http://www.usa.canon.com/cusa/about_can ... 2480beda0d" onclick="window.open(this.href);return false;Fully compatible with all EOS Digital SLR cameras including full-frame models like the EOS 5D Mark III and EOS 6D Digital SLR cameras, the compact and lightweight EF 16-35mm f/4L IS USM ultra wide-angle zoom lens offers high image quality and an Optical Image Stabilizer (IS) for shake correction up to four shutter speed stepsii, making handheld shooting possible in dimly lit scenes where camera shake can occur. In addition, an intelligent CPU in the lens automatically selects the optimal IS mode by recognizing differences between normal handheld shots and panning. This technological advancement supports a greater range of creative expression for photographers in otherwise difficult shooting situations, such as dark indoor scenes where flash photography is prohibited, or in places where a tripod cannot be used, or when shooting at low ISO speeds.
The EF 16-35mm f/4L IS USM ultra wide-angle zoom lens features newly developed, high quality Canon optics that incorporate three GMo (Glass-Molded) aspheric lens elements, including a large-diameter aspheric lens, which help improve image quality by correcting aberrations. Two additional UD lens elements help reduce chromatic aberration from edge to edge throughout the entire zoom range for excellent image quality with high resolution and contrast. The lens also features enhanced fluorine lens coatings on the front and rear lens surfaces to repel dust particles and help ensure superb color balance while minimizing ghosting. The inner focusing and ring USM offer silent, fast and accurate autofocusing. Full-time manual focus adjustment is available in autofocus (AF) mode. A nine-blade circular aperture creates beautiful, soft backgrounds. A new compact four-group zoom system provides a minimum focusing distance of 0.28m/11 inches throughout the zoom range and a maximum magnification of 0.23x at the telephoto end for outstanding performance.
[VerzamelTopic] EF 16-35mm f/4L IS USM
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
$1200:
http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/ ... _4l_is_usm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/ ... _4l_is_usm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Voor € 1099 al te reserveren bij CameraNL
http://www.cameranu.nl/nl/p502022/canon ... -objectief" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cameranu.nl/nl/p502022/canon ... -objectief" onclick="window.open(this.href);return false;
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Ik snap er geen bal meer van. WAAROM F/4.0? Voor nog geen 200 meer heb je F/2.8. IS is geen gemis bij dit soort brandpunten. Bewogen mensen door die ene stop wel
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede
Ik lees op andere forums (Dpreview en zo) dat Canon de objectievenreeks update voor komende EOS-sen met meer pixels en hogere ISO met minder ruis.
Dat zou betekenen dat de nieuwere objectieven betere specs zouden moeten hebben en dat gaat "makkelijker" bij f/4.
Voor groothoek is dat geen enkel probleem (lijkt mij) en als de AF-sensor ook gevoeliger wordt gemaakt heeft de AF ook geen probleem met f/4 vol open.
Bovendien worden de eigenaardigheden van zeer lichtsterke objectieven (zoals focusverschuiving) omzeild.
Dat zou betekenen dat de nieuwere objectieven betere specs zouden moeten hebben en dat gaat "makkelijker" bij f/4.
Voor groothoek is dat geen enkel probleem (lijkt mij) en als de AF-sensor ook gevoeliger wordt gemaakt heeft de AF ook geen probleem met f/4 vol open.
Bovendien worden de eigenaardigheden van zeer lichtsterke objectieven (zoals focusverschuiving) omzeild.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Kortom, ze maken er zichzelf alvast makkelijk vanaf
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede
Focus shift heeft denk ik weinig tot niks te maken met dit besluit van Canon. Ik denk dat je het eerder moet zoeken in een strategische paradigmaverschuiving. Canon gaat steeds meer de kant van video op, dat kondigden ze eerder ook al in het jaarverslag aan. Kortom: objectieven met IS zullen nog wel een poosje geïntroduceerd gaan worden.
Kwestie van andere prioriteiten. Het merendeel van de in de laatste jaren geïntroduceerde objectieven is met IS, ik vind dit objectief dan ook niet echt een verrassing op zich.
Kwestie van andere prioriteiten. Het merendeel van de in de laatste jaren geïntroduceerde objectieven is met IS, ik vind dit objectief dan ook niet echt een verrassing op zich.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Dat speelt niet alleen een rol bij lichtsterke objectieven. Ook de Canon 24-70mm f/4 IS heeft er behoorlijk last van. En die is toch echt f/4.boels069 schreefCOLON Bovendien worden de eigenaardigheden van zeer lichtsterke objectieven (zoals focusverschuiving) omzeild.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Dat was precies mijn idee. Toen zag ik deze eronder staan.fotojeroen schreefCOLONIk snap er geen bal meer van. WAAROM F/4.0? Voor nog geen 200 meer heb je F/2.8. IS is geen gemis bij dit soort brandpunten. Bewogen mensen door die ene stop wel
Ik denk dat dat er wel eens veel mee te maken zou kunnen hebben.
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Die snap ik net zo hard niet.
Maar wat Nikon wel voorheeft op canon: als zij iets presenteren, dan kun je het vaak al dezelfde week kopen. Bij canon kan daar soms maanden tussenzitten......
Maar wat Nikon wel voorheeft op canon: als zij iets presenteren, dan kun je het vaak al dezelfde week kopen. Bij canon kan daar soms maanden tussenzitten......
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede
Krijg soms het idee dat Canon beetje achter de feiten aan aan lopen is, maar wie weet komen ze binnen kort met iets vernieuwends.
Blijf toch nog erg benieuwd naar de eerste real life foto's met dit objectief.
Blijf toch nog erg benieuwd naar de eerste real life foto's met dit objectief.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
.
- annoh
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 718
- GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
- WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
- CONTACTCOLON
Ik hoop dat de hoekscherpte van de 4.0 versie bij wat grotere openingen beter is dan van de 2.8 versie.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Technical Report:
http://www.canon.com/camera-museum/tech/report/2014/06/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.canon.com/camera-museum/tech/report/2014/06/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Test:
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... -Lens.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... -Lens.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
http://www.lensrentals.com/blog/2014/07 ... -one-apart" onclick="window.open(this.href);return false;Of Course We Took One Apart
Posted by Roger Cicala
A Look Inside the Canon 16-35 f/4 IS
Mijn fiets spoort beter dan ik.
- martinculemborg
- Donateur
- BerichtenCOLON 1164
- GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
- WoonplaatsCOLON Culemborg
- CONTACTCOLON
Nog altijd tevreden met mijn canon spullen maar wanneer ik nu zou moeten kiezen ging ik voor Nikon of Sony. Ik hoop maar dat de nieuwe 5D en 7D een heel grote stap voorwaarts gaan maken. Canon is het qua dynamisch bereik, ruis, megapixels echt aan het verliezen. En qua objectieven staat de Sigma Art serie erg hard op de deur te bonken!
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie