Volslagen mislukt....

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Vanmorgen stond de wekker om 03.45 uur te knetteren!! We hadden een doel; een fotografisch doel! In de AWD zijn heel veel plaatsen waar we libellen en vlinders weten te vinden. We wilde ze nu es vroeg in de ochtend te grazen nemen, terwijl die prachtige dieren nog onder de dauwdruppels zitten. Prachtig!! Althans, zo blijkt op basis van foto's van anderen :evil: . Enfin, als we dan toch die kant op gaan, kunnen we onderweg ook nog platen maken van polders waar de mist zo mooi over hangt. Prima doelstelling, toch?

Toen ik om 4 uur de honden uitliet, had ik al zo iets van: goh, 't is eigenlijk best helder!!!

En ja hoor, over de 4A-rijdend zagen we al dat het prachtig helder was => geen prachtige mistvelden en dus ook geen bedauwde vlinders enzo.....

Nou ja, ik heb natuurlijk wel geprobeerd om het mooie ochtend licht te vangen, maar dat valt nog niet mee; hier moet nog op geoefend worden!

1. De opkomende zon, onderweg naar Hillegom

45536

2. De opkomende zon, net gearriveerd op de AWD, ingang Panneland

45537

3. Een zwangere dame

45538

4. Een groepje herten kijkt verschrikt op

45539

5. Een bijzondere rups

45540

6. Blauwborst

45541

7. Familie Canadese ganzen

45542

8. Eentje geïsoleerd

45543

9. Wild konijn

45544

Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
jon_205
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2008 12:35
WoonplaatsCOLON Achterhøk
CONTACTCOLON

Mooie serie. Ook bijzonder om een landschap in portretstand vast te leggen (de eerste foto). Het werkt erg goed met al die horizontale lijnen.

Groet, jon.
5DmkII+grip|Speedlite 580EXII|Canon 24-70 F2.8 L|Canon 70-200 F2.8 L|Canon 50mm F1.4|Sigma 15-30mm
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Aha nu begrijp ik het mislukte gedeelte... dacht al direct.. foto's van Jaap die mislukt zijn, dat kan toch haast niet :)

Ondanks de andere bedoeling, zijn deze foto's prima gelukt!

Vooral ook foto 7 waarbij de twee baby gansjes samen met de halzen een hartje vormen heb je erg goed gezien!

En om niet enkel oeh en ah... foto 2... horizon/wolken... tikje linksom denk ik om het op te lossen :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Toch een mooie en afwisselende serie.
Ondanks dat je er niet in bent geslaagd vast te leggen wat je eigenlijk van plan was.

Foto 2: heerlijke doorkijk. Prachtige dieptewerking.
Foto 7: ahhhh, wat lief.

Missie geslaagd hoor!
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Volstrekt geslaagd, lijkt me. Niet wat je voor ogen had, maar toch een mooie serie om mee thuis te komen.
De eerste is zeker verrassend zo in portret-stand.
De derde had wat mij betreft iets meer ruimte mogen hebben, en de vierde vind ik de mooiste uit je reeks.
De jonge gansjes zijn natuurlijk om te knuffelen haha. Dat vind ik altijd mooie foto's van dat jonge spul.

Kortom, een serie om met plezier naar te kijken!
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Dank voor jullie reacties!

Wat ik nog wel lastig vind, is om de juiste kleur te behouden bij foto's van "bijzondere" lichtomstandigheden. Onderstaande foto is daar een voorbeeld van. Ik heb bewust de kleurtemperatuur laten staan op de keuze van de camera. Daardoor zie je het roodachtige licht dat past bij het vroege tijdstip van de dag.
Als je in bijv. Lightroom gaat zitten rommelen aan de witbalans, dan kun je er een foto van maken alsof die overdag genomen is (behalve de schaduwwerking dan; daar blijf je aan zien dat de zon heel laag stond).

Enfin, ik zei het al: hier moet nog op geoefend worden....

NB: deze bok staat er natuurlijk niet goed op, maar een betere kans kreeg ik niet van hem :D

45557

Groeten, Jaap
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Een heerlijke/mooie gevarieerde serie, Jaap... met plezier naar gekeken.. vooral #4 met dat licht vind ik heel mooi.


Rob, 8)
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Moest bij het lezen over de mislukking gelijk denken aan de vorige mislukkingen en ook deze keer viel het weer reuze mee. :wink:
Witbalans lijkt me prima bij de toevoeging.

Foto 1 goed gekozen voor portrait waardoor de laagjes wat benadrukt worden. Vind foto 2 erg mooi, mooie foto van een mooi uitzicht. De plaatjes van de dieren zijn allemaal erg goed, zoals eigenlijk altijd wel. Foto 5 vind ik ook erg mooi.
Gr,
Remco.

Flickr
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Leuke afwisselende serie Jaap.

Je had mss het kleine takje nog weg kunnen halen bij de blauwborst.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Jaap, leuke wisselende serie platen, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar 1,3 en 6.
vroeg opstaan loont :wink:
ik onderschrijf helemaal wat je meldt over het licht. Niet teveel knoeien met witbalans, het is zoals het is, vroeg ochtendlicht geeft nu juist die mooie rode zachte uitstraling.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Bart H..
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2014 16:02

Toch goed licht en dat is ook wel belangrijk. Je hoeft niet ontevreden te zijn met deze serie.
En ach bedauwde vlinders was waarschijnlijk toch niet gelukt, we zitten in de junidip even een dag of 10 wachten nog.
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Prachtige foto's !

Nr. 2 echt geweldig !
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar