300 D op z'n einde?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Mathijs K
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2006 21:27
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede

Deze vakantie is mijn 9 jaar oude 300D gestopt met het doen wat er van hem verwacht wordt.... :(
De camera geeft geen error, drukt af alsof er niks aan de hand is, maar de foto's zijn zwart.... (en nee, de lenskap zat er niet op :roll: )
Het histogram is helemaal leeg, op een oranje streep helemaal aan de linkerkant na....
Andere lens, accu, kaartje, programma, alles al geprobeerd
(her)kent iemand dit probleem? De camera is relatief oud, de vraag is of repareren nog loont.
De eerder gemaakte foto's staan overigens nog allemaal op het kaartje.
Groeten Mathijs
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ik herken het probleem niet, gelukkig. Maar ik vermoed zo dat reparatie absoluut niet meer loont. :( het wordt tijd voor een nieuwe :)
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Spiegel klapt niet op, de sluiter gaat niet open, zoiets zal het zijn. Laten maken? Als er een echte reparatie moet plaatsvinden, dan zal het 't niet snel waard zijn: een tweede handse 300D kost €59,- (kwam er van de week een tegen bij een winkel voor die prijs, vandaar dat ik het weet).
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Mathijs K
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2006 21:27
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede

De spiegel klapt wel op en de sluiter gaat ook open. Ik vrees iets elektronisch.
Dat wordt vrees ik sparen, dan maar gelijk voor een full frame :lol:
Groeten Mathijs
Canonflits

Voordat je spaarpot vol is, misschien een tip: op dit moment is de 50D tweedehands vrij goedkoop.
Dan heb je voorlopig weer een heel aardige camera. Ik heb hem destijds op het prijsdieptepunt nieuw gekocht, als opvolger van mijn 300D. Geen moment spijt gehad!

Voordeel: kost weinig en je kunt je lenzen zo weer gebruiken! Bovendien boer je el vooruit qua toestel en mogelijkheden.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ach, tweede hands is niet alleen de 50D goedkoop, zo'n beetje alles is een step-up van de 300D.... Maar als je toch zit te kijken, weleens gedacht aan de oorspronkelijke 5D? kost €500,- en dan heb je een betere camera dan de 300D en full-frame en het breekt de bank niet. Zomaar een ideetje.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Mathijs K
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2006 21:27
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede

Leuk dat er zo meegedacht wordt. Fullframe is wel heel aantrekkelijk, maar een jong gebruikte 50D is ook niet verkeerd en goed betaalbaar. Overigens richt ik me op natuur- en landschapsfotografie, dan is de 5D ook heel aantrekkelijk.
Keuzes, keuzes, keuzes......
Groeten Mathijs
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Heb je de CR2016 lithium datum/tijd batterij al vervangen?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Mathijs K
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2006 21:27
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede

Interne batterij heb ik vervangen, bood geen soelaas.

De sensor lijkt niet stuk, want als ik de camera aan zet en gelijk afdruk krijg ik beeld. De foto's daarna zijn alle weer zwart...

Bedankt voor het meedenken allemaal
Groeten Mathijs
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Als je tevreden was en niet meer nodig hebt, dan kan je voor een appel en een ei een andere 300D kopen.
Upgraden is het natuurlijk een goed moment voor, maar elke camera is denk ik een stap vooruit, sommige misschien een sprong, soms zal die sprong zelf een olympische plak opleveren...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar