoals fotokwaliteit en pieptoon aan/uit niet meer bewaard. Ik zat zelf te denken aan een lege knoopcel, maar de instellingen voor datum en tijd blijven nog wel bewaard.
Kan het toch de knoopcel zijn die langzaam aan het leegraken is, of heb ik misschien een ander probleem?
Canon EOS 40D | Canon EOS 400D | Sigma 10-20 f/4-5.6 | Canon 24-105L f/4 | Canon EF 50 f/1.8 | Speedlite 420EX
Mathijs K
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2006 21:27
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede

Knoopcelletje is een paar euro, kun je die in ieder geval uitsluiten.
Groeten Mathijs
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Even een vraagje, waar zit dat knoop celletje? Ik heb die van mij ongeveer 6 jaar maar alles functioneert prima. Ik heb een snellaadplaatje onder mijn D40 misschien daar onder? Volgens mij heeft deze Camera geen knoop celletje!
Wanner ik mijn accu er uit haal blijft alles zwart, wat me ook erg logisch lijkt!

Al kijkend zie ik, dat zonder dat ik me daar van bewust was kennelijk iets veranderd is n.l. niet wat ik altijd doe, alleen RAW nu het programma op sRAW stond. Snel gecorrigeerd! Je moet natuurlijk wel goed opletten, dat je een en ander wel met de drukknop bevestigd. :)
Laatst gewijzigd door 1 op Roel Jansen, in totaal 29 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Zie blz 171 van de handleiding.
Het gaat om een CR2016 lithium batterij en die bevindt zich in het batterijcompartiment.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

boels069 schreefCOLONZie blz 171 van de handleiding.
Het gaat om een CR2016 lithium batterij en die bevindt zich in het batterijcompartiment.
Jan bedankt !
Inderdaad! Ik heb wel altijd mijn boekje bij me maar nog geen probleem gehad, dat daaraan gerelateerd kon worden. Erg slordig! Zit wel een beetje moeilijk maar goed zichtbaar! Zal het maar eens uitvoorzorg vervangen! Dat zal inderdaad TS zijn probleem zijn.

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Niet toevallig op c1 of c2 staan? Als je die niet opslaat is ook elke keer alles weg
Groeten,

Jichem
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar