Rocardo en Dinant

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

twee dressuurhengsten die sinds enkele maanden bij mij op stal staan. Vooral Rocardo, de 13-jarige, is echt hengst, qua gedrag, een echte macho!
Hij is op ZZ-L niveau uitgebracht.
Dinant is een bij het ZFDP goedgekeurde hengst van pas 6 jaar en heeft z'n eerste winstpunt in het Z1 binnen.
Hij heeft dezelfde vader (San Remo) als onze ruin Zephyr; ze hebben best wel wat karakter- en uiterlijke trekjes gemeen!

Het zijn in ieder geval prachtige fotomodellen :) :) :)

Rocardo:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Dinant:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

2 indrukwekkende paard'jes'! Knap!!
Ik zou de achtergrond wat waziger doen (DoF verminderen, diafragma getal kleiner maken). Maar met zo'n modellen blijf je toch staren naar dat knappe lijf en kop!
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Inderdaad prachtige portretten! Mooie resultaten!
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Lynn85 schreefCOLON2 indrukwekkende paard'jes'! Knap!!
Ik zou de achtergrond wat waziger doen (DoF verminderen, diafragma getal kleiner maken). Maar met zo'n modellen blijf je toch staren naar dat knappe lijf en kop!
In ieder geval de hoofden zijn genomen op f/2.8 en 200mm, ik vraag mij af wat je verwacht hier. Wel had de afstand met de achtergrond iets groter mogen zijn waardoor de achtergrond iets meer wegvalt. Sowieso had de achtergrond wat mij betreft wel iets mooier mogen zijn: het zijn mooie paarden, die verdienen een mooie achtergrond. Maar technisch voor de rest niets mis mee. TFS.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties!

@Lynn: groter diafragma dan dit gaat niet lukken...f/2.8 is max bij deze lens.

Helaas was de ruimte beperkt waardoor ze niet veel verder van de achtergrond af konden; of je de achtergrond wel of niet mooi vindt is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ook van wat er in de omgeving voorhanden is natuurlijk! Ik ben benieuwd wat jij dan een mooie achtergrond zou vinden Addy?
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Zijn gaaf Ans. Ik vind nr. 1 van Dinant het mooiste.
Iets verder van achtergrond af is inderdaad mooier maar soms moet je het doen met wat wel kan :-)
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik zou bij zowel foto 1 als 2 een reep aan de onderkant wegsnijden. En dan vind ik foto 1, 2, 4 en 5 erg mooi. Foto 3 en de laatste vind ik wat minder interessant. Maar de paarden op zich vind ik prachtig.
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Mooie foto's van de paarden.
Veel is er al gezegd het enigste wat bij mij vreemd over komt is dat er voor is gekozen om het paard met stang en trens hoofdstel op de foto te zetten. Bewust voor gekozen ivm de dressuur achtergrond van het paard?
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Natuurlijk heb je helemaal gelijk dat de achtergrond ook een kwestie van smaak is. Maar deze paarden zien er zo mooi verzorgd uit, dat het jammer is dat de achtergrond niet ook mooi verzorgd is. Een mooie heg op de achtergrond zou mij meer aangesproken hebben.

Ik heb nog ff in mijn archief gekeken, maar mijn (paar) paardenfoto's hebben vooral een prettigere achtergrond omdat de achtergrond verder weg is. Ik heb niet een goed voorbeeld met een mooie achtergrond.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
ebloksma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2012 13:10

Ik vind de achtergrond wel mee vallen hoor. Vind zelf de foto's zo wel een beetje donker ogen
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

Excuses, ik heb niet naar de exif gekeken, maar dan is de afstand tot de achtergrond misschien net iets te kort.
En dat is puur persoonlijk, absoluut geen kritiek, want ik vind het echt wel knappe foto's!
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Aerowswift schreefCOLONMooie foto's van de paarden.
Veel is er al gezegd het enigste wat bij mij vreemd over komt is dat er voor is gekozen om het paard met stang en trens hoofdstel op de foto te zetten. Bewust voor gekozen ivm de dressuur achtergrond van het paard?
en ik als paardenmeisje vind dat weer heel normaal :D
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Haha idd Ingrid, ook voor mij gewoon logisch!

Tnx Lynn; we moeten roeien met de riemen die we hebben; ik ben sowieso heel blij met deze knappe fotomodellen, er zullen nog wel meer foto's volgen :)
Ik vind zelf de achtergrond prima passen, al zou ik inderdaad m ook op de standfoto's liever vager gehad hebben. Op de portretfoto's vind ik t prima zo!
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Mooie scherpe platen met veel detail!
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Tnx Sunblade!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar