Canon 1Ds Mark III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Ik weet niet zeker of dit bericht hier thuis hoort, maar dat hoor ik dan wel.

Op Marktplaats staat een 1Ds III te koop met , volgens de eigenaar, 4.000 kliks, 2 jaar oud. Vraagprijs 1750 Euro. Ik heb er net zelf een gekocht voor een aanzienlijk hogere prijs, maar misschien is iemand anders er nu naar op zoek.

Alabaster
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Krijg jij daar geld voor om dat te vragen?
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Nee, dat krijgt jij niet. Ik vraag trouwens niets, ik zeg wat ik gezien heb.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Als 'ie er geld voor zou krijgen, dan zou 'ie er wel een link bij zetten :wink:
iemand die op zoek is naar een dergelijke camera zal heel blij zijn met deze tip. Hier op EOSDigitaal is het echter niet zo heel erg gewoon om dat te doen. Ik blijf voorlopig gewoon bij mijn 1Ds II - maar desodanks thnx!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Dat vermoedde ik al, vandaar mijn openingszin.

Mijn andere hobby is audio en op die forums verwijzen we vaak naar mooie spullen die ergens te koop staan.

Verder steekt er niets achter.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik ken andere sites waar dit wel vaker voorkomt, maar hier niet. Ach ja, forums zijn ook een soort samenleving en iedere samenleving (en dus ieder forum) heeft zijn eigen regels...

Anyway, voor wie net als ik liever in een winkel koopt met garantie, Cameraland.nl heeft er eentje staan voor €2095,- en eentje voor €1895,-.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Bovendien bedacht ik net dat de tekst van de advertentie wat misleidend is: 4.000 kliks sinds aanschaf twee jaar geleden. Het kan dus best zijn dat er al 100.000 opstonden toen hij hem tweedehands kocht. Ik vond de prijs al wat laag voor een camera met slechts 4.000 opnamen.
mdbphotography

De prijs is prima maar maar die 4.000 clicks is compleet ongeloofwaardig. Maar goed, om het daar om te laten is ook zo wat, uiteraard wel even kijken bij de camera en niet op afstand kopen!

Ook even bij stil staan dat de accessoires/accu's voor deze camera véél duurder zijn als bij andere camera's. Een accu kost je nieuw al snel tussen de € 140 en € 180 euro, de lader is nieuw € 400,-, WiFi/Ethernet adapter is met een beetje geluk € 200 maar vaak (geen grapje) € 1000,-. De clicks zijn ook niet echt een probleem mits je rekening houd dat als hij stuk gaat je iets van € 150,- (meen ik) kwijt bent om te vervangen.

Heb er zelf érg veel plezier mee en zou zelf niet meer "terug" willen naar een niet 1-series body :)
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Voor 20 euro zijn er prima aftermarkt accu's te verkrijgen.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
mdbphotography

Mozes schreefCOLONVoor 20 euro zijn er prima aftermarkt accu's te verkrijgen.
Tsja, als je dat risico wil lopen maar je gaat mijn punt voorbij. Als ik een Ferrari koop voor 1500 euro wil niet zeggen dat het onderhoud ook zo goedkoop is, het zelfde met dit soort camera's dus.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

welk risico?
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar